Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier Ik ben inmiddels, na een missed abortion een paar maanden terug, morgen 10 weken zwanger en ik heb met 7+2 een kloppend hartje en een kindje van 1,2 cm gezien. Door de missed abortion ben ik echter zó ontzettend onzeker en bang dat het weer mis is. Ik ben aardig misselijk al een week of 6 en erg moe ook maar verder heb ik weinig klachten. Ik vroeg me af of ik niet af en toe mijn baarmoeder zou moeten voelen, dat er wat gebeurt daar binnen zeg maar? Kraampjes of steekjes ofzo.. heeeeel af en toe heb ik die wel maar het merendeel van de tijd voel ik helemaal niks en zou ik niet denken dat ik zwanger ben. Ik heb de 20e weer een echo maar zoek geruststellende woorden Vanaf wanneer ga je echt goed je baarmoeder voelen (van binnen)? Alvast heel erg bedankt.
Op klachten is geen peil te trekken helaas. De een wordt doodziek en de ander merkt helemaal niks. Heb je je angsten met de VK besproken? Je zal vast snel je termijnecho krijgen. Als je met 7+2 al een hartje hebt gezien dan is de kans heel erg groot dat alles gewoon goed is met je kindje. Vooral op het punt waar het hartje moet gaan kloppen bij het kindje rond die 6 weken kan er een hoop mis gaan en dat is bij jou nu helemaal goed gegaan. Ik hoop dat je snel gerust gesteld kan worden door de echo. Want symptomen zeggen helaas niet zoveel.
Ik voelde helemaal niets in mn buik gebeuren! Alleen door de misselijkheid, gevoeligheid voor geurtjes en vermoeidheid wist ik dat ik zwanger was. Er gebeurt heel veel in je buik, maar blijkbaar hoef je dat dus niet altijd zo te voelen. Ik hoop voor je dat dit juist een heel goed teken is, komt vast goed!
Ik heb tot 8 weken krampen gevoeld en daarna helemaal niks meer in mijn buik, vond dat ook maar eng. Ben nu bijna 17 weken en heb werkelijk nergens last van, ja mijn buik is flink gegroeid en heb dikkere borsten gekregen maar verder voel ik ook niet veel. Heel soms voel ik kriebeltjes en weet dan dat dat de kleine is, zeker nadat ik afgelopen maandag op de echo heb gezien hoe die tekeer kan gaan Elke zwangerschap verloopt anders en sommigen hebben alle symptomen die je maar kan krijgen en sommige vrouwen die fietsen zonder problemen door een zwangerschap heen, je kunt er echt niks van zeggen. Probeer gewoon te genieten van het feit dat je zwanger bent.
Bij mij waren met ruim 9 weken de klachtjes (en was al niet veel) ook weg. Lichaam went in die periode ook aan hormonen zei vk waardoor je je nog minder zwanger kan voelen als je niet veel klachten hebt. En eigenlijk heb ik tot op heden nauwelijks klachten en toch al echt 30 weken zwanger. Pas met week of 16 ging mn lijf ook veranderen. Snap je angst goed, weet hoe het is om niet zeker te zijn van een zwangerschap maar hou jezelf ook voor dat je de eerste keer bij een kleine groep hoorde (%goede zwangerschappen is gelukkig groter) en dat het statistisch een kleine kans is dat je er opnieuw bijhoort. Ik zegt niet dat het niet kan, want weet dat ik dat ook niet geloofde, maar door realistisch te denken maakt ik mezelf wel wat minder bang. Succes met aftellen naar de 20e en ik hoop dan op een hele mooie echo voor je! Tis al zo'n minimensje met die termijn, prachtig!!!
Ik herken je onzekerheid! Ik voelde ook vrij weinig behalve dat ik sneller moe was dan normaal. Na 12 weken, toen we nogmaals een echo hadden gehad, is de onzekerheid weggegaan, waarschijnlijk ook omdat het eerste trimester dan zo goed als om is .. heeft tijd nodig denk ik!
Ik heb tot op de dag van vandaag nooit zwangerschapskwaaltjes gehad. Ondanks dat ik mooie echo's heb gehad met 8 en 10 weken, was ik nog altijd onzeker. Ik denk dat elke vrouw in het begin onzeker is. Maar probeer er toch van te genieten dat er iets moois in je buik groeit !
Probeer te genieten! Het kan altijd misgaan, nu, als je 7 maanden zwanger bent, tijdens de bevalling maar ook als de kids 3 of 30 zijn en alles wat daar tussenin zit. Nu zit je ukkie veilig in jouw buik, straks beginnen pas de zorgen, dan heb je namelijk invloed op veel dingen, nu niet. Je kunt er niks aan doen, hoe het ook loopt. Dus zolang je geen 24 uur aan de wc gebonden bent , probeer er van te genieten, voor je het weet lig je te bevallen!
Dank jullie wel voor de opbeurende woorden Fijn om te horen dat het normaal is! Nog een weekje uitzitten tot de volgende echo. Nu in elk geval weer kotsmisselijk dus dat is een goed teken lijkt me
Heel herkenbaar hoor, behalve extreem moe en extreem chagrijnig voelde ik niet zoveel. Ja, moest op tijd eten anders begon ik heel erg te trillen maar dat was het dan ook. En doordat ik niks voelde, werd ik vaak nog meer chaggie, want dan ben je zwanger en merk je er niks van. Vond het maar niks . Kortom, achteraf gezien voelde ik genoeg haha! Alleen niet in mn buik
Haha herkenbaar Jes! Ik heb ook echt dat ik MOET eten anders word ik heul erg misselijk. Mn echo is opgeschoven naar morgen! God wat spannend en eng!