Je hebt kramp en je hebt kramp...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jenala, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb al een tijdje regelmatig last van kramp in mijn kuiten 's nachts, erg vervelend maar er viel mee te leven.
    Tot vanacht... Ik werd wakker van de pijn en ik kon niet eens mijn been meer strekken zodat de kramp eruit ging (ik lag op mijn zij). Zo'n pijn heb ik nog nooit gehad bij kramp en het ging er dus ook niet meer uit, het werd alleen maar erger. Op een gegeven moment was het helemaal door getrokken naar mijn bil.
    Mijn man was ondertussen wakker geworden van mijn gejammer (lag bijna te huilen van de pijn). En hij heeft mijn been recht getrokken en de kramp eruit gemasseerd.
    Ik durfde daarna bijna niet meer te bewegen, omdat ik bang was om weer zo'n enorme kramp te krijgen:$.
    Nu voel ik met lopen nog bij elke stap mn pijnlijke spieren.
    Hebben jullie het ook wel eens zo erg gehad? Ik wist echt even niet wat ik meemaakte... Ik hoop maar dat dit eenmalig was...

2. Heb je al een stuk zeep in je bed liggen? Het klinkt vreemd, ik weet het, maar het lijkt echt bij veel mensen de kramp te voorkomen, zeep in je voeteneind.

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Dat met die zeep ga ik maar eens proberen. Dat moest speciale zeep zijn toch?

4. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik heb het ook gehad, verschrikkelijk, wist niet wat te doen. Ook bij mij heeft men man het eruit gemasseerd. Heb de volgende dag mijn gyneacologe gebeld en die heeft magnesium tabletten voorgeschreven. Heb het sindsdien nooit meer gehad.

5. Van die Sunlight zeep, heb ik horen zeggen. Maar ik had gewoon een stuk handzeep, en dat hielp toch ook echt wel. Had het eerst wel een nacht of 6 achter elkaar, soms 2 keer per nacht... en met die zeep erin was het ineens 2 weken helemaal niet, daarna af en toe eens een keertje (maar ik schopte af en toe die zeep ook wel weg in mijn slaap, en dan lag ie dus achter het matras).

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier ook altijd zeep onder het kussen hierdoor veeeeeeeeeeeeeeel minder last van kramp

je kunt een gewoon stukje zeep doen

tijdens de zwangerschap had ik veel last van kramp, dus stukje zeep onder kussen gedaan, mijn man vond dit maar "dom"dus haalde het stukje zeep stikem weg en wat denk je ja hoor auw weer kramp hij zei "sorry "en kreeg stukje zeep weer terug haha hij vond dat het tussen mijn oren zat aar toch werkte het bij mij

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    elke dag een banaan eten werkt ook goed tegen kramp.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier gelukkig niet vaak kramp *klopt af* maar inderdaad laatst wel een keer zo heftig dat ik de kramp niet zelf wegkreeg en heel de volgende dag deed elke stap pijn om die enorm pijnlijke kuitspier..

9. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb dat van die zeep wel vaker gehoord maar WAAROM werkt dat dan? Ben ik erg benieuwd naar...

10. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hier werd ook magnesiumtabletten en bananen geadviseerd bij kramp. Ik had ze voornamelijk in mijn bovenbeen, maar sindsdien geen last meer van gehad.

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier tijdens de zwangerschap ook last gehad van hevige krampen. Vooral de bovenbeen krampen waren niet te doen, omdat je dat deel niet recht kan strekken zeg maar. Hier was het magnesiumsupplement de oplossing. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Inderdaad... een blokje zeep bij je voeten schijnt te helpen. Een bewoonster bij ons in het verzorgingshuis zweert er al jaren bij ;)
    Wij leggen de zeep onder de hoeslaken, dan blijft het beter liggen.

Ik heb sochtends wel eens kramp, en altijd links. Vorige week 1 x zo erg, dat ik er de hele dag last van had. Helaas was manetje net naar zijn werk, dus die kon me niet helpen.

13. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb vanacht met een blokje zeep bij mn benen geslapen en ik heb vanacht geen kramp gehad, nu maar hopen dat het geen toeval is.
    Bananen eten doe ik al iedere dag 1 of 2, dus dat helpt bij mij niet.
    Ik ga nu eerst die zeep een tijdje uitproberen en als dat niet helpt kan ik altijd die tabletten uitproberen.
    (mijn man zat me trouwens smakelijk uit te lachen gisteren avond:D en hij zei dat "die forums" niet goed voor me zijn:$)

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Hier vreselijke krampen, echt tig keer per nacht (en overdag ook trouwens) en tot brullens aan toe zo pijnlijk. In mijn kuiten, schenen, voeten, en van mijn bil tot aan mijn tenen als ik echt pech heb. Joepie, wat is zwanger zijn toch fijn. :p

Bij S had ik het ook, en ik heb álles al geprobeerd: magnesium/calcium slikken, vitamine B slikken, osteopathie, fysiotherapie, rekken/strekken, benen hoger leggen in bed, juist lager leggen. Behálve die zeep, dat hoorde ik vd week net voor het eerst. Ik ga het vh weekeind eens proberen, al snap ik niet hoe dat zou kunnen helpen.

Sterkte aan iedereen die er last van heeft, het is zó naar!

15. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier is het ook elke nacht diverse keren raak. :( Denk dat ik dat zeepje ook maar eens uit ga proberen...

16. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb nu 3 nachten geen kramp gehad,dus ik ben helemaal happy:D. Dus dat blok zeep blijft lekker in mijn bed liggen...

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vroeg me het ook af en er zijn verschillende theorieën. Een is het placebo-effect; je denkt dat het helpt dus helpt het ook. Een tweede verklaring is dat de kramp een verzuring in je benen is. Zeep is basisch (tegenovergestelde van zuur) dus het helpt de verzuring van je spieren tegen te gaan.

18. Bubble

Bubble Lid

13 jul 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Ik heb echt spierpijn in mijn kuit van de kramp die ik dit weekend had, gisteren mijn benen goed gemasseerd voor naar bed gaan en het was rustig maar ik werd toch weer wakker met een trekkerig gevoel in mijn kuit.

Hmm de zeep zal ik ook maar eens uittesten alleen ik heb vaak kramp door de dag heen als ik dus loop/zit. (en niet alleen in mijn kuiten) de magnesium supplement werkt dus bij andere goed?

19. Agaath

Agaath Lid

28 dec 2008
    96
    0
    0
    Huisvrouw
    Veluwe
    O, dat kan echt vreselijk zeer doen. Ik heb het idee dat het bij mij komt als ik lang op hakschoenen loop. Dat probeer ik nu dus te vermijden.
    En als de kramp er inschiet, spring ik meteen uit bed. Als je dan staat, dan is het over. Want als het zo'n pijn doet, kan ik echt m'n been niet strekken. Maar dat gaat automatisch als je staat. Maar dit is dus een tip voor als je de kramp al hebt. Het is natuurlijk beter om het te voorkomen!

Deel Deze Pagina