Over vier weken ben ik uitgerekend van mijn eerste kindje....superspannend natuurlijk! En er is veel te lezen over bevallingen / zwangerschappen etc......maar waar ik echt behoefte aan heb (en w.s. vele aanstaande 'nieuwe' moeders met mij...) zijn ontroerende en positieve verhalen over de bevalling....hopelijk helpt mij (ons) dat om er positief en ontspannen in te gaan... Ook tips en adviezen zijn van harte welkom! Dus vertel!
komt tie: s avonds rond een uur of 8 begon ik ineens wat geks te voelen, snel kwam dat gevoel regelmatiger...toen het om de 5 minuten kwam (9.45) heeft mijn man de vk gebeld, terwijl ik nog vond dat er niks aan de hand was..., die was er om 22.15. Ontsluiting beoordeeld: 6,5 cm..wilde graag in het z'huis bevallen, dus opschieten geblazen. Eenmaal daar ging het nog sneller en om 00.15 had ik onze dochter in mn armen. Op zich een topbevalling dus....wel heftig de dagen erna omdat ik helemaal niet beseft had wat er gebeurd was. Maar wel van begin af aan genoten van onze dochter. Het gevoel toen ze er eenmaal was, was echt een zee van onvoorwaardelijke liefde...
Ik werd om 5 uur wakker van wat krampjes. ben op de bank gaan liggen. toch nog beetje geslapen. Om 13 uur had ik toch controle gyne. toen ik daar kwam en mijn verhaal deed keek ze even. ik had al 4cm!!! En mocht blijven. ben bijna huppelend naar de verloskamer gegaan. hahaha daar is om 13.30 mijn vliezen gebroken. en om 16.50 had ik mijn zoon in mijn armen. ook daarna geen last gehad. dus zo kan het ook. Als tip niet te veel stressen en meegaan met de bevalling niet tegen werken gewoon over je heen laten gaan. als je ontspannen bent gaat het soms.sneller en.of makkelijker.
Die van mij is ook positief: 01.30 uur breken m'n vliezen opeens. Dacht eigenlijk dat ik in m'n broek plaste(was echt geen giga plons). Toen ik ging kijken was het lichtroze dus wow toch m'n vliezen! 02.30 start weeën, behoorlijk heftig meteen. Vk gebeld rond 5 uur en toen bleek ik al 4 cm te hebben. Hop naar het ziekenhuis en onder de douche. Om 09.00 uur bleek ik na een weeënstorm volledige ontsluiting te hebben en nog geen uur later lag onze dochter in mijn armen. Ik was totaal overdonderd. Sowieso dacht ik overtijd te gaan, maar kam ze voor de uitgerekende datum en de bevalling ging ook zo snel. Tip: snuf na de bevalling heerlijk aan je kindje. De geur van een pasgeboren kindje is zoooo bijzonder! M'n zus heeft al drie kinderen en kwam vlak na de bevalling langs, zelfs zij rook aan m'n dochter om die geur weer terug te halen.
Nou here it comes. Maandag ochtend om 10.00 uur bij mijn net bevallen vriendin op bezoek. Zij moest om 11.oo uur bij de fysio zijn dus ben lekker mee gegaan al had ik wat harde buiken af en toe. De hele dag de hort op geweest, boodschappen gedaan en lekker bij geklept de hele dag alleen die harde buiken bleven en werden heel af en toe wat gevoeliger. Mijn vriendin vertrouwde het niets en ik moest timen van haar maar goed eigenwijze ik en een niet ingedaald kindje was voor mij oefenweeen. Uiteindelijk om 23.30 uur naar huis gegaan en even onder de douche gaan staan maar vond het niet prettig. Slapen kon ik ook niet dus even een spelletje op de pc gedownload. Echter toen ik eenmaal zat begon ik te twijfelen of er niet meer aan de hand was want tja mijn man moest nog 1.30 uur rijden naar huis. Heb om 01.30 uur de vk gebeld en die was hier om 2.00 uur en constateerde 6 cm ontsluiting waaah. Man gebeld die met spoed naar huis op de motor en ik "weeen" opvangen. Na een uur zat ik op 9 cm dus de vk zei meteen "ik laat je vliezen heel en doe niets maar als je iets voelt dan gaan we beginnen" Heb alleen maar zitten duimen dat mijn man snel zou komen en dat was gelukkig na 15 minuten het geval. Hij eenmaal thuis en omgekleed mocht ik persen wat zonder persweeen 1.40 uur duurde maar zonder verdere problemen een prachtige dochter van 4 kilo. Ik teken voor nog zo'n bevalling alleen deze dame laat nog op der wachten hahaha. Al zou ik wel graag persweeen willen hebben......
dat is echt zo!! Ik ad de babykleertje met hypoallergene wasverzachter gewassen en ik heb ze allemaal opnieuw gedaan alleen dan zonder want ik kon mijn kindje niet ruiken haha
Mooie verhalen zeg!! Krijg spontaan zin in de bevalling Dat is misschien wat overdreven, maar het is wel prettig om, zo tegen het einde van de zwangerschap, deze verhalen te lezen...bedankt! Ook voor de tip van het lekker ruiken van het kindje! Nog meer is welkom natuurlijk!
Ik was 32 weken zwanger toen ik opees wat bloed verloor. Ik bellen naar het ziekenhuis. Ik moest maar even langskomen, om te kijken waar het bloed vandaan kwam. Ik kom op de afd verloskunde, mag naar zo'n kamertje en ik word onderzocht. Ze kunnen het niet vinden. Moest maar even blijven voor wat uitslagen. Ik mocht me in de tussen tijd wel weer aankleden, met dat ik ga staan breken mijn vliezen. Dat veranderde de boel, snel weer liggen, kreeg meteen een spuit voor longrijping want ik had ook meteen weeën en natuurlijk kreeg ik weeënremmers....... Die niks deden. Na 10 uur had ik volledige ontsluiting en werd nr1 van de tweeling geboren, na 45 minuten nr 2. Ondanks dat ze zo vroeg waren en dat het een tweeling was hadden ze mooie gewichten. 2040 en 2060gr. Ademen konden ze zelfstandig alleen drinken nog niet. En hebben ze nog geen 5 weken in het ziekenhuis gelegen!!! We zijn nu ruim 3 en een half jaar verder en al na een half jaar was er niks meer te zien van hun vroeggeboorte!