Hier gedaan tot de 4e cursusavond toen was ik namelijk al bevallen haha. Vond de eerste lessen erg saai omdat dat over de uitdrijving enzovoort gaat, dit wist ik dmv internet. Wij zijn dit keer voor een cursus haptonomie gegaan en dat bevalt me tot nu toe beter
We doen de cursus in 4 avonden ipv 10, sprak wat meer aan. Ben wel benieuwd! Wel best laat in mn zwangerschap vind ik, laatste twee keer zijn in de laatste 4 weken van mn zwangerschap...
Het is samen met partner dus niet in een hele groep. Ze heeft alle tijd voor vragen over houdingen/ademhalingsoefeningen. Ik wil graag in bad bevallen en dat gaat heel goed in combinatie met Haptonomie het gaat echt om contact maken met je kindje en ook de toekomstige papa
Ik doe nu samen bevallen.. en ik vind het eigenlijk niks.. Ik vind het super fijn om met andere mensen wel te praten over hoe het met de zwangerschap gaat (de helft van de avond), maar ik vind het een beetje.. apart. Veel focus op natuurlijk positief denken, kijken in kansen, maar ik vind het een beetje.. te.. Ik ben namelijk al een keer bevallen maar ik doe de cursus omdat partner het zelf voor de eerste keer mee maakt.. maar enorm veel ben ik er niet mee eens. Volgens haar voelde b.v. ontsluitingsweeen persweeen en harde buiken allemaal het zelfde.. Ook word een beetje het idee gegeven dat als je positief denkt dat het echt helemaal geen pijn doet.. Ik heb nou dan echt niet een enorme zware bevalling gehad of iets dergelijks maar tot nu toe heb ik er helemaal niks aan opgestoken. Mijn partner heeft 90% ook al in alle baby/zwangerschaps boeken gelezen. Wat wel intressant is blijft informatie uitwisselen met mede zwangeren in de buurt. Geboorteplan samen beetje opmaken.. We hebben nog wel wat avonden te gaan (volgensmij 4 gehad nu?), maar nja.. ik word er meer onzekerder van dan zeker om heel eerlijk te zijn want ik heb mijn bevalling heeeel anders ervaren dat het bijna abormaal lijkt..
Ik vond de cursus juist heel fijn! Hier werd zeker niet de halve avond onderling gekletst hoor! We begonnen met een rondje of er bijzonderheden waren en in de pauze kon je kletsen. Verder was de avond hier gevuld met praktische informatie, ademhalingstechnieken tot en met persen, hebben het over diverse houdingen gehad om weeën in op te vangen en om in te persen. Ik vond het allemaal leerzaam, al had ik al heel erg veel gelezen, en prettig. En mijn man ook trouwens! Ik ben in ieder geval heel blij dat we de cursus gedaan hebben en mijn man ook!
Wij hebben deze cursus gedaan bij de eerste. Ik vond het vooral gezellig om met andere stellen te praten over de zwangerschap en de spanning daar om heen. Uiteindelijk heb ik er niet zoveel aan gehad tijdens de bevalling maar het is wel een bijzondere en leuke manier om samen met je partner bezig te zijn met je zwangerschap!
Wij wilden ons opgeven maar waren nogal al, en cursus zat vol. Nu ga ik beginnen met zwangerschapsgym gym in de buurt. Hebben getwijfeld om 2X prive cursus te volgen maar toch vanaf gezien. Site was al met al positief maar toch besloten om het voor nu te laten.
Wij hebben de cursus gedaan bij de 2e. Ik vond het een leuke cursus en mijn partner ook het was voor ons ook een extra momentje in de week om stil te staan bij ons wondertje. Hier heel positief!
Wij hebben de cursus gedaan toen ik van mijn eerste zwanger was. We hebben het als heel fijn ervaren. Je krijgt veel info en verschillende ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Ook mijn man vond het prettig!
Wij hebben bij de oudste deze cursus gedaan en is ons goed bevallen! Vond het echt leerzaam, je leeft ook meer naar de bevalling toe. Maar we hebben ook bevallingshoudingen geoefend, zo kon ik van tevoren al voor mezelf bepalen dat ik graag op de baarkruk wilde bevallen. En ademhalingsoefeningen gedaan waar ik nu weer veel aan heb. Wij kregen een snelhechter mee met een samenvatting van de cursus en oefeningen, deze heb ik bij mijn vorige zwangerschap en deze zwangerschap weer even goed doorgelezen. Om even op te frissen. Oh ja je leert ook je bekkenbodemspieren te trainen, deze oefeningen staan ook weer in de snelhechter zodat je ze weer even na kan lezen na de bevalling. Het scheelt denk ik heel erg wie de cursus geeft. Ik ken meerdere stellen die deze cursus gedaan hebben en heb alleen maar positieve reacties gehoord.
Ik ben heel benieuwd inmiddels, kan me goed voorstellen dat er veel afhangt van de cursusleidster en de groep
Wij hebben de cursus in 1 zaterdag gedaan. Vond dat wel pittig, erg veel informatie. Ook wel nuttige informatie.
Wij zijn gisteren begonnen met de cursus en hebben voor deze gekozen, omdat we die samen kunnen doen. Het idee van deze cursus is dat je begrijpt wat er in je lichaam gebeurt en door de juiste ademhaling zoveel mogelijk kan ontspannen. Hier geloof ik wel in. ML is wel een beetje bang dat het te geiten-wollen-sokkerig is en moet er wel aan wennen dat hij ook mee met doen met de oefeningen. Hier hebben wij dan ook veel lol om. Gisteren de groep leren kennen, samen met 5 andere stellen, waarvan ML en ik bij 2 stellen al echt een klik hebben gevoeld, wat het ook erg leuk maakt en waarmee we ook kunnen lachen. Voor ML en mij is humor erg belangrijk in dit soort dingen. Daarnaast hebben wel allebei ook het idee dat we hier een boel van gaan leren, ook al heb ik al heel veel gelezen. Wij vinden het prettig dat het stukje voor stukje wordt uitgelegd, je tijd hebt om erover na te denken en er mogelijk op terug te komen. Kortom, het lijkt me een fijne cursus, waarin we lol hebben en ook veel leren.
Wij hebben hem gedaan. Goed bevallen. Heel informatief en manlief vond het ook erg leuk/leerzaam en gezellig. Doordat ml iedere keer meeging kreeg hij niet in 1x alle info op zoch afgevuurd. + we konden elkaar later nog even na kletsen. Na de cursus bleven wij vaak nog even plakken. De mannen konden het goed samen vinden en de meiden ook.
Wij hebben hem gedaan en ik raadt het echt aan iedereen aan! Vond het informatief, leuk, en erg leerzaam. Wij hadden ook een erg leuke groep. Verder vind ik het de optimale manier om de man te betrekken bij de zw-schap en voor te bereiden op de bevalling. Vooral voor mannen is heel veel stof erg nieuw. Wij wisten beide heel goed waar we aan toe waren. Bij de bevalling er ook veel aan gehad. Vind het nu zelf jammer dat ik de cursus niet weer kon doen, vond het altijd leuk. Maar om nou dubbel te gaan