Verlofdatum buiten contract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door AnneZ, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneZ

AnneZ Lid

28 okt 2013
    11
    0
    0
    Hallo allemaal, ik heb een vraag. Op mijn werk wordt behoorlijk gesneden in het personeel, ik heb nog een tijdelijk contract, zal 5 mei een nieuw contract "moeten" (hoef nog geen vast contract, volgend jaar pas). Maar mijn verlof loopt 7 mei af (als de kleine dame op de uitgerekende datum ter wereld komt of ervoor). Mijn vraag is dus; kunnen ze me ontslaan ? Ik denk zelf van wel, als ze voor 15 januari aangeven (Dan gaat mn verlof in.) dat er geen werk meer is, ze ontslaan me niet vanwege m'n zwangerschap maar vanwege terugloop op de groep (ik werk in de zorg). Ik krijg dan toch wel gewoon mijn verlof uitbetaald?

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
  3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Als het contract verloopt hoeven ze geen reden op te geven als ze het niet verlengen, er is dus geen sprake van ontslagen worden of niet. je verlof krijg je uitbetaald, ook als je contract niet verlengd wordt. En daarna ga je evt de ww in.

4. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik zit in een soortgelijk situatie. Krijg ik dan wel zwangerschapsverlof? Ja toch? Dat daarna je WW pas ingaat.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Je bedoelt een zwangerschapsuitkering? Ja die krijg je van het UWV. Via de bovenstaande link kun je veel informatie vinden.

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ze hoeven toch niet voor je verlof aan te geven of je contract word verlengd of niet?
    volgens mij hebben ze gewoon een maand om dat aan te geven.

maar ze kunnen besluiten om je geen nieuw contract te geven. jij krijgt gewoon je utkering zowiezo je contract loot tot 5 mei en je verlof is 7 mei afgelopen

7. AnneZ

AnneZ Lid

28 okt 2013
    11
    0
    0
    Bedankt !

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Bij een contract voor bepaalde tijd zijn opzegtermijnen niet van toepassing als het gaat om de verloop datum van je contract.
    Je moet er ten alle tijden van uit gaat dat je contract niet verlengd word.
    Als je een contract hebt tot 7 mei mag je op 6 mei nog horen of je verlnging krijgt of niet.
    Aangezien je einddatum gewoon al bekend is.

Deel Deze Pagina