Naar een feest/harde geluiden

Discussion in 'Zwangerschap' started by beebje082011, Jul 22, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,498
    275
    83
    Zondag zijn wij uitgenodigd voor een bruiloft waar er behoorlijk harde muziek gedraaid zal worden, urenlang.

Ik twijfelde eigenlijk steeds of ik nou wel of niet wil gaan, ten eerste omdat het 2u rijden is voor ons maar ook vanwege de harde intense geluiden.

Is dit schadelijk voor de baby? En zouden jullie je daar wel/niet prettig bij voelen?
    Ik twijfel zo erg. Aan de ene kant lijkt het me gewoon too much maar aan de andere kant denk ik, het zal toch wel meevallen voor het kindje. Wat denken jullie? Misschien een rare gedachte maar ik weet het gewoon niet.

2. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,839
    113
    Ik denk dat het ook afhankelijk is van je termijn? Bij 6 weken lijkt het mij minder irritant voor de baby dan bij 30 weken bijv. Ook vraag ik me af of het echt zo hard is, dat is dan voor de gasten/bruidspaar zelf toch ook alles behalve prettig?

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Als je onderwater in het zwembad zit, hoor je ook heel dof. Ik zou mij er niet druk om maken. T is geen hardcore festival waarbij je tegen een speaker aan staat natuurlijk

4. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

Sep 7, 2020
    2,083
    3,164
    113
    Female
    In mijn zwangerschap heb ik me daar niet echt druk over gemaakt. Ik zou gewoon lekker gaan feesten en misschien niet te dicht bij de boxen gaan staan. Je vruchtwater dempt een hoop van het geluid. Hoeveel weken ben je zwanger?

Moet je voor de grap trouwens je oor eens op iemands buik leggen na het eten. Denk dat je baby je darmen nog harder hoort dan de muziek.

Veel plezier!

5. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,498
    275
    83
    Ik ben 19 weken! :) Tja, het is aan de kant van mijn mans familie en in hun cultuur heb je bepaalde muziek specifiek van hun land waar ze urenlang op dansen met hele gezinnen. Zelf vind ik dat behoorlijk druk om een hele avond naar te luisteren en die microfoongeluiden erdoor enz. (Maar ik ben dan sowieso wel erg gevoelig voor prikkels). Vorige x had ik de dag erna ook steeds een piep in mijn oren.

Ik heb wel eens iets gelezen dat dat soort dingen wel degelijk van invloed kunnen zijn, dus vandaar dat ik twijfel.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Dan moet je eerder naar huis gaan als t jou teveel word. De baby heeft er geen last van. Moet je kijken wat voor herrie de darmen geven elke dag! En daar ligt ie naast

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Ik was toen ik 32 weken was nog op een metal optreden, welliswaar sonata arctica dus niet de zwaarste metal maar melodisch en je kan een zanger nog verstaan, maar genoeg herrie zeg maar.

Het voorprogramma was overigens super slecht, G. waardeerde dat ook niet. Toen ben ik maar ff in de hal gaan zitten op een bankje, met ons vele anderen overigens.

8. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

Apr 8, 2022
    402
    394
    63
    Female
    Mijn vk gaf me aan dat de baby geen last heeft van het geluid. Jij kan wel zelf last krijgen van de trillingen van bijvoorbeeld een bass box.

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Tsja, ik stond vorige week nog op de concert ;)

de baby heeft daar geen last van

10. Wollig

Wollig Bekend lid

Nov 25, 2017
    878
    537
    93
    Female
    Ik stond bij de eerste met 36 weken op een feest, op de dansvloer. Wel opgelet dat we niet direct naast een muziekbox stonden maar veel verschil is er niet. Bij de tweede trouwens ook naar 2 bruiloften geweest ergens tussen de 20-30 weken.

Kinderen hebben prima oren. Alleen de peuter is af en toe oost-indisch doof, maar dat heeft niks met die feestjes te maken :roflmao:

11. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

Aug 19, 2021
    615
    517
    93
    Female
    Ik stond 2 weken terug nog op een festival. 19 weken zwanger toen. Volgens de verloskundige ondervindt de baby er geen last van. Ik ben op een veilige afstand gebleven van de boxen.

12. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

Apr 28, 2020
    1,485
    955
    113
    Female
    Noord-holland
    Hier het zelfde in de zwangerschappen nog gewoon festivals en concerten bezocht maar uiteraard niet vooraan bij de box gaan staan. Kan prima zou ik zeggen.

Share This Page