Harde buiken en verhoging hartslag

Discussion in 'Gezondheid' started by Palmpje, May 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Ik merk de laatste tijd dat, voordat ik een harde buik krijg, ik dit merk aan mijn hartslag. Deze gaat dan iets sneller naar mijn idee, is ook goed voelbaar en ik heb t gevoel dat mn keel lichtjes wordt ‘dichtgeknepen’. Of dit bij elke harde buik is weet ik niet, ik merk het als ik in rust ben. Dan heb ik voor mijn gevoel ook de meeste harde buiken. Als mn harde buik dan weg is, dan is mijn hartslag ook weer normaal. Al heb ik wel veel last van hartkloppingen al 3 weken lang, maar goed das weer een ander probleem ;)

Komt dit iemand bekend voor? Ik heb dit ook aan mn verloskundige verteld, en zij zei dat het er allemaal bij kan horen. Maar toch ben ik nieuwsgierig of dit herkenbaar klinkt voor andere vrouwen!

2. Lavita

Lavita Bekend lid

Aug 23, 2016
    909
    953
    93
    Heb ik ook gehad tijdens mijn zwangerschap. Het beangstigde me elke keer weer, dus, zelfs nu achterna, ben ik blij om te lezen dat het bij meerdere vrouwen voorkomt.

3. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Dank voor je reactie!

Ik ben ook enorm blij dat ik dit lees. Dus ik ben idd echt niet de enige. Het beangstigd mij vooral met idee hoe het straks met de weeën zal gaan. Ik probeer er niet te veel bij na te denken verder.

4. Lavita

Lavita Bekend lid

Aug 23, 2016
    909
    953
    93
    Ik heb er tijdens de weeën totaal geen last van gehad. Misschien stelt je dat wat gerust?

5. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Ja, ontzettend! Dank je!

Lavita likes this.
  6. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Ik herken het ook, krijg het ook een beetje benauwd. Had dit bij mijn eerste zwangerschap niet, toen had ik wel pijnlijkere harde buiken. Ik vroeg me ook al af of dat bij de bevalling ook zo zou zijn, lijkt me echt niet fijn.
    Overigens heb ik wel hart/bloeddrukmedicatie (ivm zwangerschap), hoor donderdag of alles nog goed is.

7. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Fijn hoor die herkenning. Ik ben al wel wat gerustgesteld door wat Lavita zei :) Gisteren zei de gyn tegen me dat het er echt allemaal bij kan horen ook. Succes donderdag!!

Light likes this.

Share This Page