Ultieme maagzuur-tip gezocht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SydneyGirl, 13 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Na eerst bijna 20 weken misselijk te zijn geweest, begint het er nu op te lijken dat ik op 20 weken maagzuur afsteven. Ok, lichtelijk overdreven misschien. Maar heel veel misselijk geweest - en nog soms - en nu met dik 22 weken een maagzuur, niet te harden. Op zoek naar de beste tips!

2. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Wat heb je zelf al geprobeerd? Anders komen hier veel tips die je al gehad hebt.
    Heel vervelend maagzuur. Dacht er altijd heel makkelijk over tot ik het zelf kreeg tijdens mijn zwangerschap. Ik nam soms vanillevla. Maar weet niet of medicatie mag tijdens zwangerschap

SydneyGirl vindt dit leuk.
  3. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Melk en Rennies. Verder was ik nog niet gekomen qua uitproberen, en werkt allebei maar matig helaas. Benieuwd dus wat goed voor anderen werkte.

4. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Beginnen met rennies , antagel, gravidom, omeprazol

Verder kleine porties eten, geen vet, geen zuivel en geen koolzuur , niet liggen na het eten, wat rechtop slapen.

Hierdoor hoef ik minst vaak over te geven van maagzuur. Maar hou ik het bij hoesten en heesheid en veel slijm.

5. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Hier hielp een combinatie van antagel met rennies. Het haalt het niet volledig weg, maar hielp wel s’nachts om In ieder geval weer in slaap te vallen.

6. LLxx32

LLxx32 Actief lid

5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Hapje droge havermout. Droog voor de mond maar werkte na maaltijd of drinken als er soort ‘stop’.

7. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Omeprazol. Gewoon verkrijgbaar via de drogist en mag tijdens zwangerschap.

8. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Gaviscon vloeibaar hielp bij mij.

9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik merk dat ik juist van yoghurt/optimel oprispingen krijg. Ik eet/drink het nog wel, omdat ik het zo lekker vind. Maar eigenlijk is het beter van niet.

Het is bij mij nog niet echt maagzuur, maar meer oprispingen. Maar voedsel maakt wel echt uit. misschien kun je daar een beetje mee proberen?

10. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    Antagel! Vk gaf bij mij aan dit eerst te doen voordat ik aan de omeprazol enz ging. Toch beter voor de baby. Heeft mij heel goed geholpen! En wanneer de kleine er een feestje van maakt, helpt de antagel mij nog goed :rolleyes:

2jongensmama en SydneyGirl vinden dit leuk.
  11. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    een druppel reine! pepermunt etherische olie in een glas water. Helpt bij de vertering en verzacht. Daarnaast gebruik ik soms (als ik in bed lig en het brand bijvoorbeeld) tabletten van de DM (duitse drogisterij). Daar zit calcium en magnesium carbonaat in en ook pepermunt olie. Die helpen bij mij direct.

Ook hier helpt het goed te kijken naar wat ik eet. Zoet krijg ik zeker maagzuur van, soms neem ik dat op de koop toe. Alle gekookte maaltijden, havermout pap etc valt wel goed. Brood is ook wat minder. Dus goed kijken wat je eet en wanneer het meer of minder is. Of eens wat anders proberen om te zien hoe je erop reageert.

Deel Deze Pagina