Harde buiken hoe voelt dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bailey1989, 16 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

Misschien een domme vraag maar hoe voelen harde buiken?
    Ik heb wel af en toe een soort kramp. Weet niet precies hoe ik het moet beschrijven maar als dat gebeurd en ik ben toevallig aan het lopen dan gaat het lopen een stuk moeilijker omdat het lijkt alsof er spieren worden aangetrokken en dat je dan niet meer makkelijk rechtop kan staan? Pijnlijk is het eigenlijk niet.

Zijn dit harde buiken?

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Klinkt wel zo! Zakt het snel weer weg?

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    het leek net of er een band heel strak om mijn buik getrokken werd of dat er een grote bal in mijn buik net iets te straks was opgeblazen. ook voelde het heel strak aan. duurde paar minuten en had het paar keer per uur soms. met wat relaxen ging het snel weer over.

4. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

Jawel ik denk ongeveer een minuut ongeveer.

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Jaa hoor dat kan heel goed, wanneer je baby beweegt kan dat ook harde buiken veroorzaken.

6. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Bij mij was een harde buik letterlijk een harde buik. Normaal kon je het gewoon wat indrukken en voelde het soepel en met een harde buik leek het net of alles strak werd getrokken. Kon je het moeilijk indrukken.
    Denk dat wat hij omschrijft idd harde buiken zijn maar is zo moeilijk beoordelen zo ;)

7. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Als een harde buik voelt als kramp, wat is dan het verschil tussen dat en bandenpijn?

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bandenpijn is veel feller en sneller. Bijvoorbeeld als je opstaat ineens een steek ( bij mij dan iig ;)).

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    hier is het niet alleen te voelen maar ook te zien, mijn buik ramt samen word 1 bal..of een punt het ziet er niet uit igg haha
    En voelt vaak vervelend, doet geen zeer maar is gewoon irritant.

Ik voel het ook direct kei en kei hard!

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Je hoeft het ook niet per se te merken. Bij mijn dochter had ik tegen eind zwangerschap een ctg en daar waren harde buiken op te zien, maar ik heb ze zelf nooit opgemerkt. Ook deze zwangerschap niets opgemerkt, maar weet nu wel dat dat bij mij niet zoveel zegt. Misschien voel ik het gewoon niet, of voelt het anders dan ik denk op basis van andermans beschrijvingen waardoor ik het niet herken.

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Bij mij deden harde buiken geen pijn, alleen een strak gevoel en dat de buik niet meer in te drukken was, maar dus echt hard..

Bandenpijn was hier echt felle steken, vaak in de liezen, en inderdaad bij opstaan o.i.d..

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    voelde hier alsof ik een bowlingbal in mn buik had ipv een baby :D Buik werd heel hard, kon dan ook niet ingedeukt worden. Voelde vaak erg vervelend

Deel Deze Pagina