Geplande keizersnee met 37 weken

Discussion in 'De bevalling' started by Assepoester8, Mar 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assepoester8

Feb 2, 2016
    89
    0
    6
    Het duurt nog even maar met 37 weken krijg ik een geplande keizersnee.

M'n eerste bevalling eindigde in een spoed ks.

Meestal wordt een ks later gepland omdat dit beter is voor het kindje maar in mijn geval moet het wat vroeger.

Zijn er nog meer moeders die met 37 weken een geplande ks hebben gehad?
    Hoe ging het met de baby? Had hij/zij extra zorg nodig?

2. kleineM

kleineM Fanatiek lid

Oct 7, 2014
    3,215
    1,516
    113
    Ik heb een geplande kz gehad ivm zwangerschapsdiabetes (37 weken) en kz ivm stuit. Was er heel vang voor dat ze extra zorg nodig had, maar ze heeft het supergoed gedaan! Wel had ik colostrum voorgekolfd omdat ik vermoedde dat ze een te lage bloedsuiker zou hebben door mijn diabetes. Dat was ook zo maar doordat we direct colostrum hebben kunnen bijspuiten (pipet) en ze direct aan de borst dronk, geen glucose infuus nodig gehad. Ze was redelijk licht dus soms wat moeite op temp te blijven, maar konden we oplossen door huid op huid. Wel werd ik 2 dagen eerder opgenomen voor longrijping en ze heeft idd geen ademhalingsproblemen gehad. Waarom miet jij zo vroeg? Sterkte igg! Bij mij is het dus wel goed verlopen gelukkig!

3. Assepoester8

Feb 2, 2016
    89
    0
    6
    Wat fijn dat alles goed gegaan is!

Over eerder opgenomen hebben ze nog niks gezegd..
    Ik mag absoluut geen weeën krijgen omdat dan mijn baarmoeder kan scheuren, vandaar de ks met 37 wk.

Hoop dat mijn kindje het dan ook zo goed doet!

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

Oct 7, 2014
    3,215
    1,516
    113
    Oh bah, wat spannend! Heel veel succes! Ik heb geen (voor)weeen gehad, maar dat is bij iedereen anders natuurlijk. Zet em op!!

5. Smiley30

Smiley30 Lid

May 26, 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een spoed ks gehad bij 37.1. Geen longrijping en ook niet eerder opgenomen omdat het spoed was. Kindje hield zich goed op temp en ademde goed. Enig dingetje was zijn randpremature gedrag zoals het werd genoemd. Te zwak om zelfstandig aan de borst te drinken. Daarom fulltime gekolfd. Nu ben ik zwanger van de tweede. Ik ga proberen vaginaal te bevallen maar wil vanaf week 36 beginnen met voorkolven om de opstart problemen te voorkomen mocht het anders lopen.

Vervelend dat je geen weeën mag krijgen. Ik zie dat je al een kindje hebt, was dit ook een ks? En om dezelfde reden?

Veel sterkte!

6. Assepoester8

Feb 2, 2016
    89
    0
    6
    Bij m'n dochter ben ik met 40+1 ingeleid, omdat de ontsluiting niet vorderde en m'n dochter het minder goed ging doen werdt het een spoed keizersnee.

Fijn dat het bij jou verder ook goed gegaan is!
    Ik geef geen bv (door omstandigheden) en hoop dat hij/zij wel goed aan de fles wil drinken.

Dank jullie voor jullie reacties!

Share This Page