Mijn liefste vriendinnetje die ook zwanger is (nou ja, ik niet meer) is 48 u geleden opgenomen na een bloeding, weeen, en vruchtwaterverlies. Ze heeft longrijpingsinjecties gehad, en weeenremmers. De termijn van 48 uur voor de longrijping is vannacht verstreken (gelukkig), en ze heeft nog een extra weeenremmer gehad. Met de remmers is het ieg rustig, wat er gebeurt als ze stoppen met remmen weten we niet. Ze verliest vrij veel vruchtwater als ik haar zo hoor, ze voelt het wel bijna steeds lopen, ook als ze heel ontspannen is en slaapt. Dat lijkt me niet goed! Wie van jullie kan iets zeggen over de kansen dat ze deze zwangerschap nog een paar weken (?) kunnen rekken?? Blijven ze weeen remmen als ze weer weeen zou krijgen? Of is het beleid dan om het kindje te laten komen, als het lichaam toch echt de bevalling wil doorzetten? Hoeveel vruchtwater wordt er steeds bijgemaakt? Loopt ze nu toch langzaam leeg, als ze best veel verliest steeds? Ben blij met jullie antwoorden, ik maak me uiteraard grote zorgen om het kleintje (en om haar natuurlijk). Liefs en dank, Babel
Poeh wat naar zeg voor je vriendin Ik kan je geen antwoorden geven op de vragen, maar kan me goed voorstellen dat je je bezorgd maakt om je vriendin. Hopelijk kunnen ze het nog een paar weekjes uitstellen!
Volgens mij remmen ze zolang er voldoende vruchtwater aan gemaakt word maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Ik weet wel dat ze het zolang mogelijk proberen te rekken voor het geboren zal worden. Maar wat een vervelende situatie zeg hoop dat ze het nog wel even vol kunnen houden. Het is niet niks om nu al te bevallen. Duim met je mee dat ze nog even vol houd en het kindje gezond en wel straks ter wereld kan komen.
Mijn nicht is een paar jaar geleden opgenomen met gebroken vliezen bij een zwangerschapsduur van 30 weken. Ze heeft met bedrust en weeen remmers het kindje nog 1 week bij zich kunnen houden en mn nichtje is met 31 weken geboren. De kleine meid is nu alweer 4 en een half! Misschien kan je bij het subtopic Prematuur zoeken naar ervaringen van prematuur-mama's?
heel erg voor je vriendin en haar man!!! maar pas wel op, we geven hier elkaar raad maar dat geeft geen zekerheid, de enige die antwoorden kunnen geven zijn de gyneacologen en kinderartsen. uitraard kan je wel ervaringen delen maar iedere situatie is weer uniek. heel veel sterkte! kan me voorstellen dat je enorm mee leeft zeker als je zelf (net) moeder bent geworden. en voor je vriendin hoop ik dat het kindje nog even veel vol wil houden
waarschijnlijk houden ze nu vooral de baby en de hoeveelheid vruchtwater in de gaten. Normaal ververs je zelf elke 3 uur al het vruchtwater.. en blijven ze remmen tot 34 weken daarna remmen ze niet meer. Als de kleine het goed doet, ook met evt. weinig/gen vruchtwater laten ze hem/haar zitten en zullen ze blijven remmen. Als het voor de baby beter is om eruit te komen .. zullen ze het remmen stoppen en evt. zelfs doorleiden. Ik zou inderdaad even bij de prematurr mama's dee vragen stellen, die kunnen je veel duidelijker en meer vertellen over hoe het werk in het ziekenhuis.. Het blijven inderdaad adviezen en persoonlijke ervaringen, maar dat snap je wel denk.. Heel veel succes voor je vriendin, partner en kleine..en voor jou ook.
Ik heb de vraag idd maar bij de prematuur-mama's gesteld, deze mag wel dicht. Dank voor het meeleven ieg!
Ik ben zelf met 27 weken aan de weeënremmers gelegd, deze bouwen ze rustig af. De eerste keer kreeg ik met 1 pil adalat minder, alweer weeën , de tweede keer afbouwen niet het gaatje in mijn vliezen is spontaan dichtgegroeid en heb nog steeds "geen last" Afhankelijk van welke weeënremmers ze krijgt kan je dit een aantal weken doortrekken, maar vruchwater kan je niet zomaar even toevoegen en is wel noodzakelijk. Adalat mag je bv maar 2 weken slikken.