Ik was veel afgevallen voordat ik zwanger raakte, had een mooi gewicht van 57 (1,67 lang) en viel af naar 50 en ben nog steeds 50, terwijl ik 4,5 maanden zwanger ben. Ik ben bezorgd om mijn baby, zou hij/zij wel genoeg gegroeid zijn. Buiten dat houd ik ervan om schattig zwanger te zijn, Ben altijd al dun geweest wil wel een keer echt schattig mollig uitzien is toch maar voor even bij mij. Mijn moeder zus zijn ook altijd dun geweest, ligt aan onze genen. Maar houd van een volle gezicht. Wie zijn er nog meer die aan willen komen, ik lees alleen maar berichten van zwangere dames die zich zorgen maken omdat ze aankomen. Ik wilde altijd al aankomen, maar nu met een baby in mijn buik wil ik helemaal aankomen, wil niet dat mijn baby groei/vitaminen tekort komt. En wie heeft tips voor mij. Geen rare reacties aub, want volgens onderzoeken schijnt aankomen moeilijker te zijn dan afvallen
Ik ben nu 28 weken zwanger en nog maar 1,5 kg aangekomen. Ik weeg wel ietsje meer dan jou maar heb gewoon een gemiddeld postuur. Draag altijd M. Bij mijn dochter ben ik in totaal maar 8 kg aangekomen en zij woog gewoon een nette 3355 gram met 39,1. Ik maak me er dan ook geen zorgen om want de baby pakt wat hij nodig heeft.
Misschien iets om eens met huisarts of een dieetist te bespreken? Ik snap je zorgen wel hoor, een vriendin van me was ook altijd erg licht, zij moest dagelijks echt vreselijk vette dingen eten om het op pijl te houden... Maar toen zij zwanger werd zag je het pas bij de 7e maand Niemand snapte waar dat kindje zich nou verstopt had, want er viel echt niet veel te verstoppen... Ze kreeg ook rond de 26e week al te horen dat het sowieso een keizersnee zou worden ivm met haar veel te smalle heupen. Ben het wel met je eens hoor, aan willen komen wekt veel meer onbegrip op als af willen vallen
Je hoeft je echt geen zorgen te maken om Je kidje hoor die pakt wat hij/zij nodig heeft En bij mij kwam er ook pas echt een buik toen ik na de 25 weken was Daarna werd ik ook echt ineens tonnetje rond... En ben in totaal 25 kilo aangekomen... Wbt het aan willen komen in zn algemeen snap ik best... Ik ben 1.60 en ben nog nooit boven de 48 kilo uitgekomen(voor ik zwanger was) Heb wel eens gevraagd aan zoon dieetiste en toen kreeg ik een eetschema... Tsjaa heb me er niet aan gehouden hoor want ik zou dan 2x zoveel moeten eten als ik deed.. En das niet erg.. Maar dat kreeg ik gewoon niet op... Nu weeg ik 55 en ik vind het prima Dus wach je zwangerschap even af.. Wie weet wat er nog gebeurt
Hoi, Ik zat met hetzelfde probleem. Met 28 weken begon ik pas echt aan te komen. Ik ben nu in totaal 5 kilo aangekomen en de baby is zelfs al zwaarder als wat normaal is voor deze tijd. De baby neemt wat hij nodig heeft. Als je echo's en controles goed zijn niks om je zorgen over te maken!
Ik was bij mijn dochter ook van 56 (1m66) naar 50 gegaan door het overgeven en alles. Maargoed, pas na de 24ste week ben ik aan gaan komen langzaam aan. Rond 41 weken was ik toch wel zeker 10 kilo weer aangekomen hoor! En onze kleine meid is super gezond, dus maak je er niet teveel zorgen over. Zorg dat je een goede zwangerschaps vitamine slikt.
Hier hetzelfde. Hoewel ik wel van mezelf veel meer weeg. Maar de eerste maanden door overgeven enzo 4kg afgevallen. Nu 1,5 erbij. Alles groeit helemaal goed. Mensen schatten me vaak juist veel verder dan de 26 weken die ik ben. Maar in kilo's kom ik maar niet aan. Je zorgen herken ik. Maar verloskundige zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken zolang de baby het goed doet qua bewegingen/aanwezigheid en groei.
Erg bedankt voor de opluchtende reacties, binnenkort 20 wk echo hoop dat alles goed gaat met de baby xxx
Je kindje, vruchtwater, placenta wegen gemiddeld 5 kilo en die kom je meestal in de laatste 10 weken aan! Ik zou zeggen maak je geen zorgen! Ben nu ruim 19 weken zwanger ( banner klopt niet) en ook nog maar 2 kilo aangekomen, van mijn dochter ook maar 15 kilo aangekomen en het meeste in de laatste 10 weken, h Bij de geboorte woog ze netjes 3150 gram en 48 cm. Ben/ blijf je toch ongerust zou ik het toch even met je VK er over hebben, misschien kan zij je wat meer vertellen! Maar geniet in iedergeval van je zwangerschap, en eet de dingen die je lekker vind!
ik ben bij beide kinderen niet veel aangekomen. bij de eerste 8 kg en bij de 2e 7 kg. alles ging op mijn buik zitten.gyn zei tegen mij dat de kids wel van me namen wat ze nodig hadden. en ondanks de paar kgs had ik toch wel een mooie buik hoor. de foto is van 1 dag voor mijn bevalling 38+1