Hoi hoi, Ik ben nu precies 37 weken zwanger. Vorige week heb ik mn pessarium eruit laten halen.. Sindsdien rommelt het wel wat in mn buik. Ik weet dat dat heel lang kan duren hoor, maar omdat nu niets meer mn baarmoedermond ondersteunt kan het natuurlijk wel dat het sneller gaat. Ik heb sindsdien bijna elke dag alleen maar harde buiken. Er zijn minder momenten dat ik geen harde buiken heb dan wel harde buiken, dus veel meer harde buiken. Ook verlies ik best veel slijm steeds. Echt wel draden (sorry voor het vieze detail). Er zit geen bloed bij dat niet, maar het is wel gewoon doorzichtig (beetje troebel wit). Kan het zijn dat het al aardig aan het rommelen is ? Hoeveel mensen hebben dit gehad en begon de bevalling vrij snel hierna? De laatste paar dagen is het wel echt erger aan het worden. Mensen die hetzelfde dus hebben ervaren of hebben?
Ik ben toevallig gister met dezelfde klachten ( slijm verlies, ook al weken veel harde buiken en voorweeen die tot nu toe nog niks doen) naar het zh geweest. Daar alles nog hetzelfde. Cervix nog 3 cm, geen ontsluiting. Zag er niet naar uit dat ik snel ga bevallen gelukkig. Het kan er dus gewoon bij horen, en je misschien nu ook meer opvallen nu het pessarium eruit is.
Ik heb alleen bij m'n derde zwangerschap last gehad van veel harde buiken, maar nam het zelf niet zo serieus. Mn bevallingen van zoon 1 was ingeleid om medische redenen en van zoon 2 begon pas na de uitgerekende datum. Ik verwachtte dus weer eerder laat dan vroeg te bevallen. Maar met 38 weken braken m'n vliezen en een paar uur later had ik m'n 3e kindje in m'n armen! Eerder die dag was ik nog bij de VK geweest die de harde buiken niets bijzonders vond. Ik denk dus dat het alle kanten op kan, maar in mijn geval was het wel een voorteken. Geniet van de laatste loodjes en straks van je kindje.
Mijn cervix was toen het pessarium geplaatst werd met 21 weken nog maar 2.9/2.8. Maar ik heb er nu echt al dagen last van lijkt wel erger nu. Maar inderdaad het kan atuurlijk ook dat er niks is, maar het rommelt wel aardig. Dit kan wel weken duren natuurlijk. Word wel gek van de harde buiken. Ze doen geen zeer, maar voelen niet fijn.. Vooral omdat het nu bijna constant hard is.. Morgen ochtend moet ik naar de vk. Ben benieuwd wat die ervan vindt en zegt.
Harde buiken zeggen niet altijd wat. Ik heb sinds week 20-22 harde buiken die ook vaak overgaan in voorweeen. Dan heb ik urenlang en soms dagen elke 3-4 min een harde buik, dje soms ook echt pijnlijk zijn. Maar toch zit alles nog potdicht. Een hoop onrust geeft het wel, gemiddeld 2-3x per week naar het zh voor ctg en cervix metingen. Ik zou het idd even aan je vk voorleggen morgen, maar ben bang dat het afwachten wordt. Sterkte!
Je hebt vorige week je pessarium eruit laten halen, nu veel harde buiken en je gaat nog gewoon naar een vergadering en feest van je werk waar je overprikkeld van raakt? Terwijl je al weken in de ziektewet zit? Heb je wellicht ook overwogen om aan de gezondheid van je baby te denken de afgelopen dagen? Een vroeggeboorte is geen grapje hoor. Rustig aan doen!! Sorry misschien een beetje hard maar ik vind je niet echt slim bezig... Ik hoop trouwens echt voor je dat je het met kerst wel rustig aan gaat doen, als je dan nog niet bevallen bent. Echt niemand verwacht van een hoogzwangere die een verkorte bmm heeft gehad dat ze er de hele tijd bij is met kerst, of dat je uberhaupt komt. En als ze dat wel doen zijn het eikels
37 weken is idd voldragen. Maar als ts gister idd te veel gedaan heeft vind ik heel veel harde buiken niet gek . Dus ts, paar dagen plat tot de boel weer rustig is. Zou wel lekker zijn als uk nog een weekje of 1.5 blijft zitten.
Ja ik bekijk het wel per dag, ik zit vooral veel thuis en veel lig ik op bed te rusten. Soms moet ik er even uit .. In de ziektewet ben ik geplaatst niet vanwege mn gezondheid, maar omdat ze me geen vervangend werk konden bieden omdat ik eigenlijk in de nachten zat, maar dat niet meer mocht. Ik mocht voorderest gewoon alle diensten draaien, maar dat konden ze mij niet bieden. Je hebt gelijk hoor, ik twijfelde ook of ik mOest gaan en had alleen even naar de borrel moeten gaan.. Maargoed.. Dat is achteraf. Heb wel veel hulp thuis. Mn man werkt veel thuis mu en helpt me dus doe ik thuis echt weinig. Vroeggeboorte is het al niet meer. Mag gewoon vanaf nu thuis bevallen. Ik doe nu juist weer heeel rustig aan. Rust veel. Lig elke middag wel 3 uur op bed en te slapen. Ik red nu niet meer zoveel dus probeer ik me nu maar veel meer over te geven
Doe nu ook heel rustig aan hoor en gisteren ook pak die rust echt wel en anders stuurt mn man me wel naar bed haha
@jessi jaaa met kerst doe ik zeker rustig aan. Ga gewoon overdag liggen ! Heb ik ook al aan gegeven .. Boeit me niet zo wat anderen denken, maar mn fam en schoonouders hebben er wel begrip voor
Haha ja doe ik zeker. Gelukkig heb ik een man met een flexibele baan en staat ie voor me klaar en helpt me veel.neemt veel werk uit mn handen. Ga zeker wel genieten van de rustige kerst. Dankjewel jij ook!
Bij mij betekende het helaas wel dat de bevalling begonnen was alleen was ik pas 32.5 er was geen houden meer aan
Ik lees net dat jouw pessarium is verwijderd. Die van mij wordt ook binnenkort verwijderd en daar zie ik wel een beetje tegenop. Was het in jouw geval erg pijnlijk? Succes met de laatste loodjes! Ik hoop dat je niet teveel past zult hebben van de harde buiken, want die zijn zo vervelend!