Ik voelde me al een paar dagen misselijk, hoofdpijn en ben heel moe.... Ik werd niet ongesteld en gister heb ik een test gehaald. Positiever kan een test zijn niet.... Ik ben zwanger. Ik lig de hele dag al in bed en kan alleen maar huilen. We hebben het veilig gedaan, maar toch.... We hebben 3 kinderen waarvan de jongste dit jaar nog is geboren Ik wil er echt niet nog een kind bij. Ik kan dit niet bespreken met mn fam en vrienden.. Ik durf niet Wat moet ik nu doen....
Het klinkt heel hard.. maar jullie weten wel degelijk wat er van grote mensen spelletjes komt wanneer je niet voorzichtig bent.. Is het niet op een andere manier te benaderen? ik denk dat er heeeeeel veel vrouwen stinkend jaloers op je zijn dus is dit misschien niet het juiste forum om heel duidelijk aan te geven dat een baby niet gewenst is. Je bent nog in een vroeg stadium.. je kunt dus nog dingen besluiten.. maar denk er goed over na! ik snap heel goed dat van 3 naar 4 kinderen een grote stap is. je moet vaak ene huis, auto, eigenlijk alles er op gaan aanpassen. Daarnaast: 3 kinderen is al een drukke boel opsich. nogmaals: denk er goed over na en laat het voor beiden een paar dagen bezinken. wat je ook kiest: 1 van jullie 2 moet zich gaan laten helpen hierna. Jij bent erggggg vruchtbaar haha.
Ik twijfelde ook om dit te posten. Maar ik moet mn ei kwijt. Voel me echt zo rot. Wij wonen wonen in een klein huis, 2 kinderen moeten al een slaapkamer delen en in de slaapkamer van mn jongste past net zijn eigen bedje. Verhuizen is geen optie. We doen het al jaren met een condoom.. Ook dat moet een veilig anticonceptiemiddel zijn toch?
99% veilig ja, maar dan blijft er dus nog 1% over. Zou er in elk geval snel met je man over praten. Wellicht daarna even bij de huisarts langs om dingen op een rijtje te zetten, daar is toch ook vaak een praktijkondersteuner waarmee je kunt praten om dingen helder te krijgen voor jezelf.
In principe is zwangerschapspagina voor alles rondom zwanger zijn, daar hoort dit ook bij. Niet het leukste onderwerp, maar wel onderdeel van het leven.
Denk goed na voor je beslist. het komt nu rauw op je dak. praat met elkaar en maak een beslissing. en miss gelijk ook of jij of je man zich wil laten helprn. sterkte en laat je geen schuld gevoel aan praten jou lichaam jou keuze.
Wij wouden dolgraag volgend jaar voor een 3e kindje gaan.. Ik raakte maar niet ongesteld en was dus al zwanger.. Heb er echt aan moeten wennen hoor en emotioneel kapot.. Toch heel blij met de baby en weg laten halen, ik weet dat ik dat niet kan en wil toch spookte het door m'n hoofd.. Alles laten bezinken en besloten het te houden dat had ik sowieso wel gedaan maar nu ook echt met de gedachten we gaan er nu voor! Dit kindje wilt bij ons zijn en of we er nou dit jaar of volgend jaar voor gaan.. Waarom weg laten halen en volgend jaar voor gaan, brr rillingen krijg ik er van.. Ik was echt helemaal van slag.. Eenmaal bijgekomen had ik zoiets van "wat maak ik me druk" etc etc ik ben echt dolblij met ons zoontje die zich ieder moment kan komen aankondigen ons 3e wonder. Nee weg laten halen Never nooit hihi Dus wat ik wil zeggen is dat je door emotie en hormonen wel even van slag kan wezen maar laat het even bezinken
Zoals je weet zijn er gewoon 'mogelijkheden' als je ongewenst zwanger bent. Maak zo snel mogelijk een afspraak bij je huisarts om het te bespreken.
Meid, heftig ... ik kan me goed voorstellen dat je erg van de kaart bent. Ongepland zwanger raken van een 4e is een beetje mijn grootste angst , omdat ik 1000% overtuigd ben dat ik echt geen erbij wil/aankan. Helaas kun je er niet omheen. Mijn advies is praten, praten, praten. Samen met je man, maar ook met huisarts oid. En dan kijken welke keuze het beste voor jullie voelt. Sterkte!
Helemaal eens met de andere dames hier. Je moet echt met mensen hierover gaan praten en serieus jullie opties afwegen. Heel veel succes en sterkte!
Kijk trouwens ook eens op www.fiom.nl zij kunnen je misschien helpen met de keuze die jullie moeten maken en de verwerking daarvan.
Oh meid wat naar, kan me goed voorstellen dat het schrikken is. Ik zou het ook even laten bezinken, eerste schrik verwerken en dan een lijstje maken met voor en tegens. Tuurlijk weet je dat door seks er altijd een kans ik op zwangerschap maar als je het gewoon veilig doet dan ben je nou niet bepaald onverantwoordelijk bezig. Kijk wat je gevoel is over een paar dagen, ga zoals gezegd naar je huisarts en vraag jezelf af of je dit kindje de liefde en aandacht kunt geven die het verdient. Ik vind sommige reacties erg kort door de bocht, als in het zo lees is het niet een simpele situatie van een bordje extra op tafel en als dat echt problemen geeft gaat het natuurlijk niet veel geluk geven en lijkt het me ook niet fair naar zowel deze kleine als je andere kinderen.
Dankjewel allemaal. Ik kan nogsteeds alleen masr huilen. Ik kan gewoon geen 4e kindje aan en bieden wat het verdient. 3 was echt mijn max. Mijn jongste is nog elke nacht wakker.. Daarbij zouden we moeten verhuizen want hier is geen plek. Financieel kunnen we niet verhuizen... Ik ben bij de huisarts geweest en samen met mijn man en de huisarts besloten om de zwangerschap te beeindigen. Ik vind dit echt zo erg en hen er heel veel verdriet van. Maar ik weet dat dit wel de beste optie is voor mijn gezin. Donderdag heb ik een afspraak in een kliniek. Ik heb medicatie gekregen tegen de misselijkheid, want ik voel me zo ziek..
Pff naar hoor zo'n situatie! Voel je niet schuldig over je beslissing, jullie kunnen en mogen zelf beslissen wat het beste is. Sterkte ermee!
Inderdaad , je hebt veel gedaan om het te voorkomen er moet ook plek zijn ik zou het niet doen maar iedereen moet doen wat het beste is .. Ik wens je heel veel kracht toe want dit is ontzettend moeilijk
Als er echt nooit geen kindje meer bij kan komen dan zou ik ook gelijk voor een definitieve oplossing gaan kijken voor een van jullie (of beide). Alleen met condoom is zeker niet 100% betrouwbaar helaas. Dus zorg er aub voor dat dit jullie niet nogmaals overkomt. En als jullie dit niet willen dan maar geheel onthouding op die manier van sex hebben.
Je hebt nog even de tijd om na te denken en alles op een rijtje te zetten. Aangezien je er niet met familie en vrienden over kunt praten, ga even langs de huisarts. Die kan je doorverwijzen naar een psycholoog en die zal je helpen je gedachten op een rijtje te zetten. Een psycholoog zal nooit de beslissing voor je nemen, maar je wel helpen inzien wat je wel en niet wilt. Mocht je het kindje niet willen houden, dan zijn er ook nog meerdere opties. Je kunt kiezen voor aborteren, maar ook adoptie zal onder de opties vallen. Neem vooral geen overhaaste beslissing, want daar krijg je spijt van. Wacht echter ook niet met hulp inschakelen, want anders word je straks voor het blok gezet omdat het te kort dag is om een goede beslissing te nemen. Succes met alles op een rijtje zetten!