ledikant opmaken in de winter hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 15 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Mijn baby word in januari geboren.. Overal waar ik kijk zijn die ledikant dekens zo dun.
    Is dat voor een baby wel warm genoeg?

2. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    mijn zoontje werd in februari geboren. je maakt ook veel gebruik van kruiken

3. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Ik heb wollen baby dekens die vroeger nog van mij en mijn zussen/broertje geweest zijn, wol is super warm! Verder bedje goed voor verwarmen met een kruik en neem aan dat er ook wel iets van verwarming op de babykamer is? Dan kan het nooit heeeel koud zijn op zo'n kamer 😊

4. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Nee klopt.. Maar als ikzelf onder zon dun dekentje zou moeten slaoen zou ik verkleunen. Vind ze echt dun. Een deken van wol kan ik niet aanschaffen, mn dochter en ik zijn er heel erg allergisch voor

5. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik ben ook in januari uitgerekend en heb een fleece deken van prenatal, in het begin leg ik deze dubbel,omdat je het bedje toch helemaal beneden opmaakt,... bij mn zoontje die eind sept is geboren heb ik dit de eerste winter ook zo gedaan, en als het echt heel koud is zou je ook nog een slaapzakje kunnen gebruiken, deze heb je tegenwoordig ook vanaf maatja 50 geloof ik

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Maakt t bedje laag op toch? Deken dubbel, 2 kruiken erin, Molton over matrasje..

Ik heb de verwarming tijdens de kraamtijd en de eerste maanden altijd aangehad. Afgelopen winter sliep ze met 2 dekens, winter slaapzak flanellen pyjama.. hahah

7. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Mijn jongste was vorig jaar in december geboren. Ik had een wiegdekentje van baby's only met teddy en die sloeg ik dubbel en hij lag dan zelf nog in een puckababy inbakerslaapzak dus daarom ook lekker met de handjes onder de dekens. Daarna toen hij 2 maanden was (was het feb en iets kouder) lag ie in een inbakerslaapzak van puckababy met teddy, die is zo fijn en dus echt een aanrader... En dan nog steeds met dat dekentje dubbel gevouwen.

Edit: ik zie dat ze m nu ook hebben vanaf 0 maanden. Heb de link er even bij gezet....

Puckababy The Original® Piep 0-3 Teddy White - Slaapzak | Babypark

8. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Je kan ook 2 dekentjes gebruiken. Ik weet niet beter dat dat gebruikelijk is.

9. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Gewoon winterslaapzakje, lakentje en dekentje... Ik heb ook een electische kruik en eventueel een wollen deken. Maar kindje slaapt de eerste tijd in een wiegje op onze kamer, waar het een stabiele 16-18 graden is door het rieten dak... En de eerste week is de kraamverzorgster er en die geeft je ook tips...

10. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Te warm slapen is voor kindjes helemaal niet goed… Kinderen zijn tegenwoordig niet voor niets veel vaker ziek dan vroeger… Gemiddelde temperatuur op babykamer is tussen de 16 en 18 graden en dan heb je aan een kruik, lakentje, (dubbel)dekentje echt wel genoeg…

Wiegedood

11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dit dus.
    Daarbij je kraam verzorgster gaat je nog heel veel uitleggen en laten zien hoe je het bed opmaakt.
    Beter wat kouder dan te warm.

12. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ik heb een winter deken van koeka wel wat prijziger maar wel dik. Misschien dat dat was is.

13. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Van koeka...moet je ff kijken of het wel van katoen is...ik heb hem ook gekocht maar kraamverzorgster zij dat ze daar beter niet onder kunnen slapen omdat er een teddy stof in zit die niet van katoen in

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @ilse : lees dit even materiaal dekentjes

Het maakt dus tegenwoordig niet meer zoveel uit. Elk product heeft voor / nadelen zolang je maar strak en kort opmaakt in het begin zodat je kindje er niet onder kan kruipen is het allerbelangrijkste!

Jolie2 vindt dit leuk.
  15. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Seepje: dan is mijn kraamverzorgster nog niet zo bij met haat leeswerk;)

16. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Wij hebben hier dan ook de verwarming aan..te warm het bedje opmaken is niet goed...
    Ts zegt ja maarcals ik onder zo'n dekentje ligt verkleun ik...je moet je wel beseffen dat een baby'tje heel klein is en veel sneller warmte vast houdt...sneller dan een volwassene...

17. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    gewoon een lakentje met dubbel gevouwen fleece dekentje. En een winter slaap zakje.. Daar slaapt ons mannetje ook in. Is tevens een mooi bed ritueel.. Flesje/verschonen/slaapzak aan, en op bed.
    kachel hebben wij boven niet aan. Slaapt veel lekkerder als de kamer lekker fris is.. En zou een kruikje op bed doen, en je kindje een mutsje op doen zodat de warmte niet verloren kan gaan.. Ons mannetje moet echt warm zijn anders slaapt ie niet! Dus tis ook pp verschillend. En de eerste 2-3 weken kon M zijn warmte niet vast houden.. Dus bedje lekker warm houden, omgeving lekker fris..

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben ook een lijstje aan 't opstellen voor dekentjes, februari baby hier
    Heb het Koeka laken gevonden van de 'Amsterdam collectie'
    Is een winterdeken waar je ook 2 zomerdekens van kan maken, lijkt me wel interessant! En het vele geld dan wel waard

19. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mijn dochter is in februari geboren, in 2012 was het -22. Wij hebben haar bedje voorverwarmd met een kruik, 1 bleef in d'r bedje en ze lag in d'r pyama onder een laken en deken. We hebben toen wel wat langer d'r mutsje opgehouden.

20. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Geloof me, als je een ledikantdeken aanschaft van 50-100 euro is die zijn geld echt dubbel en dwars waard..

Hier heeft de dame van 7 nog steeds haar ledikantdeken vaak als ze het op de bank koud heeft of iets :)

Deel Deze Pagina