Hallo Dames, Dit klinkt misschien gek maar ik voel sinds ik 11 weken zwanger ben volgens mij ons wondertje al.. vorige week voelde ik een 'plopje' daarna een paar dagen later nog een keer en gisteravond lag ik op me rug en voelde ik het drie keer achter elkaar.. Ik denk zeker te weten dat het ons wondertje is.. Maar kan dit al zo vroeg? Iemand er ervaring mee? Groetjes Webje
Lijkt me erg onwaarschijnlijk hoor......je kindje is nog veels te klein om iets te voelen. Wel kan het nu gewoon goed rommelen omdat er van alles gebeurt daarbinnen...
Kan heel goed! Ik voelde het ook met 11,3 weken.....ligt er ook aan hoe gevoelig je buikwand is. Hierna voelde ik het ook regelmatig! Lekker van genieten!
ik voelde het ook al met 10/11 weken hoor.. en schiet mij maar lek t waren niet mn darmen of die moeten nu in mn bm zitten? nu voel ik het alleen als ik dubbel gevouwen zit om iets van de grond te pakken, het is echt mn frummeltje
met 11 weken zal het zeker wel je darmen zijn...lees dit: Week 11 begint bij dag 77 en loopt tot dag 84. Het is je 12e zwangerschapsweek. Lengte van je baby: 5,5 centimeter Gewicht van je baby: 10 gram Het zal nog niet echt te zien zijn dat je zwanger bent. Waarschijnlijk kun je nu wel al je baarmoeder voelen! Als je plat op je rug gaat liggen, en voorzichtig met je vingertoppen net boven je schaambeen drukt, voel je een harde rand. Het voelt aan als een soort bal. Dit is de bovenkant van je baarmoeder! Over een tijdje zal dit duidelijk te zien zijn als een echt zwangerschapsbuikje. ------------------------------------------------------ je baby komt nog niet eens boven je schaambeen uit dus kunt het niet voelen bewegen boven in je buik..
Nou ik ben blij dat ik deze topic zie, ik zit nu ook in de 11de week van de zwangerschap en ik voel in de avond als ik op de bank lig hele lichte snelle plopjes, alsof er een vlindertje aan het vliegen is. Ik heb dit nog nooit eerder gevoeld en vroeg mij dus echt af of dit ons kleintje kan zijn, ondanks het nog zo klein is. Maar jullie voelen dit dus ook hihi.
Zijj gewoon je darmen.....je baby is nog veels te klein.... De meeste voelen pas eens iets met 17-18 weken en dat is al,vroeg... Weet niet of jullie voor de eerste keer zwanger zijjn.....dan wil je ook nog wel eens dingem verwisselen...
Je baby heeft de kracht nog niet eens om zo hard te schoppen dat je het voelt.. De spieren zijn nog vol op in ontwikkeling.. Dus ik denk echt dat het je darmen zijn. En ja die kun je ook voelen op de plek waar je BM zit..
Of je bent normaal gesproken zo dun dat je doorschijnt als je in het licht staat. Want idd dan heeft de kleine echt die kracht nog niet en us zooo klein... Je darmen komen meer in beweging omdat je baarmoeder groeit.. Dat kan je voelen inderdaad..
ja maar dit zijn gemiddelden mij bm zit al boven mijn schaambot. Ik zelf kan het voelen en de gyn ook. mijn tweede voelde ik ook met 12 weken ongeveer.
Met 8wk boven je schaambot knap hoor! en zeker is dit een gemiddelde maar denk niet dat het veel cm zal schelen maar mm. nee, met 11wk lijkt mij echt onmogenlijk!!
ja maar een baarmoeder niet. de buik die ik bij de eerste had met 40 weken had ik met de tweede bij 20 weken al. ik zal ook niet beweren dat het schopjes zijn maar het zijn van die belletjes die je voelt. en ik als chronisch darm patient ken alle bewegingen van mijn darmen wel dus wel werkt ook wel mee
hier ook al gefladder vanaf w 11 en een paar dagen! had dit aan de gyne gevraagt en zei dat dat best wel eens mogelijk kon zijn,maar het zou dan echt wel een kriebel-gevoel zijn. schopjes kun je idd nog niet voelen,zoveel kracht heeft de beeb nog niet.
ja dat vond ik ook. maar het is wel de 4de zwangerschap he dus dat groeit veel harder. mijn gyn kon ook al uitwendig goed kijken ( en ik ben echt niet mager)
Ja bij mij deden ze de echo ook uitwendig met 6wk maar had wel een blaas die zo vol was dat het pijn deed