ik ben nog maar kort zwanger, alleen heb ik steken t.h.v. me eierstokken, als ik bv een verkeerde beweging maak ofzo. Dus ik schrok ervan, en heb zojuist de dokterspost gebeld alleen die zegt: "tja ik denk dat het niets te maken heeft met je zwangerschap" maar anders heb ik dat toch ook niet... vond het beetje raar... jullie ervaring? of evt een idee?
Weet niet hoelang je zwanger bent? Het zouden je banden kunnen zijn. Heb je het bijvoorbeeld als je snel opstaat?
ik weet het pas sinds gister, maar echt best flinke steken, links en rechts thv eierstokken, of als ik me uitrek, of idd opsta of hoest,nies. ben ook wel een beetje erg bang voor een MK
Ik dacht ook gelijk bandenpijn... Als je nou zei dat je krampen in je baarmoeder voelde, dan zou het niet goed zijn. Maar dit hoort erbij denk ik.
de pest is, ook al is het mis kan je met een echo o.i.d. sowieso weinig zien omdat je maar zo kort bent.
Klinkt echt als bandenpijn. Ik heb daar geen last van gehad tot een week geleden..mijn hemel wat een gemene pijn is dat zeg.. Als je te snel beweegt, hoest of niets..auw!!
Ik heb ze ook gehad in het begin paar dagen.. Kan ook dat het baby'tje goed aan het innestelen is en idd bandepijn kan ook.. Spannend allemaal hè blij als eerste echo is! Ik ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger eerste echo 22 mei kan niet wachten!!!
@ Jel, nou ik heb idd ook wel krampjes in baarmoeder, dus schrok wel even van wat je zei, hopelijk valt dat ook onder bandenpijn @mama322, Ja!! dat is het ook idd!! het is natuurlijk zo pril, en daarom had ik ook maar meteen gebeld, want ben al zo'n bangert dat het mis gaat haha! de eerste keer is altijd zo spannend, maar lief dat jullie hebben gereageerd bedankt!
Ik wil je helemaal niet bang maken hoor. Maar ik denk echt nog steeds dat het bandenpijn is. Mocht je toch onzeker blijven dan kun je altijd je vk bellen, daar zijn ze voor, gewoon doen.
Oh joh die krampjes zijn heel erg normaal hoor!! Gemene en heftige kramp is natuurlijk niet goed. Maar zo'n zeurderig ongi-gevoel hoort er helemaal bij. Dit komt door de groei van je baarmoeder, net als die felle steken, de bandenpijn. Eigenlijk moet je elke keer bij zo'n zeurderig gevoel in je buik en die steken denken: Heee mijn ukje groeit! Want daar komt het op neer!! En dat is natuurlijk alleen maar helemaal goed! Oh en daarna lekker een kruik pakken(of laten maken) en je laten verwennen door je mannetje want jij bent zwanger!!!
Ik heb ook veel last gehad van die steekjes. De verloskundige vertelde dat het bandenpijn kan zijn. Lichte menstruatiekrampen kunnen er ook bij horen. Dat is het oprekken/groeien van de baarmoeder. Omdat je krampen bij de baarmoeder alleen kent van de menstruatie is het eng. Maar het kan dus juist iets goeds betekenen (behalve als het hele erge kramp is). Zoals kwabbernoot ook zegt, ik probeer bij die krampjes te denken dat mijn kleintje lekker aan het groeien is!
Oke nou het is wel spannend allemaal, maar als ik dat dus heb, dan is het eigenlijk ook een goed teken, dat het bijvoorbeeld dus nog wel groeit!
Ja precies! Zo bekijk ik het iig altijd. Weetje, natuurlijk zou het mis kunnen gaan. Maar je hebt er helemaal niks aan om daar nu de hele tijd bij stil te gaan staan, zo zonde van je zwangerschap. Het is echt iets heel bijzonders waar je (al zou het misgaan) echt van mag genieten. Dus bekijk het lekker positief! Oh en wat ik heel erg leuk vind, 29 mei heb jij je eerste echo en dan wordt mijn jongste zoontje één Dat staat vast voor heel veel goeds voor jou!
Ik herken het ook. Als ik ineens een onverwachte beweging maak, maar vooral als ik nies. Jezus......dan steekt het zo dat ikin elkaar krimp. als ik nu een nies aan voelkomen dan doeikdat alin elkaar gebogen zeg maar. Dan voel je het een stuk minder! Ook ik ben net zwanger en vandaag 6.5 weken. gr annemarie