Ik vroeg me af wanneer jullie (mits jullie een zorgverzekering bij FBTO hebben) de module gezinsplanning aanzetten als je zwanger mocht zijn? Wat zijn de voordelen? Wat ik weet kun je uit deze verzekering het volgende halen, -extra kraamzorg -gratis echo (pretecho) -gratis nannycare -kraampakket Maar is er hier een wachttijd voor, anders hoef je de module bv pas in de 20e week aan tezetten? Wie weet dit?
Geen idee hoe lang de wachttijd is, ik heb hem begin van dit jaar meteen aangezet en zet het na de bevalling en kraamtijd uit.
Ik ben dit jaar over gestapt naar FBTO en ook gelijk de gezinsplanning aangezet. Zodra de kraamzorg klaar is gaat hij weer uit. Ik weet dat je 100,- vergoed krijgt voor een pretecho. Je mag zelf bepalen waar je die laat doen. Bij sommige pakketten zit een wachttijd van 6 maanden, dus wilde zeker zijn dat ik alle dingen uit het pakket kon gebruiken.
Zit een wachttijd op! Maar zou het gelijk doen! Je krijgt alle zwangerschapsboeken van pauline oud(dagboek, kraamvisite, 1e jaar) knuffels en heel veel extra's dus in de eerste 12 weken heb je die 4 euro p.m er al uit! Zou zonde zijn als je pas in week 20 je zwangerschaps dagboek krijgt!
Extra kraamzorg? Daar ben ik niet van op de hoogte. Wel dat er 200 euro aan eigen bijdrage kraamzorg wordt vergoed, of 200 euro bij een zh bevalling zonder medische indicatie.
Er zit geen wachttijd op. Alleen op een sterilisatie die ook in t pakket zot. Ik heb hem aangezet op t moment dat ik 12 weken zwanger was.