Hoi, Ik heb nu al drie nachten na elkaar pijnlijke harde buiken vanaf het moment dat ik in bed ga liggen. Ook overdag heb ik last van harde buiken, maar dan vallen ze me minder op omdat ik ze zo hard niet voel. Ze zijn niet echt pijnlijk, meer ongemakkelijk. Maar 's nachts trekt alles zo hard samen, dan voel ik een 'bol' net onder mijn ribben (de baby?) en dat doet verdomd veel pijn. Ik kan me dan niet meer omdraaien en geraak amper uit bed. Deze nachts viel het mee, maar de vorige heb ik er amper door geslapen. op een bepaald moment kwamen deze harde buiken om de vijf minuten. Klinkt dit voor iemand herkenbaar? Wat is het? Is hij aan het indalen, want dit was bij de laatste controle nog niet gebeurd. Is er iets wat ik eraan kan doen? Tips?
Ik lees even mee. Ik heb er ook sinds een week last van. Wat dus ook inhoud dat ik slecht slaap. Ik moet nog iets langer dan jij dus ik hoop dat a.s. dinsdag te zien is dat de kleine is ingedaald en dat daar die pijn 's nachts van kwam. Maar tips zijn hier ook erg welkom. Ik heb al een voedingskussen en een kruik maar zelfs dat verlicht niet. Ik heb (als ik zo'n harde buik heb) ook heel erg last van m'n bekken en van mijn onderrug.
vervelend hé! Mijn slaaptekort begint nu echt wel een hoogtepunt te bereiken. Ik slaap ook met een voedingskussen en kersenpitje, maar het helpt niet echt. Door het voedingskussen lig ik iets meer comformtabel, maar daar blijft het bij. De pijn zit bij mij echt hoog, bovenaan buik.
Klinkt als voorweeen, die idd voor indaling kunnen zorgen (maar hoeft niet, mijn kinderen zijn bijvoorbeeld nooit ingedaald tot tijdens de bevalling). Jammer genoeg vindt dit soort 'oefenwerk' meestal plaats als je in rust bent, dus 's avonds/'s nachts . Heel vervelend idd! Hier maakte een warme kruik het een beetje draaglijker. Of even een tijdje onder een warme douche. Voorweeen zakken door warmte vaak af, terwijl echt weeen dan gewoon stug doorzetten. En verder toch regelmaat in de gaten houden, want het kunnen toch zomaar echt weeen worden... Succes!
Je zou even kunnen gaan douchen en mijn vk rade me aan om een paracetamolletje te nemen want dat mag best. Zijn of worden het echte weeen dan helpt die paracetamol ook niet meer en dan weet je dat het menens is Succes,ik zit ook te wachten,en te wachten, en te wachten...*zucht*
Hier ook slaaptekort en harde buiken vooral 's avonds en 's nachts! Kindje is hier wel al ingedaald volgens de gynaecoloog! Fijn he die laatste loodjes!!
Ik denk aan voorweeen.. Heb bij de eerste 15 weken met harde buiken gezeten, maar ze werden pas de laatste weken pijnlijk, dat bleek ook echt het voorwerk/indalingsweeen te zijn. Maarja het kan dus nog een paar weken duren En verder kun je inderdaad doen wat Melanie zegt om het voorwerk te onderscheiden van het echte werk. Succes met de laatste loodjes!
Klinkt als voorweeën. De nacht dat je straks wel ineens door slaapt is vaak de nacht voor de bevalling succes met de laatste loodjes!
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik hoop dat het de indaling is. Volgende woensdag mag ik weer op controle! en Julia, nu ga ik helemaal in spanning zitten wachten als ik nog eens goed geslapen heb Hij mag me nog even blijven zitten, maar ik begin toch zenuwachtig te worden en wil hem zo graag in mijn armen kunnen leggen!
Nog eventjes een klein (stom) vraagje: een harde buik (die pijnlijk is) voel je toch vanboven in je buik, terwijl een wee onderaan je buik zit? Zo dacht ik toch altijd dat het is, maar mijn man brengt me nu aan het twijfelen: "Ben je daar wel zeker van? - Heel zeker? - Hoe weet je dat dan?" Ik beeld me een wee in als een scherpe en felle menstruatiekramp. Zo heb ik er ook al een paar gehad, maar die zetten niet echt door en bleven niet lang.
Zal je net zien dat je vannacht heerlijk slaapt en er vervolgens niets gebeurt sorry Wat het verschil tussen harde buiken en weeën betreft: bij een harde buik voel je de hele buik hard worden en lijkt het net alsof iemand een riem strak trekt en weeën voelen bij mij scherper qua pijn. Meestal voel je zelf het verschil tussen weeën en harde buiken wel aan, maar bij twijfel gewoon je verloskundige bellen hoor!
Haha waarschijnlijk en de hele dag afwachten' zou het nog, zou het nog?' Dan word ik even ongeduldig als mijn ventje hier
Hey, We zijn dan toch de nacht van zaterdag op zondag nog naar het ziekenhuis gereden. Plots waren er weeen en 's morgens was hij er! Blij blij blij Maar ik heb toch echt afscheid moeten nemen van mijn buikje. Ik vond het heel erg dat het plots weg was..
ik zie dat je inmiddels al bevallen bent, gefeliciteerd! die harde buiken waren bij mij ook wel een teken dat het niet heel lang meer ging duren voor zoonlief er was. hij was die laatste week nog drukker/beweeglijker dan hij altijd al was en daardoor veel last van keiharde buiken. het gekke is, ik heb eigenlijk altijd wel goed kunnen slapen (ik hoef maar aan mijn kussen te ruiken en weg ben ik haha)
Dank jullie wel! Inslapen was bij mij ook nooit het probleem, het doorslapen daarentegen.... Pffff maar goed, dat was een goede voorbereiding op de huidige nachten haha :s