Hoi Brigitte, Evelien en Gea, Ik heb een vraag aan jullie/hoop dat een van jullie mij advies kan geven. In januari ben ik in ronde 8 zwanger geworden, dat was de eerste keer serieus gebruik van ovulatietesten. Helaas was er sprake van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waaraan ik half maart ben geopereerd. Gedurende deze 8 rondes varieeerde mijn cyclus tussen de 27 en 33 dagen. Omdat ik niet echt ovulatietesten heb gebruikt en niet heb getemperatuurd heb ik verder niet echt inzicht in die cycli. Na de operatie gebruik ik wel consequent ovulatietesten (digitale CB) maar ik temperatuur (nog) niet. In april had ik een smiley op CD20 met een cyclus van 31. In mei een smiley op CD21 en opnieuw een cyclus van 31 dagen. Nu in juni zit ik al op CD20 en nog geen smiley, wel vandaag vruchtbaar slijm. Aangezien je ei 24-48 uur ná de positieve ovulatietest pas spring ben ik dus bang dat ik echt een (te?) korte luttele fase heb. Wat denken jullie? Zouden jullie dit met de gynaecoloog bespreken en zou dit kunnen komen door de buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Alvast hartelijk!
Hoi Teddy87, met een kortere lutheale fase kun je prima zwanger worden. Alleen moet je dit wel weten ivm de tijd waarop je gemeenschap hebt. Bij jou lijkt het dat je inderdaad een iets kortere lutheale fase hebt, geen probleem. Je kunt het bespreken met je gyn hoor, maar het is op zich prima. Groetjes Brigitte