lieve vk, Laats was ik weer bij de vk en het was mijn eerste bezoek vandeze zwangerschap want mijn eerste bevalling hebben hun ook bij gestaan. Bij de eerste controle vragen was mijn dochter van 2 ook aanwezig bij aasistent, tot mijn verbazing glipte ze achter de assistent en pakte daar een doos met vuile naalden die daar open en blood stond en ja een nachtmerrie werd waar ze had zich geprikt aan de naalden. Nu heb ik al slapenloze nachten en vooruit zicht op een half jaar onzekerheid mbt uitslag bloed in hoeverre kan ik hun aansprakelijkstellen voor deze grote fout mvg patricia
HOi patricia, Wat vreselijk! Jeetje wat zul je geschrokken zijn en ik weet zeker dat de verloskundige ook heel erg geschrokken zijn. Naalden mogen niet open en bloot voor het grijpen liggen, we hebben daar speciale naaldencontainers voor. Ik wil collega's niet afvallen maar ik denk dat je hen aansprakelijk kan stellen. In geval je er iets mee wilt doen hier de volgende info. Je kan een klacht indienen bij het KNOV of het medisch tuchtrecht: De KNOV-klachtencommissie: heeft geheimhoudingsplicht; behandelt uw klacht onafhankelijk hanteert het beginsel van hoor en wederhoor van klager en aangeklaagde; doet geen uitspraak over financiƫle aangelegenheden; doet geen uitspraken met rechtsgevolg; behandelt geen klachten die bij een andere instantie zijn (of worden) behandeld. Na de uitspraak van de klachtencommissie blijft het altijd mogelijk zich te wenden tot een rechtelijke instantie, bijvoorbeeld het Medisch Tuchtcollege. Adres van de klachtencommissie, waar ook het klachtenreglement kan worden opgevraagd: Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV) t. a.v. de Klachtencommissie Rembrandtlaan 44 3723 BK Bilthoven. Imke