Harde buiken etc

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Evi87, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evi87

Evi87 Actief lid

19 jun 2012
    300
    0
    0
    Hoi dames,

Vandaag moest ik op controle bij de verloskundige. Ik ben nu 29+2 zwanger. Ik had al een tijdje last van harde buiken. Afgelopen week ook thuis geweest van werk hierdoor en ook moe en ging gewoon even niet lekker.
    Bij de controle kreeg ik dus weer een harde buik en de verloskundige vond dat de baby al erg laag lag. Meteen doorgestuurd voor een ctg scan, urine kweek en vaginale kweek. Op de ctg was inderdaad te zien dat mijn baarmoeder al flink aan het rommelen is. De verloskundige daar zei dat ik vermoedelijk wel opgenomen zou worden en medicatie zou krijgen om de baarmoeder tot rust te laten komen. Maar eerst naar de gynaecoloog om het te laten beoordelen. De gyn heeft een echo gemaakt, inwendig om te kijken naar mijn baarmoedermond deze was nog mooi gesloten en had ook de lengte die deze moet hebben met deze termijn. Met onze baby was ook alles goed, vrolijk trappelen en de hoeveelheid vruchtwater was ook prima. De baby woog nu 1450gr, dat was gelukkig allemaal goed.
    De gyn vond het niet nodig om me te laten blijven want verder heb ik geen klachten of signalen die al op een bevalling lijken. Omdat mijn ontlasting erg hard is en ik niet lekker kan gaan zeg maar heb ik movicolon meegekregen. Het is mogelijk dat harde stukken darm ook steeds tegen mijn baarmoeder drukken. Dit moet ik dus eerst proberen met rust erbij..

Ik hoop zo dat het gaat verbeteren!! Als het erger wordt, pijn gaat doen of ik krijg bloedingen of veel slijm dan moet ik direct aan de bel trekken en word ik alsnog opgenomen.

Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee??? Ben toch nog niet helemaal gerustgesteld.. De verloskundige zegt dit en gyn dat. Ga er vanuit dat de gyn het wel beter weet toch?

Liefs Evi

2. Evi87

Evi87 Actief lid

19 jun 2012
    300
    0
    0
    Niemand?

3. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hoi Evi,

Ik heb al vanaf ca 23 weken heel veel harde buiken. Rond 25 weken zelfs 's avonds regelmatig om de 3 minuten uren lang. Ben toen 2 weken thuis geweest van het werk en daarna halve dagen gaan werken. De harde buiken verminderden wel wat door rust maar zijn eigenlijk altijd gebleven. Ik ben nu inmiddels 36 weken zwanger en omdat ik veel controles in het ziekenhuis heb (ook vanwege andere zaken), weet ik dat alles nog potdicht zit, dus de harde buiken hebben niks gedaan. Wel reageert uk met zijn hartslag op de harde buiken, dus dat is wel een beetje zielig. Maar voor de rest lijkt het allemaal nog wel even te gaan duren.
    Wil dus helemaal niks zeggen! Idd opletten of je geen bloedverlies/vochtverlies krijgt en rust nemen. Ook idd goed in de gaten houden of je geen blaasontsteking hebt. Bij mij werden de harde buiken toen heviger en pijnlijker. Na antibiotica, zakten ze weer tot het "normale" (althans voor mij) niveau.

Succes!!! Gewoon goed in de gaten blijven houden. Als het verergert, even extra op controle.

4. Evi87

Evi87 Actief lid

19 jun 2012
    300
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Ja ik ga maar kijken of het verbeterd met rust. Hoop het wel!

Deel Deze Pagina