Na eerst bijna 20 weken misselijk te zijn geweest, begint het er nu op te lijken dat ik op 20 weken maagzuur afsteven. Ok, lichtelijk overdreven misschien. Maar heel veel misselijk geweest - en nog soms - en nu met dik 22 weken een maagzuur, niet te harden. Op zoek naar de beste tips!
Wat heb je zelf al geprobeerd? Anders komen hier veel tips die je al gehad hebt. Heel vervelend maagzuur. Dacht er altijd heel makkelijk over tot ik het zelf kreeg tijdens mijn zwangerschap. Ik nam soms vanillevla. Maar weet niet of medicatie mag tijdens zwangerschap
Melk en Rennies. Verder was ik nog niet gekomen qua uitproberen, en werkt allebei maar matig helaas. Benieuwd dus wat goed voor anderen werkte.
Beginnen met rennies , antagel, gravidom, omeprazol Verder kleine porties eten, geen vet, geen zuivel en geen koolzuur , niet liggen na het eten, wat rechtop slapen. Hierdoor hoef ik minst vaak over te geven van maagzuur. Maar hou ik het bij hoesten en heesheid en veel slijm.
Hier hielp een combinatie van antagel met rennies. Het haalt het niet volledig weg, maar hielp wel s’nachts om In ieder geval weer in slaap te vallen.
Ik merk dat ik juist van yoghurt/optimel oprispingen krijg. Ik eet/drink het nog wel, omdat ik het zo lekker vind. Maar eigenlijk is het beter van niet. Het is bij mij nog niet echt maagzuur, maar meer oprispingen. Maar voedsel maakt wel echt uit. misschien kun je daar een beetje mee proberen?
Antagel! Vk gaf bij mij aan dit eerst te doen voordat ik aan de omeprazol enz ging. Toch beter voor de baby. Heeft mij heel goed geholpen! En wanneer de kleine er een feestje van maakt, helpt de antagel mij nog goed
een druppel reine! pepermunt etherische olie in een glas water. Helpt bij de vertering en verzacht. Daarnaast gebruik ik soms (als ik in bed lig en het brand bijvoorbeeld) tabletten van de DM (duitse drogisterij). Daar zit calcium en magnesium carbonaat in en ook pepermunt olie. Die helpen bij mij direct. Ook hier helpt het goed te kijken naar wat ik eet. Zoet krijg ik zeker maagzuur van, soms neem ik dat op de koop toe. Alle gekookte maaltijden, havermout pap etc valt wel goed. Brood is ook wat minder. Dus goed kijken wat je eet en wanneer het meer of minder is. Of eens wat anders proberen om te zien hoe je erop reageert.