Hoi verloskundigen, Woensdagnacht heb ik een hevige bloeding gehad met veel stolsels maar geen buikpijn en ben toen naar het ziekenhuis gegaan, ook hier schrokken ze van de hoeveelheid. Wonder boven wonder deed onze uk het nog goed. Donderdagmiddag weer een echo toen het bloeden zo goed als gestopt was en uk deed het nog steeds goed. Nu is het nog een klein beetje bruinverlies dus het is aan het stoppen. Nu vroeg ik me af... Hoe gaat een miskraam in zijn werk? Ga je vaak eerst bloeden en komt het er daarna af? Of zou het dan nu al op de echo te zien moeten zijn dat het hartje niet meer klopt ofzo? Ik maak me natuurlijk doodongerust en mag gelukkig dinsdag weer komen bij de gyn.. Maar zit me nu natuurlijk weer helemaal gek te maken Groeten Lizzy
Hoi lizzy, Natuurlijk ben je je rot geschrokken! Een miskraam kan op verschillende manieren verlopen. Bij de een begint het met bloedverlies bij de ander met buikpijn en bij weer een ander word er niets opgemerkt tot dat de echo laat zien dat het hartje niet klopt.... We zien wel vaker dat er bloedverlies optreed (ook ruim) in het eerste trimester. Had je al een echo gehad? Het is soms lastig te verklaren waar het vandaan komt. Gelukkig is het bloedverleis gestopt en klopte het hartje! En wat fijn dat je zo snel alweer op controle mag komen. Vertrouw op je lichaam! Imke