Verstopte neus

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lilya, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik weet niet of ik dit bij symptomen of gezondheid moet zetten... De laatste dagen word ik 's ochtends wakker met een ongelooflijk verstopte neus. Na het douchen, eten,... is dat wel voorbij, dus ik denk niet dat het een verkoudheid is en heb gelezen dat dit kan horen bij een zwangerschap. Zijn hier nog vrouwen die hier last van hebben? Valt daar iets tegen te doen?

    Bedankt!
     
  2. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    Ik heb het ook heel erg gehad. Ik mocht van de VK alleen neusspray voor baby's gebruiken dit is een zoutoplossing.
    Succes
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm ik had zo na het testen wel 3x achter elkaar een keelontsteking.. dus misschien doet het toch wat met je weerstand :)

    anywya.. babyneusspray is ongeveer het enige
    of een zoutoplossing
    maarja.. babyneusspray is ook gewoon enkel zout met water :)

    je hebt inmiddels positief getest begrijp ik?
    gefeliciteerd ;)
     
  4. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb nu 2x gehad dat ik savonds megaverkouden werd. Echt het snot liep me uit de neus en de tranen rolden over mn wangen zo erg.
    En als ik dan de volgende morgen wakker wordt, is er helemaal niets meer aan de hand, kan ik gewoon door de neus ademen enz.
    Echt zo raar!

    Ik zat zelf te denken dat misschien door de zwangerschap je lijf wel harder werkt om bacillen ed uit je lijf te werken ofzo dat je daarom sneller dan normaal van een verkoudheid afbent ofzo.
    Ik weet het ook niet hoor, zomaar een gedachte...
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm zou kunnen... buiten dat ik 3x achter elkaar die keelontstekign had.. was hij ook beduidend sneller over dan normaal had ik het idee
    was er nu met een weekje vanaf
    normaal begint het na een weekje af te nemen zegmaar
     
  6. Sellie13

    Sellie13 Actief lid

    9 jul 2007
    210
    0
    0
    Misschien nog een tip:
    Ik heb ook vaak een verstopte neus, vooral snachts en ik plak nu van die pleisters op mijn neus van breathe right. Die houden je neusvleugels verder open zodat je beter kan ademen. Ik vind het echt een perfect alternatief voor de neusspray die ik gebruikte voordat ik zwanger was!
     
  7. Niet meer actief

    ik ben ook zwanger 7 weken en 1 dag maar mijn neus zat van de week ook de hele tijd dicht
     
  8. erdtub

    erdtub Actief lid

    1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    in het begin had ik ook , komt vaak door dat je neusslijmvliezen opzetten tijdens je zwangerschap , ze worden ook droog van binnen daarom heb je erg nog erger last daarom smeerde ik er heel winig vaseline in mijn neus (dus gewoon vochtig houden )
     
  9. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Eergister had ik het weer, een dag snipverkoudne en de dag erna....over....
    Ik blijf het bijzonder vinden hoor.
    (wel blij overigens dat het steeds zo snel weg is ;) )
     
  10. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Bij mij is het vooral 's ochtends, na het ontbijt en zo is het meestal stukken beter!
     
  11. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Vanaf het prille begin tot het einde (nou ja, bijna einde ;) )
     
  12. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Oei, blijft dat duren? Vind het wel nogal ambetant :)
     
  13. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik heb ook wel eens een verstopte neus, maar niet omdat ik verkouden ben! Bij mij kan hooikoorts zijn of.. opgezette slijmvlies (meer doorbloeding?). Maar het enige wat ik mag gebruiken is een zoutoplossing. En dat helpt bij mij niet dus ik gebruik niks :)

    Gr
    Danielle
     

Deel Deze Pagina