Mijn man en ik waren gister ff aan het praten over de bevalling Ben al 2 keer eerder bevallen dus ik weet natuurlijk hoe dit voelt Nu kijk ik weleens bevallingverhalen en heel veel vrouwen krijgen hier een ruggeprik dus ik zei zo tegen mijn man dat als ik mocht kiezen op natuurlijke manier bevallen of met ruggeprik ik niet wist wat ik zou kiezen Als je voor een ruggeprik kiest voel je je weeen niet en de "krachten" die je bij een bevalling krijgt zijn zo onbeschrijflijk Dus ik had het met mijn man over de "oerkrachten" en ineens begon hij te lachen want dit vond hij waarschijnlijk erg grappig :S Is dit nu echt zo grappig of ervaren jullie dit ook zo (oerkrachten)
Ik voelde het ook echt als een oerkracht. Vooral de persweeen. De ontsluitingweeen waren wel naar, vooral omdat ze snel op elkaar kwamen. Maar die persweeen voelden heel bijzonder. Alsof mijn hele lijf, alle spieren, samen werkten om dat kleintje eruit te duwen. Er was ook niet tegenin de gaan, alsof mijn lijf het overnam. heel heftig, maar bijzonder om mee te maken. En achteraf kan ik me weinig herinneren van de pijn, alleen dat oergevoel kan ik nog wel terughalen
Ik wilde altijd graag zonder enige pijnstilling bevallen. Bij de eerste moest ik een ruggeprik omdat ik was uitgeput, de ontsluiting vorderde niet. Bij de tweede heb ik het helemaal zonder gedaan en wat een verschil. Mét ruggeprik voelde ik wel persweeën, en duidelijk ook. Maar de tweede bevalling was zo enorm overweldigend...toen wist ik pas echt wat persdrang was. Eigenlijk is het zo intens dat je lichaam vanzelf al perst! Absoluut oerkracht dus, je bent echt overgeleverd aan je lijf.
Oh ja ik weet precies wat jullie bedoelen! Plezierig vond ik het niet maar toch kies ik er nu weer om niet met pijnstilling te bevallen.
Heb bij de tweede (drie weken geleden) twee maal een injectie gehad omdat ik ook niet zo happig was op een ruggeprik En ook ik merkte dat ik bijna niet "tegen" de krachten in kon gaan. De VK "dwong" me op een gegeven ogenblik niet te persen, zodat het hoofdje en de schoudertjes heel rustig aan en eigenlijk uit zichzelf geboren konden worden. Dit dwingen deed ze eigenlijk alleen maar door een hand op mijn buik te leggen en ook het hoofdje hield ze als het ware een beetje tegen. Pas door het gevoel van haar hand op mijn buik kon ik de persdrang wat tegenhouden.
Ik ben de 1e keer met ruggenprik bevallen en de 2e keer zonder. Ik zou een 3e keer in principe kiezen voor zonder pijnstilling. Bij de eerste bevalling vorderde de ontsluiting niet, waardoor ik een ruggenprik heb gevraagd. Bevalling duurde 26u, geen persdrang, geen gevoel van onderen, vacuumpomp etc. etc. Mijn tweede bevalling ging een stuk sneller en daardoor was pijnstilling niet meer mogelijk. Ik vond het laatste stukje (vanaf ca. 8cm) een echte hel, maar gelukkig duurde dat niet lang, ong. 45 min. Die oerkrachten heb ik zeker bij mijn 2e bevalling ook ervaren! Bij de 1e niet zo , ik maar wachten op die oerkrachten... komen ze niet
ik ben 1 keer zonder enige verdoving bevallen en de tweede keer alleen t infuus gekregen voor pijnstilling . bij de oudste was ik het op n gegeven moment zo beu , duurde al van 1 uur snachts zolang was ik al wakker en had ook n slaappil in mn mik maar ben daar gewoon dwars doorheen gegaan , toen heb ik gevraagd of t zin had om iets te krijgen en toen was ik al op 9 cm dus kreeg niets meer :S ik vond het geweldig om te bevallen mijn vriend was ook verbaasd dat ik t zomaar accepteerde , ik ben nooit blij met een nee de tweede keer beviel ik 3,5 week eerder dan gepland en kreeg ik na 12 uur gebroken vliezen een infuus voor de weeen op te wekken en heb toen gelijk om pijnstilling gevraagd ik had toen nog maar 4 cm dus kon prima dachten ze , nadat het infuus erin zat had ik ineens 10cm en de pomp was nog niet aan dus eigenlijk heb ik het 2 keer op eigen kracht gedaan en dat hoop ik deze keer ook weer te doen
Hier met ruggeprik bevallen. Toen ik bijna volledige ontsluiting had, is deze uitgezet. Binnen een half uur was de prik uitgewerkt. Nou, ik voelde de oerkrachten wel hoor!!! En ook de pijn Ik ben héél blij dat ik de ontsluitingsweeën tot 3 cm heb gevoeld en dat ik ook de persweeën helemaal heb gevoeld. Wat een oerkracht inderdaad. Maar die 7 cm ertussen ben ik toch héél blij dat ik die weeën even niet heb hoeven voelen. Ik was al helemaal uitgeput en kon nu tenminste een beetje op krachten komen.
Jammer genoeg had ik geen persweeen had zo een rugweeen dat ik die heb gemist! Maar die oerkracht zat toch ergens
Zeker oerkrachten! Vraag maar is aan je man of hij nog zo bescheiden zou piepen als hij een drol met een diameter van 38 uit moet poepen. Haha
Ik ben beide bevallingen van mijn zoontjes zonder pijnstilling bevallen en met deze zal het weer zonder zijn. Het geeft je zo'n apart gevoel, en ja je oerkrachten komen echt naar boven.. Mijn moeder was bij de 2 bevalling en mijn vriend vroeg aan haar of het nou echt zo zeer doet allemaal hih
Ik weet niet hoe een ruggenprik voelt, maar dat je tijdens een bevalling oerkrachten voelt, dat is helemaal waar, wat mij betreft. Bij de jongste ben ik op de baarkruk bevallen. Ik had een weeënstorm, 4 cm ontsluiting, en zat me compleet te focussen op een knoopje op de bodywarmer van de vk en me af te vragen hoe ik dit in vredesnaam nog een paar uur moest gaan volhouden. En ik kan het me niet goed meer herinneren, maar ineens kwam die persdrang, ik gooide mezelf naar achteren, schopte een glas water om, gooide mijn man van zijn krukje en perste er in een paar tellen een complete baby uit. De vk moest een snoekduik maken om hem op te vangen, anders had hij op het laminaat gelegen. Dat was echt lichamelijk geweld, anders kan ik het niet omschrijven. Ik ben daar ook wel van geschrokken (man ook trouwens, haha). Ik wist niet dat iets zo kon aanvoelen, niet alleen qua pijn, maar gewoon zo overstelpend en allesoverheersend. Achteraf is het een geweldige ervaring, op dat moment werd ik er nogal door verrast, zacht gezegd.
Bij mijn eerste bevalling geen echte persweeën gehad en dus op eigen oerkrachten mijn dochter ter wereld gebracht. Deze tweede keer hoop ik toch wel de echte pers-oerkrachten mee te maken.
Oerkrachten? Nee, het voelde meer alsof ik al 9 maanden verstopping had en die enorme drol er nu toch maar eens uit moest, hoe moeilijk het ook zou worden. Ik riep steeds dat het me niet zou lukken en dat dacht ik ook. Aan de persweeën lag het niet, want die waren volgens de verloskundige (volgens de metertjes in het ziekenhuis) juist heel heftig.
toen ik groen licht kreeg om te gaan persen had ik zoiets van wil ik niet kan ik niet alles doet pijn maar oooh wat een kracht als je eenmaal begint met persen wat ik wonderbaarlijk vond was dat ik tijdens de persweeën geen pijn meer voelde terwijl ik daarvoor enorme weeënstorm had
Ik heb het niet ervaren als 'oerkrachten' eigenlijk. Eerlijk gezegt heb ik meer moeite gehad met een drol (constipatie), dan met mijn kindje eruit te persen... En nee, ik probeer niet stoer over te komen of wat dan ook. Maar ik heb echt wel eens langer op de wc gezeten. Die pijnstilling had ik al helemaal niet nodig.
Ik vond de ontsluiting heel pijnlijk, maar toen eenmaal de persweeen begonnen veranderde het echt helemaal! Nog steeds pijnlijk, maar inderdaad: die oerkracht neemt het van je over lijkt het wel! Ik mocht nog niet persen, moest nog een infuus, maar ook al deed ik niets: mijn buik/lijf deed het gewoon vanzelf, heel bizar. Het was echt niet tegen te houden. Ik vond het heel "fijn" om me als een razende op het persen te gooien, dan heb je het gevoel dat je er zelf iets aan kunt doen. Was ook helemaal niet bang om te persen, zoals sommigen wel eens schrijven. Ik heb uiteindelijk toch nog een uur geperst maar zo voelde het niet! Ik werd aan het eind wel vermoeider, maar ging bij elke perswee echt als een idioot aan het persen! Uiteindelijk was er toch een knipje nodig om haar erdoor te laten, en ik was ook wel heel blij toen ze er dus eindelijk was. Ik was na die tijd ook echt heeel moe!
Zeker weten! Bij de middelste heeft het persen 3 minuten geduurd, hoefde ook eigenlijk niks te doen, hij kwam gewoon en er was geen houden aan. Bij ons meisje ben ik in 10 minuten van 5 cm ontsluiting naar volledige ontsluiting gegaan en binnen die 10 minuten is ze ook nog eens geboren. Ook geen houden aan. Dus oerkracht, jazeker