Hoihoi, kan iemand mij vertellen wat jullie voelen als de baby de hik heeft? Ik denk namelijk dit al een paar keer gevoeld te hebben maar weet het niet zeker. Ik voel dan 5 a 10 minuten constant op dezelfde plek plopjes echt in minder als 2 seconden naar elkaar, ik voel het minder duidelijk als echte schopjes. Zou dit dan de hik zijn? en klopt dat dat je dat vaker op een dag kunt voelen? Nog een kleine vraag, ik las laatst een artikel over een pasgeboren baby die was overleden doordat de kraamvisite een koortslip had. Nu heeft mijn vriend regelmatig een koortslip.. ik heb het nog nooit gehad. Moet ik hier tijdens de zwangerschap ook al rekening mee houden? Bedanktt alvast voor de antwoorden
Dat kan zeker de hik zijn. Gaat idd erg snel (ml geloofde hier daarom eerst niet dat het de hik wad). En vaker per dag kan zeker, mijne heeft het ongeveer 5x per dag, arm kind. Volgens mij vindt ie het vet irritant want hij gaat dan wild liggen draaien. Schijnt te kunnen betekenen dat ie gulzig is (zich verslikt in vruchtwater) maar de hik schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van zn longen en middenrif dus das fijn.. Oh en koortslip is idd erg gevaarlijk voor baby. Je vriend zal m goed moeten afplakken met ern pleister oid en dan geen kusjes geven enxo. En voortdurend handen wassen.. Mijn man heeft het paar keer per jaar, hopelijk komende maanden niet
Ik vroeg me ook al af of de baby de hik heeft.. Ik twijfelde een beetje omdat de plopjes zo snel elkaar komen. Ik voel het altijd helemaal onder in mijn buik en ik weet dat de baby daar ook met haar hoofd ligt. Nu jij zegt dat je het ook voelt denk ik dat het wel echt de hik is. Onze baby heeft het ook vaker op een dag en zeker de laatste 3 weken vaak. Best raar gevoel!
Dat zou het kunnen zijn hoor! Ik voel het ook wel een aantal keren per dag en dan gaat mijn buik inmiddels ook op en neer
Dat klinkt inderdaad als de hik. In het begin vond ik het zo grappig. Nu heeft hij vaak de hik, meestal als ik op bed lig. Je voelt het dan ook echt door je buik heen. Voor mijn man voelde het als plopjes. Tijdens de zwangerschap hoef je hier geen rekening mee te houden. Tegen een koortslip schijnt l-lysine slikken te helpen. Ter preventie en bij een uitbraak. Mijn zwager heeft ook vaak een koortslip, die heeft het preventief gebruikt bij de geboorte van hun kleine en gelukkig geen uitbraak gehad. Bij een uitbraak hogere dosis slikken en afplakken met die stickers. Maar dan nog, heel voorzichtig zijn en veel handen laten wassen.
L lysine werkt inderdaad goed. Heb het zelf regelmatig gebruikt. Verder zou ik een mondmasker gebruiken wanneer hij de baby vasthoudt. Een koortslip is erg gevaarlijk voor een baby en ik zou niet vertroueen op alleen afplakken. Ook voor het aanraken van de baby goed zijn handen wassen want je kan ongemerkt toch misschien eens aan de koortslip zitten.