ruggeprik, wanneer naar het ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door zaterdag, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    Hallo allemaal

ik heb niet echt een fijne bevalling gehad van de eerste en nu druk bezig voor de 2e.
    Een van de dingen die ik vreselijk vond waren de weeën, had enorme rugweeen en kon ze totaal niet opvangen.
    Toen de ontsluiting ook nog eens niet opschoot, heb ik geroepen dat ik naar het zh wilde voor iets tegen de pijn.
    Eenmaal daar had ik " al" 6 cm ontsluiting en kreeg ik dus geen ruggeprik meer. Pethetine kreeg ik ook niet, hartslag van de kleine dipte te veel.
    Uiteindelijk met een hoop pijn en ellende de bevalling afgemaakt.

Kortom, graag zou ik pijnbestrijding hebben de volgende keer.
    Maar ik vraag me dus af: ik ben vorige keer met 2 a 3 cm ontsluiting naar het zh gegaan en toen ik daar eindelijk gezien werd dus 6 cm.
    Hierdoor kreeg ik dus de ruggeprik niet meer.

Als je dus geen medische indicatie hebt en in het zh gaat bevallen, en je wilt graag een ruggeprik, wanneer ga je dan naar het zh toe?
    Gaat mij erom om te voorkomen dat je dus niet te laat daar bent en deze niet meer krijgt. Maar ik snap ook dat je daar niet met je eerste wee kan komen aanzetten :)

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Toevallig deze week voorlichting gehad op het ziekenhuis, je krijgt een ruggeprik als de bevalling echt goed is begonnen, maar nog geen 8cm hebt.
    Dus als ze kunnen meten dat je echte goede weeen hebt en 3 cm zou je de ruggeprik krijgen. als je dan toch een prik wil, zou ik gewoon direct gaan als je een uur weeen hebt...

btw, dat je afgelopen keer rugweeen had wil niet zeggen dat je die nu weer hebt, kunt dit keer goed buikweeen hebben en die zijn een stuk beter op te vangen kan ik je zeggen....

3. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik weet niet precies wat ''de regels'' zijn voor een ruggenprik bij mij had de vk bij 4cm mijn vliezen gebroken dat was om 11uur en om half 2 moest ik in het ziekenhuis zijn (ik had het toen nog niet over een ruggenprik gehad) maar eenmaal in het ziekenhuis aangekomen had ik zulke heftige weeen en ik kreeg ook persdrang dat ik om een ruggenprik vroeg ik had toen 5cm ontsluiting

4. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ik kreeg met 1 CM al een ruggenprik, ik kreeg wee-opwekkers en had zo'n pijn, kon ze amper opvangen. Misschien dat ik bij het daadwerkelijk zetten al iets verder was, geen idee, maar bij 1 CM werd de anesthesist al gebeld.

5. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    aha ik merk het al, als ik zwanger ben van de 2e (er even vanuit gaan dat het lukt, positief blijven :) dan ga ik gewoon na een uurtje met weeën naar het zh.
    zal tzt ook wel een voorlichtingen middag gaan volgen in het zh.
    dank allemaal!

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hoe snel je naar t ziekenhuis zou moeten weet ik niet, maar vind t belachelijk dat je m met 6cm niet kreeg.

Tuurlijk denken ze, t schiet al op we slepen dr er even doorheen maar bij mij schoot t dus met 6 NIET op en heeft nog uren geduurd.. kreeg uiteindelijk wel een ruggeprik maar toen die werkte had ik al 8 cm (en persweeen voordat ie echt werkte)

omdat ik mn weeen nog wel voelde, iig de persween, mocht ie tijdens t persen gewoon blijven zitten en zonder had ik niet op natuurlijke wijze kunnen bevallen denk ik!!

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik kreeg een ruggenprik met 5 cm. Als ik daarover heen ging dan kreeg ik hem niet meer. Mocht ook eerder natuurlijk maar 5 cm was het maximum.

Deel Deze Pagina