Hoi allemaal, Ik baal zo. We kwamen een open potje terpentine met verfkwasten in ons schuurtje tegen. Ik ben een keer of vijf in de schuur geweest en de terpentine geur ingeademd. Aangezien je ook verf obv terpentine moet mijden, maak ik me ontzettend zorgen.. overal lees ik ook dat terpentineverf vooral in het 1e trimester schadelijk kan zijn en dat zit ik. Kan iemand mij helpen? Is dit erg schadelijk?
Nee joh. Het zal best dat het schadelijk KAN zijn maar dat geldt ook voor autorijden. Je hebt maar een klein beetje ingeademd, en weer uitgeademd. Ik zou me absoluut geen zorgen maken.
Als je zelf verft, zit je constant in de terpentine-dampen. Dat is iets anders dan een paar keer langs een open potje lopen.
Geen zorgen maken, helpt echt niet en stress is vele malen schadelijker! Ik snap je echt wel,want je wilt het beste voor je ongeboren kindje... Er 5x langslopen is echt geen onverantwoord risico. Bij de eerste zwangerschap kon ik me ook heel snel zorgen maken,maar nu bij de 2e sta ik er wel anders in. Is een stuk relaxter kan ik zeggen