is hef mogelijk, harde buiken al met 10 weken zwangerschap? Bij beide zwangerschappen veel ‘last’ gehad van harde buiken, bij de oudste weet ik niet meer wanneer het precies begon, bij de tweede rond 17 weken zo uit mijn hoofd. Heb nu al een paar avonden een gevoel in Mn onderbuik wat er aan doet denken, maar aan de buitenkant is het moeilijk te checken nog omdat de baarmoeder nog zo klein is en laag zit.. het lijkt me zo vroeg, maar ik kan het niet anders plaatsen.. ervaringen?
ik had de laatste zwangerschap rond de 7 weken al het gevoel van harde buiken. Dat kwam door een blaasontsteking. Later ook regelmatig gehad maar telkens door een blaasontsteking. Verder gaf de blaasontsteking telkens nauwelijks klachten. Ik zou het even urine laten controleren om dat uit te sluiten
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik zal idd Mn urine even laten checken van de week, maar zo te lezen gebeurd het wel vaker..
Heb het vandaag aan de vk gevraagd, het kan idd wel nu al. Ze gaf wel aan dat het op deze termijn doorgaans een signaal is dat je een stap terug moet doen, maar ik zou niet weten hoe dan. Daarbij heb ik een heel gevoelige baarmoeder (bij de eerdere zwangerschappen al harde buiken bij de buikcontrole tijdens de controles) dus dat kan ook nog zijn.
Mijn vk zei dat dat niet kon. Veel te vroeg en je baarmoeder zou nog veel te klein zijn voor een echt harde buik. Wellicht zijn het je banden of je darmen. Kennisje van mij gooie het ook op harde buiken en dat werd ook weggewimpeld door haar vk dat t niet kon bij week 9. Bleek later blaasontsteking te hebben want dat geeft hetzelfde gevoel. En rustig aan doen.. tja. Hoe dan, je bent nog op maar 25% en zal wel door moeten