Toen ik voor mijn zwangerschap van zoonlief stopte met de pil( 10 jaar geslikt) in mei 2007 duurde het 3 maanden voordat mijn lichaam het zelf weer doorhad maar direct daarna een mooie cyclus van 29 a 30 dagen eind november 2007 raakte ik in verwachting best netjes dus. Pas 2 jaar na de bevalling weer begonnen met de pil toen ik mijn huidige partner leerde kennen. Nu in maart 2013 gestopt met de pil en cyclussen zijn tot heden 36-36-34-32-32-40-37 is dit afwijkend? Ik gebruik ovulatie testen die ik 2 weken gebruik om mijn ovulatie te vinden ( tot heden gelukt met veel moeite) dus wel eisprong lijkt me? dagen verschillen tussen de 19 en 22 dagen na 1ste dag van menstruatie tot ei van daar tot ongi is geen 14 dagen maar varieert tussen 18 en 23 dagen?? Ik snap er helemaal niet meer van Vriendlief ( nog geen biologische kinderen van zichzelf) is samen met mij naar zijn dokter gegaan voor zaad onderzoek waar we morgen de uitslag van krijgen, zijn dokter vertelde mij als ik zijn patient was geweest hij me had doorverwezen na aanleiding van dit verhaal, mijn eigen ha wil hier niets van weten terwijl ik al een aantal keer geweest bent om mijn zorgen te uiten. Wil iemand mij een handvat geven ik zie door de bomen het bos niet meer... Alvast bedankt!!
Hoi Bizzy, inderdaad vervelend dat je onregelmatig bent met je cyclus. Is op zich niet heel vreemd na pilstop. Na ongeveer een half jaar zit er bij de meeste mensen weer een ritme i. Maa rniet bij iedereen. Want sommige vrouwen hebben nu eenmaal geen goed ritme in hun cyclus. Als je een positive ouvlatietest hebt, zul je waarschijnlijk wel een ovulatie hebben, maar ik vertrouw niet altijd op die testen hoor. Ook bij een cyclus zoals jij die hebt, doen veel HA nog geen aanvullend onderzoek, dus ze hebben jullie al vrij vlot onderzoek aangeboden. Ook met een onregelmatige cyclus heb je een grote kans binnen een jaar zwanger te worden. Hopelijk geen nare berichtgeving vanuit het zaadonderzoek. Maar het is dus op zich niet vreemd dat jouw HA nog verder niets wil doen. Ik begrijp je ongerustheid en ongeduld, maar medisch gezien waarschijnlijk nu nog niet nodig. Groetjes Brigitte