harde buiken Hoe voelt dat ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavs, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavs

mamavs Actief lid

8 okt 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds 2 weken heb ik elke keer als ik langer dan 6, 7 uur werk kramp
    In mijn buik. Eigenlijk overal niet alleen beneden net als menstruatie pijn. Ook heb ik dan voldoende gegeten en geplast.
    Mijn buik voelt ook wel strak aan als ik rechtop sta ben dan geneigd beetje voorover te staan. Het is ook een kramp die ik voorheen niet heb gehad. Kunnen dit harde buiken zijn ?

Overigens trekt het elke keer weg als ik dan een half uurtje rustig heb gezeten.

2. mamavs

mamavs Actief lid

8 okt 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is trouwens mn 2e kindje bij eerste dit nooit gehad.
    En heb gewoon zittend werk (soms wel met beetje stress)

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ja, de naamgeving zegt het al... wordt je buik ook hard? Spant je baarmoeder aan? Als je er je hand op legt, voelt het dan ook hard? Dan is't een harde buik. Eigenlijk is het zo simpel.

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Klinkt meer als een gespannen buik.

Harde buik voel je echt vanuit niks je hele buik enorm opblazen en echt zo erg dat je denkt stoppen want zo knap ik uit elkaar. Dan zakt het ook weer af en voelt je buik weer soepel aan. Tijdens n harde buik is je buik keihard als Een leren voetbal.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Harde buiken horen geen pijn te doen volgens mij.
    Ik had twee weken terug ook steeds buikpijn en druk naar onderen toe icm veel harde buikem, dat bleek een blaasontsteking te zijn.

Bij mij voelt een harde buik als een samentrekking, ik voel dan gewoon echt tot waar mijn baarmoeder zit, althans zo beeld ik mij dat in, maar doet geen pijn.

6. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    Ik heb nu ook echt buikpijn, ik werk niet. gelukkig maar want dat had ik nu al niet meer getrokken. Als ik even teveel gelopen heb (Al is het in huis) kan ik niets meer doen door de buikpijn :(

Ik kan wel janken, moet nog zo lang, we zouden 4 weken op vakantie gaan maar ik zie dat dus echt totaal niet meer zitten

7. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    denk dat we hetzelfde hebben, maar of het harde buiken zijn geen idee.. volgens verloskundige is t van de banden. Heb er namelijk ook regelmatig flinke steken bij. Het wordt ook heftiger wanneer ik niet op tijd naar het toilet ga

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heb het een keer gehad. Toen was de kleine zo druk dat mijn buik keihard werd. Deed geen pijn maar wel heel onaangenaam. Ik voelde ook ineens precies de baarmoeder helemaal rondom zitten. En de kleine bleef gewoon doorhameren.

Even anders gaan liggen en toen zakte die spanning weer af. Heb het daarna niet meer gevoeld.

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier al vanaf week 25 weken harde buiken in regelmaat heb. Er remmers voor gehad.
    Nu de laatste twee weken zitten er echte weeën tussen . Het komt en gaat echt.

Een gespannen buik dat deze dus keihard is hele Tijd aan een stuk heb ik ook vaak. Je buik hangt aan banden en je buik kan flink zwaar zijn en zeker aan het einde van de dag of als je veel gedaan hebt kan je hier flink last van hebben.

Tijdens harde buiken voel ik de baby niet daar is de buik dan echt veel te hard en inmiddels pijnlijk voor.

Deel Deze Pagina