Harde buiken + raar gevoel onderbuik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bloezem, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Beste verloskundige,

Vandaag ben ik 27+5 dagen zwanger.
    Vanaf 24 weken ongeveer heb ik al regelmatig last van harde buiken, vooral als ik een stuk loop komen de harde buiken al flink opzetten.
    Tevens heb ik last van bekkeninstabiliteit, nu al helaas.

Nu is het regelmatig zo dat ik mijn zoon rustig lopend naar school breng, op de terugweg krijg ik opeens hevige harde buiken, elkaar opvolgend, ongeveer drie á vier in 10 minuten tijd. Dat is opzicht nog niet zo erg, waar mijn vraag vooral over gaat is dat dit gepaard gaat met een heel vreemd gevoel in mijn onderbuik, bij mijn schaambot en er iets boven.
    Alsof er van binnenuit met alle kracht op geduwd word, het is niet te omschrijven als pijnlijk maar komt er redelijk in de buurt. Een vreemd kolkend gevoel met het gevoel dat ik moet plassen ofzo maar ik hoef niet te plassen.
    Ik moet ook altijd even stilstaan en diep inademen als dat gebeurd, zodra het wegtrekt kan ik weer voorzichtig doorlopen naar huis.

Ik vind het wat vreemd en kan het ook niet echt op internet terugvinden dus ik dacht, ik stel de vraag hier.
    Ik hoop dat je een beetje wijs kunt worden uit mijn onsamenhangende beschrijving van de klachten en mij kan helpen door een logisch antwoord te geven.

Liefs Bloezem

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

door de bekkenklachten is dit stukje lopen misschien te veel voor je?
    Overleg met je bekkenfysiotherapeut of een bekkenband verlichting zou kunnen brengen in jouw situatie.

Mirjam

Deel Deze Pagina