Wat doet de gyn laatste controle's?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Deniesje1, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deniesje1

Deniesje1 Actief lid

26 sep 2011
    312
    0
    0
    Werken
    Utrecht
    Hallo allemaal:)

Ik heb een vraagje;

Op dit moment ben ik 35 weken & 5 dagen zwanger van ons eerste kindje.
    Morgen heb ik weer een afspraak bij de gynacaloog, waarbij we de laatste keren om de 2 weken zijn geweest.
    Na de afspraak van morgen gaan we afspraken maken voor elke week.
    Nu vraag ik mij af wat gaan ze allemaal controleren bij elke afspraak als je eenmaal elke week moet komen? kijken ze dan bijvoorbeeld ook of je al ontsluiting heb?
    Ik vind het nu allemaal erg spannend worden en het is ons eerste kindje , dus als jullie mij zouden willen helpen met uitleg hierover te geven.

Alvast heel veel bedankt allemaal!!:D

2. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    ik loop ook by de gyn
    en hiero doen ze gewoon de normale controle dus bloedrukk en urine contr en voor de rest niks ja voelen of de beeb is ingedaald en hoe je je voelt bij mij hebben ze toevallig wel gekeken of ik al onts had want had veel last van voorweeen en pijnlijke harde buiken ma voor de rest kijken ze hiero er nie na maar mss is t elk ziekenhuis anders .

3. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Ik heb in mn laatste tijd bij de gyn nooit inwendige onderzoeken gehad.
    Alleen voelen en echo en bespreken.
    Bij mijn inleiden wel weer maar dat is normaal neem ik aan..

4. Carlijn81

Carlijn81 Lid

29 mei 2010
    81
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde: kijken of de baby is ingedaald en hoe hij ligt. Gyn wilde geeneens kijken of ik al ontsluiting had na 40 wk. Bij 41 wk zouden we pas kijken hoe of wat en praten over inleiden. Net een dag daarvoor bevallen.

5. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    de standaard controles en uitleg over eventuele inleiding. Die verschilt misschien omdat je immers niet voor niets onder controle van gync. staat.
    Bij mij is er met 39,5 en 40,5 wel voorzichtig inwendig onderzoek gedaan ivm grootte van het kind en voorweeen. Op deze manier konden ze zien of het lichaam al klaar is voor een eventuele inleiding.

Deel Deze Pagina