Hoe vaak moet je de baby voelen bewegen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nicci1982, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik ben 33 weken zwanger en vraag mij af hoe vaak je de baby moet voelen bewegen. En moeten dit forse bewegingen zijn of mogen het ook kleine bewegingen zijn? Soms maak ik me zorgen dat hij minder beweegt.
    Maar als ik naar mijn buik kijk zie ik vaak wel beweging maar voel ik het niet of nauwelijks. Andere keren voelt het alsof ik uit elkaar getrokken wordt. Meestal volgt mij. Vezorgdheid als hij een paar dagen hyper is geweest en dan ineens weer een paar dagen niet.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het is belangrijk dat je de baby voelt zoals altijd, een patroon. Hoe groter ze worden, hoe minder goed ze hun arm of been uit kunnen steken. dus de bewegingen veranderen wel. Worden wat zachter. Maar de frequentie moet hetzelfde blijven. Wij zeggen ongeveer 5-10 keer per dag voelen. Maar als je merkt dat je je zorgen maakt, altijd even de verloskundige bellen! Ga op je gevoel af

Groeten Evelien

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Een patroon zit er nooit echt in. Enige patroon is dat hij in de avond veel actiever is dan overdag en soms overdag dus ook vrij actief.
    Tot nu toe zijn alke controles goed, dinsdag nog geweest.
    En voel hem zeker wel 10x per dag en vaak ook wel meer denk ik.
    Vermoed dat t komt dat ik de subtielere bewegingen niet meer zo opmerk/voel. Blijf het in de gaten houden en als ik twijfel bel ik de vk.
    Bedankt.

Deel Deze Pagina