Harde buiken met 17 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laurriita, 25 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurriita

Laurriita Nieuw lid

25 sep 2023
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hallo Dames,

Ik ben benieuwd ik ben nu 17+2 weken. Had een beetje een lastige start. Met 4,5 week, darmen die ermee stopte te werken en een bloeding in het gele lichaam. Uiteindelijk allemaal goed gekomen. Nu zoveel weken zien we een beweegelijk kleintje die voor we zover kunnen zien gezond is. 20 weken echo moet nog komen.

Nu heb ik sinds 1,5 week regelmatig last van harde buiken als in elk uur een paar. Ben al voor controle naar het zh geweest. Baarmoeder hals nog mooi lang en dicht. Verlies geen bloed of vloeistoffen. De verloskundige zei omdat ik vrij smal ben dit bij de groei van de kleine en bij mijn zwangerschap zou kunnen passen. En dat ik geen gekke dingen moet doen maar ook niet speciaal heel veel rust hoef te nemen.

Zijn er andere die hetzelfde ervaren en mij misschien nog wat geruster kunnen stellen?

2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.571
    113
    Vrouw
    Heb je je urine al laten testen op blaasontsteking? Dat kan namelijk ook de harde buiken veroorzaken. Blaasontsteking merk je niet zo snel tijdens de zwangerschap dus als je het nog niet hebt laten checken zou ik dat zeker even doen om uit te sluiten.
    Wellicht zijn het ook de banden die aan het rekken zijn? Ik heb zelf regelmatig last van een zware buik maar niet in wee-achtige golven zoals jij beschrijft.

3. Laurriita

Laurriita Nieuw lid

25 sep 2023
    2
    1
    3
    Vrouw
    Ja vrijdag gebracht naar de huisarts. Was niet gelijk uit te sluiten. Dus op kweek gezet. En vrijdag opnieuw terug bellen. Ik hoop gewoon dat alles goed blijft gaan. En dat het gewoon de banden zijn die aan het rekken zijn.

Nummer4 vindt dit leuk.
  4. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Wat spannend!

Ja ik had ik hetzelfde. En ik ben ook smal, dus misschien klopt haar theorie idd wel dan!
    Vanaf ong 16/17 weken had ik al iedere dag harde buiken, terwijl mn buik dus echt heel klein was nog :p Volgens mij toen al bijna altijd als ik moest plassen.. en/of daarna :roflmao:
    Ook getest op blaasontsteking maar allemaal helemaal schoon.

Ik heb de rest van de zwangerschap veel harde buiken gehad, kreeg het van vanalles. Niet storend, maar op t laatst als je buik groot is en je krijgt heel de tijd harde buiken als je moet plassen is dat wel pijnlijk:p en mn baarmoeder is blijkbaar gewoon erg gevoelig, want ik kreeg tijdens de bevalling weeën van elke (kleine) beweging die ik maakte.

Hopelijk stelt dit je een beetje gerust! :) ik wens je een fijne zwangerschap ondanks het enge begin.

5. Liva89

Liva89 Bekend lid

13 mei 2016
    861
    436
    63
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Heb het ook zo vroeg bij beide zwangerschappen gehad en ben ook vrij smal! Vk zei dat ik waarschijnlijk erg gevoelige baarmoeder heb?

Deel Deze Pagina