Ja, ik heb vanochtend even met de assistente gebeld. Ze gaf twee dingen aan: De harde buiken: Kan in principe geen kwaad. Pas als ze met regelmaat voorkomen, dan moet ik aan de bel trekken. Met regelmaat wordt dan bedoeld dat ze elk half uur voorkomen en daarna ineens elke 25 minuten en zo verder. Wel zijn de harde signalen een teken dat ik het rustiger aan moet doen. Ze adviseerde me om met mijn werkgever om tafel te gaan om te bezien of ik minder kan gaan werken (deels ziektewet) of op aangepaste tijden of wat meer thuiswerken. Voor wat betreft de bandenpijn en de krampen die ik heb. De klachten deden haar heel erg denken aan blaasontsteking, dus het advies was het nog even aan te zien en dan met name te letten op hoevaak ik naar het toilet moet om te plassen en hoeveel het dan is. Ik heb al eerder blaasontsteking gehad, dus die klachten zijn voor mij wel herkenbaar. Ze gaf wel aan dat de gebruikelijke pijn die je normaal hebt bij blaasontsteking, in je zwangerschap niet zo hoeft te zijn en dat een blaasontsteking in de zwangerschap heel vaak voorkomt. Als ik aan het eind van de week nog last heb, laat ik het testen bij de huisarts, al is het maar om blaasontsteking dan in ieder geval uit te sluiten. Ze gaf ook nog als tip om eens te kijken of ik een aantal keer naar een cesartherapeut zou kunnen, zodat ik een goede zit/lighouding aanneem. Wordt vervolgd dus.
Ok even in de gaten houden dus. Minder werken en meer rust is altijd goed bij veel harde buiken, hopelijk kun je wat regelen met je baas. Ego: Controle was allemaal goed vanmorgen. Baarmoederhals was nog steeds meer als 3cm dus de harde buiken doen niets gelukkig. Ik heb wel aangegeven dat ik nu weer behoorlijk onzeker ben. Ze bood aan dat ik tot week 32 dan elke week op controle kom, zodat ik zelf ook geruster ben over de hele situatie, dat vond ik erg fijn. Dus heb nu elke week een echo en controle. Verder hartje geluisterd en buik gevoeld. Ze vond dat ik een hele mooie buik had, alleen maar een babybuik heel mooi zei ze. Verder kon ze met de de (inwendige) echo zien toen ze mijn baarmoederhals aan het meten was dat onze baby al haartjes heeft, super leuk. Ze ligt namelijk precies met haar hoofd in mijn bekken dus dat kon ze goed zien heel grappig. Nu weer geruster gelukkig en nu elke week even kijken ook fijn. Sam: hoe is het met jou? Kom je de dagen wat door in de vakantie nu je niet zoveel meer mag/kan?
@ juffie, fijn dat je op controle kunt blijven komen tot aan week 32. Vooralsnog blijf ik er vertrouwen in houden dat t allemaal goed zit, want die kleine van mij is zo onwijs druk! hij gaat maar te keer en dat bijna de hele dag door. Leuk he, haartjes. Ik heb eind week 25 mijn 2de 3D echo gehad en daarop was te zien dat hij ook al haartjes heeft Toch een leuk iets om te weten!
Hier hele sagen op de bank. Gisteren even op visite geweest en dat was al veel te veel. Daarna paar uur harde buik gehad die aan bleef houden. Daarna gelukkig gezakt. Vandaag rustig aan gedaan, nog steeds regelmatig harde buiken...maar goed te doen. Morgen 3D echo en woensdag controle in het ziekenhuis. Daar ga ik ook aangeven dat ik elke week controle wil. Werken is voorlopig niet aan de orde denk ik. Moet echt veel liggen wil mijn buik een beetje rustig blijven. Juffie, fijn dat de harde buiken niks doen! Toch wel een geruststelling!
Wat vervelend Sam dat je er zo onwijs veel last van hebt. Goed aangeven inderdaad, ik voel me alleen al rustiger doordat ik elke week op controle mag komen, had ook een fijne gyn die me fijn gerust stelde scheelt ook veel, vorige keer was de gyn er zulk drama van aan het maken daar wordt je dan niet veel rustiger van. Hopelijk mag jij ook elke week komen. En goed aangeven van je werk inderdaad, dat vroeg ze mij ook, maar goed ik heb geen werk meer dus dat scheelt nu wel weer. Rustig aan meid! Helpt een kruik ook niet?
hoi dames, wat een gedoe he die harde buiken, ik heb ook 2 oktober 3 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm een lichte bloeding, kreeg ook steeds de vraag of ik harde buiken heb, ja dat moet je mij niet vragen want geen idee hoe die dingen voelen, ik heb van mijzelf (dus voor mijn zwangerschap) altijd al darmproblemen als ik 2 boterhammen eet of te snel drink kan me buik al helemaal opzetten en zo strak staan dat het lijkt of die op klappen staat.dus ben het gewend. dat had ik dus ook regelmarig in het ziekenhuis, ik heb steeds laten voelen of ik op dat moment een harde buik had, en steeds bleek de onderkant wel hard maar boven de navel niet. dan blijkt het dus meer van de darmen af te komen. ik kreeg dus ook steeds een harde buik zodra ik ging staan of lopen, maar was dus vooral de onderkant en zijkant die hard werden, dus dat valt officieel niet onder een harde buik. als als ik dan even op mijn linker zij ging liggen werd de harde buik dus minder. ben dus iets wijzer geworden maar het blijft zoeken, mij is verteld zolang ze afnemen in rust en niet in regelmaat terug komen dan is het goed.
Zucht, nou, het zat allemaal niet helemaal mee. Dinsdag laat van mijn werk weggegaan en op de helft van de terugreis klapte ik dubbel van de pijn. Soort van krampen, vergelijkbaar met menstruatiepijn die op z'n top is. Ik ben toen toch verder gereisd (met de trein en metro) en thuis heb ik mijn vriend meteen de VK laten bellen. Daar ben ik geweest en die vertrouwde het niet en stuurde me meteen door naar het ZKH. Ik blijk dus een blaasontsteking te hebben en de harde buiken die ik heb komen veel te vaak en veel te hevig voor. Gelukkig mocht ik na een nachtje in het ZKH wel weer naar huis met een antibioticakuur en minstens een week strikte rust. De klachten schijnen heel vaak veroorzaakt te worden door een blaasontsteking. Anders dan normaal heb je tijdens de zwangerschap niet de normale klachten bij een blaasonsteking zoals pijn bij het plassen. Daarom denk je niet snel aan een blaasontsteking. Wellicht handig voor de vrouwen die dezelfde klachten hebben om daar eens over na te denken? Kun je in principe gewoon laten testen bij je HA. Hier nu dus rust (zucht).
hier ook blaasontsteking die maar niet overgaat. al 4 weken antibiotica. heel naar die harde buiken daardoor. ik ben een stuk minder ver zwanger als jullie. ik wordt er heel onzeker van. mij baarmoederhals is 3 cm. nog goed dus. idereen heel veel sterkte!
bij mij is die blaasontsteking moeilijk op te sporen volgens mij, wou dat dat het steed was/ ik had ochtend urine ingeleverd en dit bleek blaasontsteking moest antibiotica halen maar voor ik starte daarmee eerst nog een keer urine brengen om op kweek te laten zetten (urine van dezelfde dag als de ochtend urine) nou na een week op kweek was in die urine geen bacterie te vinden. dus nog een keer ochtend urine want alle klachten waren terug gekomen, weer geen blaasontsteking, in ziekenhuis ook nog 5 keer getest en maar geen blaasontsteking, maar bleef maar steken houden en blijven plassen. heel vaag