Welk ziekenhuis regio Den Haag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rocketscience, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik zit met soortgelijk probleem als een ander topic wat ik hier las. Vanwege endometriose en de ziekte van crohn heb ik een medische indicatie en moet ik op zoek naar een ziekenhuis om onder controle te staan bij de gyneacoloog en later om daar te bevallen.

Nu ben ik vandaag in het bronovo geweest en eerlijk gezegd vond ik de eerste 'kennismaking' met dit ziekenhuis verschrikkelijk. Alles was chaotisch en hoewel ik bijna twee uur moest wachten had ik alsnog het gevoel dat ik even snel allerlei folders in de handen gedrukt kreeg en weer buiten stond.

Ik sta normaal onder behandeling in het Rijnstate in Arnhem vanwege mijn endometriose en daar had de gynaecoloog uit Bronovo werkelijk geen goed woord voor over. Hij vond het belachelijk dat ik niet gewoon in Bronovo kwam voor deze aandoening.

Kortom, ik weet nog niet of ik hier wel wil blijven en wil bevallen. Ik zou eigenlijk ook heel graag in bad willen bevallen maar dat kan ook niet in Bronovo (heeft dat een reden dat dat niet kan?).

Mijn dringende vraag hier: wie heeft er ervaring met afdeling gynaecologie / verloskunde in ziekenhuizen regio Den Haag? Wie heeft er endo en/of crohn en heeft ervaringen met ziekenhuis in regio Den Haag? Ik hoor het graag!

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Apart. Ik wilde juist heg bronovo aanraden! Ben daar bevallen van Femke en het is daar echt super goed bevallen. Drie dagen in het kraamhotel verbleven door een keizersnede. Zijn zowel voor de bevalling (met minder leven protocol) als tijdens de bevalling en na de bevalling super goed verzorgd! Waarom je daar niet in bad kan bevallen, weet ik niet. Heb een ervaring met andere ziekenhuizen dus daar kan ik je niet in adviseren.

Is het een optie om nog een keer bij het bronovo langs te gaan en dan bij een andere Gyn??

Succes, hoop dat je hier genoeg goede ervaringen over andere ziekenhuizen in de buurt hoort.

3. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Dankjewel Siertje, ik ging ook naar bronovo omdat ik daar veel goede verhalen over had gehoord. Zelfs specifiek een gynaecoloog uitgekozen (van wijngaarden) omdat ik over hem ook goede dingen had gehoord maar tot nu toe was de klik er niet.

Het is inderdaad een goed idee om een volgende keer een andere gynaecoloog te vragen. Ook ga ik naar de informatieavond, misschien dat dat het allemaal in een ander daglicht kan zetten.:(

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ik zou ook zeggen het Bronovo...

Koningin is er immers ook 3x bevallen ;)

5. Ik wilde ook het Bronovo aanraden.. Wat een verademing met het ziekenhuis waar ik eerst onder behandeling was! Ze zijn er alert en ontzettend aardig, maar je moet inderdaad wel de goede treffen (maar dat is in elk ziekenhuis zo..).

Ik vind juist dat er ontzettend goed naar je geluisterd wordt. Als ik in een ander ziekenhuis zeg dat ik moeilijk te prikken ben, probeert de verpleegkundige die er zit het eerst 5 keer zelf om daarna te concluderen dat ik inderdáád moeilijk te prikken ben. In het Bronovo wordt meteen de meest ervaren persoon erbijgehaald en als die het niet voor elkaar krijgt, komt er meteen iemand van het lab of zelfs van anesthesie. Dat is maar één van de vele voorbeelden die ik kan noemen ;)

Ik ben tijdens m'n zwangerschap zo'n 25 keer in het Bronovo geweest, heb er voor en na m'n bevalling een paar nachten gelegen en ben (bijna) altijd enorm goed geholpen en gerustgesteld.. :)

6. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Denk dat jij in dit geval gewoon pech had met een slechte dag van een gyn want ook ik zou Bronovo aanbevelen. Ben er zelf geboren ;)
    Heb er geen kindje gekregen omdat wij toen al verhuist waren naar Delft en dus naar het Reinier de Graaf Gasthuis gaan nu (trouwens ook goed hoor!) maar bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap 7 jaar geleden nog wel in het Bronovo terecht gekomen en echt ontzettend goed opgevangen en vriendelijk en lief behandeld. Had de gyn die ook het koningshuis helpt. Volgens mij heette ze Smeets. Zou het nog een kans geven als ik jou was. In de regio veruit het best volgens mij toch hoor!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Bij mijn eerste ben ik middels een ks bevallen in het Reinier de graaf gasthuis en hier zijn zoveel dingen mis gegaan dat ik daar deze keer absoluut niet naar toe wilde.
    Heb nu gekozen voor het Haga ziekenhuis, komt in de nieuwe locatie op de leyweg en zit dan direct verbonden aan het jkz waar wij lang hebben gelopen met ons mannetje. Over het jkz ben ik sowieso erg te spreken en ik ben nu ook bij de gynaecoloog en de anesthesist in het zh geweest en mijn ervaring was tot nu toe heel erg positief!
    Na mijn verhaal gehoord te hebben over de eerste bevalling, hebben ze direct mijn dossier opgevraagd en heb ik gesprekken gehad om door te spreken wat er nu precies is mis gegaan en of ze dit nu evt kunnen voorkomen. Je word er erg goed gehoord en heel serieus genomen en dat geeft gelijk al flink vertrouwen wat wel erg belangrijk is tijdens de bevalling.

Heb nog niet terug kunnen vinden of een badbevalling hier mogelijk is, staat niet op de site namelijk, maar ik wil dit zelf ook graag weten.

Met endometriose/ crohn heb ik gelukkig geen ervaring, misschien weet iemand anders hoe ze er hier mee omgaan in t zh.

(Hier trouwens ook een hele slechte ervaring met bronovo gehad, maar dit was niet zwangerschapgerelateerd)

8. Missjuul

Missjuul Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.036
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou zelf graag willen bevallen in het rode kruis (haga zkh). Met mijn miskraam en bbz ben ik hier goed opgevangen en geïnformeerd. Het is wel een oud gebouw, als je het vergelijkt met het leyenburg. Ben ik in het begin van mijn zwangerschap ook geweest omdat ze samenwerken. Denk dat je misschien net de pech hebt gehad om de verkeerde te treffen. Want op zich staat bronovo best hoog aangeschreven.

Wbt de badbevalling, heeft het niet te maken met het feit dat je een medische indicatie hebt? Dit heb ik volgens mij ooit eens ergens gelezen. Geen idee of het klopt want ben er nooit verder ingedoken.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ missjuul: het rode kruis en leyweg gaan nu samen. Vanaf april gaat het nieuwe geboortecentrum open op de leyweg. Volgens mij doen ze dan geen bevallingen meer bij het rode kruis.

Er zijn trouwens verschillende verhalen over badbevallingen en medische indicatie. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is in welk zh je bevalt en wat voor medische indicatie je hebt. Helaas valt er zo weinig over te vinden. Over 2 weken heb ik mijn 20 weken echo, dus ik hoop dat de gyn mij er dan meer over kan vertellen.

10. Patty271214

3 okt 2014
    29
    0
    0
    Voorburg
    Ook ik zou het Bronovo aanraden. Waarschijnlijk, zoals andere hier zeggen, pech gehad. Tijdens mijn bevalling daalde het hartslag van mijn kindje naar 40 en hier is onwijs goed op gereageerd. Uiteindelijk heeft onze zoon op de IC afdeling gelegen en ook hier heel goed geholpen en onwijs lieve mensen.

Zelf ook een week in het Bronovo opgenomen geweest na de bevalling en ook voor mij waren ze onwijs lief, behulpzaam etc.

Ik zou dus als ik jou was vragen naar een andere arts..

11. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Bedankt voor iedereens reactie, ik begrijp dat ik het bronovo misschien toch nog een tweede kans moet geven. Nou moet ik zeggen dat ik volgens het schema van het ziekenhuis de gynaecoloog hooguit nog maar twee keer zal zien deze zwangerschap en zelfs dat is niet zeker. Alle gesprekjes worden door een assistent gedaan namelijk.

Wbt de badbevalling, dat is in het bronovo gewoon helemaal niet mogelijk. Ookal zou ik geen medische indicatie hebben dan kan het ook niet, ze hebben er geen bad. In het haga wel volgens mij, ik ga daarom denk ik toch ook nog naar de informatie bijeenkomst in het Haga, maar wacht dan wel even tot ze verhuisd zijn.

12. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik ben net bevallen in het Haga, het oude Rode Kruis. Ik was ook onder behandeling van de gyn daar en ik heb niks meer dan lof over dit ziekenhuis. Ik ben overgestapt van het Bronovo en heb geen moment spijt gehad.

13. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kind en dank voor de reactie! Mag ik vragen waarom je bent overgestapt naar Haga? En had je ook een medische indicatie? Antwoord mag ook via PB ;)

14. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik heb je een pb gestuurd.

15. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik ben van Bronovo over gestapt naar het rode kruis (haga )

Heb daar twee bevallingen gedaan en zou het daar zo nog een keer doen!
    Voor mij geen bronovo meer :D

16. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier ook een bevalling (keizersnede) in het Haga ziekenhuis gehad. Heb pas de laatste 4 weken in het ziekenhuis gelopen met controles i.v.m. hoge bloeddruk (daarvoor gewoon verloskundige), dus qua de gehele zwangerschap heb ik niet echt ervaring met het Haga.
    Maar de laatste 4 weken heb ik er veelvuldig rondgelopen i.v.m. hoge bloeddruk, draaipoging, ctg's en vermoeden zwangerschapsvergiftiging (wat uiteindelijk niet zo bleek te zijn) en heb daar een heel positief gevoel aan overgehouden. En ditzelfde geldt voor de keizersnede en de opname, hier kijk ik met een goed gevoel op terug.
    Ik zou dus ook zeker het Haga aanraden, al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met het Bronovo.

Deel Deze Pagina