harde buiken met 20 weken???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Kun je met 20 weken al last hebben van harde buiken? Ik heb er de afgelopen dagen zeker 7 op een dag (terwijl ik niet druk ben geweest)

Ik heb vanmorgen mijn urine al laten controleren, maar dat was helemaal schoon. Natuurlijk fijn dat het geen blaasontsteking is, maar ja wat dan wel? Ook af en toe last van steekjes in de vagina en wat bekkenklachten.

Groetjes, Linda

2. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Yups heb ik ook gehad bij de 1e.....en ik moest met 22 weken halve dagen gaan werken.

Gr. ria

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.716
    18.663
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb af en toe ook harde buiken, over het algemeen 's avonds als ik overdag toch 'te veel' gedaan heb. Waarbij 'te veel' toch al duidelijk minder is dan ik normaal gesproken op een dag deed.
    Rustig aan doen, is het advies. Hoe rustig... dat zul je zelf uit moeten vinden.

Mijn vk zei trouwens wel dat een paar harde buiken op zich geen kwaad kunnen. Zodra je ze voelt moet je gas terug nemen en als het kan even gaan rusten. Als je dat doet en ze doen geen pijn en het blijft bij een paar op een dag, hoef je je er verder geen zorgen om te maken. Het kan voor de baby geen kwaad. Als je maar naar je lijf luistert en rust neemt zodra je harde buiken krijgt!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Een paar op een dag kan inderdaad geen kwaad en is redelijk normaal. Probeer er wel goed op te letten en zodoende te herkennen wanneer je ze wel of niet krijgt. Het kan een teken zijn dat je te druk bent geweest. Maar ik heb ze bijvoorbeeld de laatste dagen juist midden in de nacht, in bed. Overdags nog niet. De vorige zwangerschap had ik er denk ik wel 10 a 20 op een dag :) Maar rustig aan doen hielp niet echt.

Deel Deze Pagina