wanneer inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sila24, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hoi dames,

ik wil niet langer doorlopen dan 40 weken omdat mijn gezondheid steeds achteruit gaat en ik haast niks meer kan. En voor de baby vind ik het ook risico om langer door te lopen. En eerder had ik mijn verloskundige gevraagd toen zei ze met 41 weken doen we sowieso . Maar vandaag kwam ze bij me en ze zei dat ik nog tot 42 weken had :$:$:$

Nou wou ik niet in 'discussie' omdat ze dus zo aardig was om bij me thuis te komen en ik morgen voor controle weer erheen moet. Wil ik het daar uitgebreid bespreken. Maar kunnen ze me weigeren als ik zeg dat als ik met 40 weken nog niet bevallen ben graag ingeleid wil worden?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

je moet een gyn hebben die mee werkt en die zijn er niet veel helaas.

hier een hele lieve gyn die er alles aan probeert te doen om het mij makelijk te maken maar inleiden dus echt niet.

ik zou in geleid worden ivm verminderede groei maar ze besloot toch weer te groeien dus mocht ze blijven zitten en inmiddels ben ik overtijd.
    ze willen mij niet inleiden omdat een natuurlijke bevalling zoveel beter is ook voor het herstel van jezelf. tis moeilijk te bevatten maar ik hou me maar vast aan het feit dat ik straks na de beballing weer vrij ben van alle medicatie (pijnstillers en slaap medicatie)

weigeren mogen ze altijd trouwens. zowel een vk als gyn want zolang als je vk er niet achter staat zal een gyn niets doen

3. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Volgens mij leiden ze niet zomaar in met 40 weken.
    Maar dat is overal verschillend natuurlijk....
    Denk dat het enige wat je kunt doen is vragen!
    Nee heb je ja kun je krijgen.

Ze willen nu overal erdoor krijgen dat ze met 41 weken inleiden na een onderzoek...
    Doen ze dat bij jou nog niet?

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nouja zomaar is het natuurlijk niet want vorige week moest ik 3 x naar het ziekenhuis omdat ze dachten dat ik zwangerschapsvergiftiging had. Ik heb heel erg veel vocht in mijn lichaam en hogere bloeddruk nu aan het einde v/d zwangerschap en daarnaast een boel andere lichamelijke klachten. Door al het vocht kan ik haast niet lopen mijn knieen doen zo'n pijn :(

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Amfy das balen zeg dat ze het niet zo snel doen,nu maar hopen dat de verloskundige me wel goed begrijpt, volgens mij kan ik daar mijn klachten niet goed uitleggen ofzo dat ze me niet helemaal begrijpen. Ik ga alles opnoemen vandaag kijken hoe ze me kunnen helpen.

6. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    In Nijmegen krijg je zelf de keuze of je wilt inleiden met 41wk of niet. Is gewoon het beleid. Daarbij geven ze natuurlijk wel advies wanneer het misschien beter is om te wachten.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

In het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben doen ze bij ernstige klachten (hoge bloeddruk, veel minder leven voelen etc) wel inleiden bij 40 weken in overleg met de zwangere. Ze willen gewoon geen onnodig risico lopen. Met 41 weken krijgt iedereen de keus: inleiden of doorlopen.

Mijn VK opperde met 37+1 al een inleiding gezien de klachten die ik op dat (nog steeds) had. Daar weigerde de gyn die ik toen had aan mee te werken. Overigens speelt bij ons de gezondheid van ons kindje heel erg mee in het hele verhaal.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

angel : ja ik dacht ook al dat ze eigenlijk wel moeten inleiden bij hoge bloeddruk , maar vorige week vrijdag was mijn bloeddruk opeens wel goed , echt raar had bijna 2 weken hoge bloeddruk en toen opeens was ie weer goed. Ik ben benieuwd hoe het vandaag is . Ik hoop echt dat ze me met 40 weken kunnen/willen inleiden

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ingeleid ivm een te hoge bloeddruk. Maar er zijn ook andere opties, eerst medicatie voor de hoge bloeddruk. Dat hielp alleen bij mij niet... Maar inleiden is ook geen pretje hoor... Een weeënstorm kan ik niemand aanraden, daar valt niet tegen op te puffen! Ook voor de baby zitten er risico's aan inleiden... Hopelijk beval je in elk geval snel, mooiste zou natuurlijk zijn, spontaan!

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey bedankt voor de reactie, ja het liefst wil ik dat het z.s.m spontaan begint maar ik heb nog helemaal geen gevoel dat het gaat beginnen ofzo

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Lieverd...als de boel er van binnen nog niet klaar voor is, dan leiden ze echt niet zomaar in...ik weet dat je het net als ik helemaal gehad hebt...maar ben bang dat je gewoon geduld moet.hebben;)

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hier leiden ze pas in met 42 weken, wel met 41 weken aan de ctg, echo en gesprekje gyn, dan met 42.3 weer een ctg en met 42.5 weer het hele verhaal en dan met 42 weken inleiden als de baby er dan nog niet is. Dit natuurlijk wel allemaal onder voorwaarde dat de baby het goed doet. Ben bang dat zolang de baby het goed maakt ze ook niet eerder gaan inleiden. Het belangrijkste is gewoon de baby en mama komt gewoon op de tweede plek. Hoop voor je dat de baby gewoon besluit eerder te komen en inleiden niet nodig is!!

13. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Ik kan me voorstellen dat je graag ingeleid wordt, maar toch raad ik het je af! Ze hebben mij met 38 weken geprobeerd in te leiden omdat babylief met 37w2d al op 8 pond is geschat bij de groeiecho en ik zelf met behoorlijke bekkenklachten rondloop. Mijn man en ik heb 2 dagen (van 7:30 's morgens tot 23:30 uur 's avonds) in het ziekenhuis doorgebracht. Telkens gel toegediend gekregen omdat alles nog potdicht zat. Resultaat na 2 dagen: alleen maar hevige buikkrampen en harde buiken, maar verder zat alles nog steeds potdicht, dus vliezen waren met geen mogelijkheid te breken.

Met 39 weken hebben ze een nieuwe manier van inleiden geprobeerd, namelijk de ballonkatheter. Maar deze kregen ze uberhaupt niet geplaatst omdat de baarmoedermond nog zo ver weg zat. Wel ontzettend heftige pijn gehad doordat ze met de eendenbek heen en weer gingen daar beneden om mijn baarmoedermond te kunnen vinden, tot bloedens toe! Uiteindelijk toch maar weer een dag gel geprobeerd, maar zonder resultaat!

Inmiddels ben ik (zoals je ziet) 40 weken zwanger en toevallig hebben ze mij vandaag weer getoucheerd. Nog steeds geen verandering. Nu moet ik om de dag naar het ziekenhuis om te kijken of er iets van ontsluiting is, zodat ze de vliezen kunnen breken. Toch heb ik liever dat het natuurlijk op gang komt. Zoals hier al eerder gezegd is heb je veel meer kans op een weeenstorm en/of kunstverlossing als ze gaan inleiden.

Hier dus allemaal ellende gehad dus om niets. Als ik er nog eens voor zou moeten kiezen, dan zou ik me echt niet laten inleiden!!! Hoe moeilijk het ook is, mijn advies is om toch af te wachten totdat de kleine zich uit zichzelf aandient. Dat is toch het allerbeste en dan werkt je lichaam en de baby ook het beste mee! Als dan bij 41 weken nog niks gebeurd is kun je nog altijd voor inleiding kiezen.

Succes ermee!!! xxx

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey lievie ja idd heb het echt helemaal gehad, heb gesprek gehad met de verloskundige ze zegt dat ze pas met 41 weken willen inleiden:(

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@Senn dat zei de verloskundige ook dat in dan gel krijg en dat het soms wel 3 dagen duurt en zo lang moet wachten in het ziekenhuis voordat alles op gang is enzoo bah hoop echt dat de baby eerder gewoon uitzichzelf komt

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    als ze verder geen gevaar voor jou gezondheid ziet ( of gezondheid van de baby ) dan doen ze het echt niet eerder
    het is voor ons gewoon super vervelend dat we zo ziek en beroerd zijn...ik zelf kan naast het non stop ziek zijn, aan het eind van de dag er ook nog eens niet meer lopen door BI...kindje word 9 pond geschat....maar over inleiden heeft ze het nog niet gehad hoor
    ze vinden het alleen maar elke keer heel vervelend voor me, dat is alles

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

:( dan moeten we maar hard hopen dat de baby snel komt :( ja hier ook ze zegt alleen maar hoort erbij en dit zijn echt de laatste loodjes en blablabla :(
    en owja ze wou wel eventueel strippen als dat kan met 40 weken

18. misa

misa Niet meer actief

Hier mag je het aangeven met 41 weken geloof ik.

19. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    @ senn: meid... ik herken me zooo in jouw verhaal..... hier PRECIES hetzeflde aan de hand!

Ook vandaag precies 40 weken en nog behoorlijk dicht.. iig TE dicht om in te leiden... al een ruime 1.5 week bezig met inleiden dmv hormoonveters enz.. en niks helpt... het wil gewoon niet... en het inleiden is op verzoek van gyn want heb een te hoge bloeddruk...

om dedag aan de ctg en toucheren indd,... en dan maar hopen dat ze 1 dezer dagen de vliezen kunnnen gaan breken want ik heb inmiddels al 2 weken bedrust... mag absoluut NIKS en dan duurt de tijd lang.... veeeeeeeels te lang!!!

hoe is het verder bij jou? zit je er doorheen?

beetje gek misschien maar ik las je verhaal en ik dacht: halleluja ik ben niet de enige......... dacht ik nl wel echt!!!!

meid succes met alles en misschien leuk om elkaar op de hoogte te houden? bijzonder zelfde gedoe met inleiden en beide vandaag d-day!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Misschien even je onderschrift verwijderen lieverd, wie weet helpt het haha.. nee geintje.

Hoop dat de kleine gewoon vanzelf komt, ook al lijkt er niks gaande, het kan zo van de ene op de andere dag gebeuren en gepor en gedoe terwijl je lichaam er nog niet klaar voor is is ook echt geen pretje. Hier kwamen ze ook gewoon spontaan zonder enige voorweeen oid.

Succes meid, nog even doorzetten!

Deel Deze Pagina