Ribbenboog versmalt

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door roshi, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Goedemiddag,

    Gistermorgen hadden wij een groei echo. Kleine groeit goed enzo dus dat is geen probleem gelukkig. Echter vertelde de echoscopiste dat ze het advies aan onze VK gaat geven om een Gyn ook een echo te laten maken. Ze vertelde ons dat zij denkt te zien dat de Ribbenboog sterk versmalt is aan de bovenkant. Letterlijk staat er op het form: "de ribbenboog versmalt sterk naar craniaal" Mevr zei dat we ons geen zorgen moeten maken en dat ze er ook naast kon zitten (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk) de VK zou moeten bepalen of zij een extra echo van de gyn noodzakelijk vind of dat we de bevalling moeten afwachten.
    Gistermiddag belde de VK ons zelf op dat zij een afspraak heeft ingepland bij de gyn voor a.s. dinsdag. Ze wilde er verder niet zoveel over zeggen (ik was allang blij dat zij die echo geregeld had)

    Onze vraag is nu; wat houd zo'n versmalling precies in en wat moet er eventueel aan gedaan worden? ik heb al gegoogeld maar kan er niets over vinden, hoop dat jullie ons meer kunnen vertellen.

    verder nog een (eigenlijk onbelangrijk) vraagje over het gewicht.
    dit word nu geschat, 35 wk, op 2700 gram. ik heb gehoord dat een babytje de laatste weken +/- 250gr aankomt zou ons beebje dan rond de geboorte op +/- 4000gr zitten?
    mijn mannetje is geboren met 36weken en woog 3kg
    ik ben met 42 wk geboren en woog 4kg
    wat denkt u?

    alvast bedankt!
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hOi roshi,

    Het is lastig in te schatten hoe zwaar je kindje zal worden, een echo is ook maar een schatting! vaak zijn de tweede kindjes altijd wel iets groter dan de eerste dus 7 a7,5 pond zal heel mooi zijn!Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoelang je dit kindje bij je draagt.
    De echo is puur even controle. Het is afhankelijk van de mate van vernauwing of er iets aan gedaan zou moeten worden. Waar ze goed naar zullen kijken is of de organen op de juiste plek zitten of worden verdrukt door de vernauwing. TIjdens de zwangerschap doen ze er niets mee, maar misschien is het wel een reden om in het ziekenhuis te bevallen of dat je kindje misschien ooit er aan egopereerd moet worden. Maar laten we niet te hard van stapel lopen en eerst afwachten wat er uit de echo komt!

    Imke
     
  3. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    bedankt voor je antwoord hoop dat de gyn dinsdag niets ziet en dat alle drukte om niets is.

    nog even over dat gewicht... het is ons eerste kindje ;) maar als het +/- 7.5pond word (is geloof ik 3.5kilo toch?) dan vind ik het wel best :)

    bedankt nogmaals!
     

Deel Deze Pagina