Ik wil het toch maar ff vragen.. Lig nu met er zoveelste harde buik die door trekt naar mn rug en bedenk nu pas dat het harde buiken zijn (veel maag/darm klachten) en dat ik het best vaak savonds heb.. Dat is nog normaal toch? Ook met 17 weken? Kindje is laatste dagen wel veel rustiger maar hartje klopt goed.. Ben ik dan gewoon te druk geweest? Dacht dat ik alles wel wist maar maak me toch wat zorgen.. Bedankt alvast Groetjes
Ik had het ook van de week, maar dan wel vaker per dag. Ook erg pijnlijk. Gyn wou me toch zien nadat ik belde en heeft echo gedaan om te kijken of alles goed was. Was het gelukkig ook. Zolang het geen pijn doet en het met rust weggaat is er niets aan de hand werd mij gezegd. Gaat het echt pijn doen dan zou ik even bellen voor de zekerheid. Beter keer te vaak bij je vk/gyn dan te weinig.
Mijn eerste harde buiken kwamen met 12 weken, dus nog een paar weken vroeger dan jouw! Heb dat ook bij de gyne gezegd, maar die heeft zich daar nooit echt druk om gemaakt .. kon me toen ook niet echt rustig houden, had nog een dochter 7 maand 'rondlopen'
Ik heb ze vanaf 14 weken. zwanger van de derde. bij mij werd gezegd dat het idd normaal is. ik ben nu 31 weken en heb ze nog steeds. zal dus nog wel even duren
fijn te lezen. Ik heb ze vanaf 15 weken elke dag. Als ze maar niet regelmatig komen en pijnlijk zijn. Dat zijn ze heel soms wel bij mij. Ik vind het vooral vervelend en je leest verhalen over ontsluiting en weeen. Maar het kan dus ook gewoon normaal zijn voor je zwangerschap.
Ik zou als je vanaf 15 weken elke dag harde buiken hebt, en sommige zelfs pijnlijk, toch proberen wat meer rust te nemen. Ik heb ze vanaf 16 weken en merk dat het echt komt omdat ik teveel doe. Dus meer rusten, alles rustiger aan doen, niet teveel tillen. Dat zal wel moeilijk zijn als je al een ander kindje hebt rondlopen, maar die hare buiken zijn toch een teken van je lichaam om het wat rustiger aan te doen.
Harde buiken - Babyopkomst.nl Ik zou mij niet te druk maken... Ik had ze 2 dagen terug ook heel erg, bij de eerste zwangerschap amper last van gehad... Maar dat linkje is best geruststellend.
Dit is mijn vierde zwangerschap en heb bij de laatste 3 vanaf week 12 standaard harde buiken. Mijn baarmoeder schijnt erg snel geirriteerd te zijn. Tis heel lastig. Op het moment dat ik ze heb moet ik echt ff een stapje terug doen.
Hoe voelt zo'n harde buik dan in het begin van je zwangerschap? Ik ken het alleen van later in de zwangerschap en dan is het natuurlijk overduidelijk; letterlijk een harde buik. Maar zo in het begin neemt je baarmoeder natuurlijk maar een deel van je buik in beslag. Ik heb namelijk sinds een paar dagen op momenten (met name 's avonds) ook erg last van mijn buik. Ik kan mijn vinger er niet goed opleggen wat het nu precies is. Wel lijkt het dan op en af, alsof ik ineens kramp heb alsof mijn blaas te vol is (wat dan niet zo is). Het zwelt aan en neemt weer af.
Harde buik is gewoon een harde buik.. mijn baarmoeder komt nu tot iets onder mijn navel... dat hele deel was keihard..zoals later je hele buik hard is.. Je hebt echt door dat je een harde buik hebt...
Denk dat alles prima is! Ik heb ze zelf ook sinds week 15 regelmatig, laatste weken vrij vaak per dag. Krijg ze trouwens wel sneller als ik me haast of gestresst voel, maar ze komen ook vaak spontaan. Twee dagen geleden aan vk gevraagd en die zei dat het normaal is, ene vrouw krijgt ze soms gewoon vaker dan de ander.
Bedankt! Voel me er al rustiger onder. Ben ook te druk, lichamelijk werk en inderdaad een peuter thuis. Mn man gevraagd me te helpen meer rust te nemen.
na een weekendje bedrust heeft de beeb het bewegen in gehaald en stuiterde de hele avond mn hele buik door heerlijk. hier duidelijke opdracht meer rust te gaan houden dus. hopelijk gaat me dat lukken heb een druk huishouden ed. voelen jullie je nooit schuldig richting je gezin als je tussen door op bed gaat liggen? ik vind het eigenlijk helemaal niks als ik ze dan beneden gezellig hoor keuvelen of mn man weer eens ruzie maakt met onze 3 jarige peuter. maar heb dat dutje soms zo nodig, en slaap dan ook heerlijk een uurtje. maar voel me toch bezwaard om de stap naar boven te maken.. jullie?
Ik had het gister ook op de fiets , dacht fiets ff snel op en neer naar het dorp maar dat was geen goed idee terug weg rustiger gefietst en toen ging het wel weer . idd als het echt pijn begint te doen vk bellen !!
nee echt niet je lichaam heeft het nodig mijn vriend zegt ook wel eens ga jij maar lekker even dutten ik regel het wel heeeeeeeerlijk
helaas word ik nog niet naar bed gestuurd maar heb hem nu wel gevraagd me er in te helpen. en gister nam hij wel gelijk onze zoon over toen ik ff naar bed wou. (lokte hem met pepernoten zodat hij niet achter me aan zou gaan hahaha)