Ik open een topic, omdat ik het vreemd vond dat tot nu toe niemand weet wat ik heb en kan er op internet vrijwel niks over vinden. Ik heb sinds vandaag een plek op mijn buik, een beetje rechtsboven mijn navel, die eens in de zoveel tijd (soms 1x in de 5 min. soms 1x in het uur) gevoelloos wordt. Het gevoel kan ik het beste omschrijven alsof er iets van binnenuit op mijn buikwand drukt, of als een soort kramp zonder pijn. Het lijkt me ook vreemd als het om het uitrekken van mijn huid zou gaan, want ik heb al meer striae gekregen en hier niks van gevoeld, behalve wat jeuk. Als er niemand is die dit herkent of weet wat dit zou kunnen zijn, bel ik morgen even naar de vk. Ik denk niet dat het iets ernstigs is, maar ik vind het wat vreemd dat ik dit nog niet eerder heb gevoeld.
Het klinkt alsof de kleine tegen je buikwand duwt, maar gezien je termijn klopt de plaats (boven je navel) dan weer niet echt... ik denk dan dat het eerder te maken heeft met de groei van je bm. Maar als je het niet vertrouwd: morgen gewoon even je vk bellen. Al vind ik het niet zorgelijk klinken hoor!
Dankje voor je reactie! Ja zo voelt het denk ik wel een beetje (al heb ik geen idee hoe het voelt als een baby tegen je buik drukt, haha). Ik ga morgen denk ik toch een belletje plegen, want ik wil best graag een antwoord, of in ieder geval een geruststelling.
Snap ik! Gewoon bellen dan hoor. Enne, hoe het voelt als een beeb tegen je buik duwt is precies zoals het klinkt Weet overigens wel dat de regio rond de navel heel gevoelig is en dat je daar met het groeien van je buik snel en veel last van kunt krijgen. Dus mijn gok is dat het daar vandaan komt. Ben benieuwd wat ze je morgen gaan vertellen!
Je baarmoeder komt bij 20 weken tot de navel. Daarna pas daarboven. En dat duurt dan nog even. Op jou termijn komt je baarmoeder net boven het schaambot uit. Misschien heeft het te maken met het verplaatsen van darmen die ruimte maken voor je groeiende baarmoeder? Of het staat los van de zwangerschap
Ik herken van mijn vorige zwangerschap. Bij mij bleek het om een zenuw beknelling te gaan door de verschuiving van de darmen. Ongemakkelijk maar niet gevaarlijk.
Ik heb ook een gevoelloos stukje huid linkt boven in mn buik, maar die is gewoon constant gevoelloos. Denk door het oprekken en er inderdaad een zenuw knelt of iets.
Bedankt voor jullie reacties! Heeft mij erg gerustgesteld Ik heb de verloskundige toch niet gebeld, omdat ik er vandaag eigenlijk geen last meer van had en het overging in jeuk. Dus volgens mij heeft het inderdaad met uitrekken van mijn huid te maken en misschien inderdaad een zenuwtje bekneld. Ik ben sowieso niet iemand die snel naar een dokter ofzo belt, dus vond het eigenlijk niet nodig daarover te bellen. Mocht het erger worden of lang aanhouden, dan zal ik er bij de controle even naar vragen.
Dit is niet altijd helemaal waar. Bij mij was dat al bij 17 weken. Bleef elke keer 3 weken voorlopen op 'het gemiddelde'. Gisteren maar een week, maar mijn buik begint nu pas naar voren te komen. Hoewel ik trouwens niet denk dat je met 13 weken de baby al rond de navel kan voelen. Ben benieuwd wat de VK zegt TS...