Hallo. Ik heb zaterdag een 3D-echo... En ben blij dat ik die afspraak gemaakt heb... Want ik begin mij nu wat zorgen te maken... Stel nu dat er iets is met ons kindje... Soms gebeurd er iets na de 12 weken waardoor er iets misloopt... Bvb dat kindje niet meer groeit of zo... Heb er zo'n schrik voor... Mijn buik wordt wel dikker maar wilt dat dan ook wel zeggen dat alles goed is met kindje... (Dat bvb goed groeit of zo)... Groetjes
Moeilijk dit. Je kan gewoon niet 24/7 aan een echo apparaat aangesloten zijn om te weten of alles goed gaat...en goed groeit. Dat vertrouwen moet je hebben in je Vk. Die voelt en prikt in je buik om te kijken aan hand van je vorrige bezoeken of je kindje goed gegroeid is..die kan dat goed beoordelen. Een echo is voor jou ook moeilijk in te schatten of het goed groeid want dat is slechts een moment opname...die uitvergroot is en na een week of 16 past het kindje ook niet meer in het beeld en zie je alleen maar delen omdat het al weer zo groot is. En niet schrikken als je buik lijkt "stil " te staan..jij kijkt er elke dag tegen aan. En het ligt er net aan hoe je kind ligt...dat wil je buikomvang ook wel eens veranderen....
Ik heb precies hetzelfde... de 12 weken echo was de laatste die ik heb gehad en nu pas volgende week de 20 weken echo kunnen we hem/haar weer zien... Daartussen hebben we alleen het hartje kunnen horen en de laatste week begint me buik te groeien maar ik snap wat je bedoelt je wilt zekerheid...
Ben blij dat er iemand mij begrijpt Ik had mijn 12-weken echo 27/01 en mijn 20-weken echo is pas om 01/04... Wat een lange periode... Terwijl sommigen iedere maand een echo krijgen...
Ik zit niet bij een vk maar bij een gyn en ik moest daar vorige week zijn dus ik helemaal hopen op een echo maar toen zei die oh hebben we al een afspraak voor de 20 weken echo dus ik nee dus die moest ik maken over 2 weken dus nu nog 1 week wachten... Maar ja daardoor deed hij geen echo meer... Ik kan die kleine al wel voelen schoppen dus dat scheelt maar toch ben ik echt nerveus voor de 20 weken echo..
en dat is alleen om een medische reden..denk niet dat je daarmee wil ruilen...of verhuizen naar belgie...daar worden ook veel echo's gemaakt. Rond een week of 17 kan je je beeb gaan voelen...dat geeft ook weer een extra dementie
Ik krijg met 8 weken mijn eerste echo 10 maart Mijn verloskundige doet het tot de 24 weken om de 4 weken echo maken gelukkig! Anders zou ik me denk ik helemaal gek maken
Roos89... Dan ben je ook aan het aftellen voor de echo Soms denk ik dat ik precies belletjes in mijn buik voel springen... Maar denk dat ik mij wat inbeeld
Ja echt! ik ben ook zo blij als ik eindelijk het hartje hoor kloppen want ben nu gewoon zo bang.. bij alles wat ik voel denk ik nou gaat het mis.. Je hoort tegenwoordig ook zulke rare verhalen.
Ik heb ook een echo gehad was toen 11 weken en moet ook wachten tot 16 maart tot we weer een echo krijgen de 20 weken echo en t duurt idd wel lang maar wat er al eerder gezegd is je moet ook een beetje op je vk vertrouwen heb 2 weken terug het hartje gehoord erg leuk! Alleen voel nog niks nu dus dat ik wel jammer! Nou succes nog even met w8!
ik heb ondertussen nu 6 echo`s gehad (ben nu 10 weken en 1 dag zwanger) maar ja ook door me verleden veel miskraam`s gehad en zo maar moet nu ook tot 19-3 wachten voor me volgende echo dat zijn ook 4 weken en dat duurt heel lang pfffffffffff kan echt neit wachten
Sommigen kopen zo'n apparaatje waar je de hartslag mee kan luisteren... Maar heb dan weer gehoord dat je bij de ene persoon het niet kunt horen en bij de andere dan weer wel... En als je dan hartslag niet hoort, begin je je weer zorgen te maken... Het zal wel altijd iets zijn he... Hoop dat jullie niet teveel kwaaltjes hebben... Ik moet zeggen, denk dat ik een gelukzak ben... Kan op 1 hand tellen dat ik heb moeten overgeven... Alleen last van buikpijn en rugpijn gehad... Groetjes