Hoi, Ik heb nog altijd geen rijbewijs (4 keer gezakt, faalangst), normaal nooit veel problemen mee gehad..maar hoe lossen jullie het op met boodschappen doen ed? Met de wandelwagen naar de supermarkt? Of met de maxicosi en boodschappen mee terug sjouwen? Hier in de buurt is openbaar vervoer niet echt super geregeld. Ik vroeg mij af hoe jullie dat zien/doen!
je zou iemand kunnen vragen om elke week samen de grote boodschappen op te halen. en als je dan wat tussendoor met hebben en t is niet ver een wandeling met de kinderwagen naar de winkel. ben je er ook nog ff lekker uit met de kleine! veel succes
Ik kan niet oordelen over geen rijbewijs. Maar ik denk het handigste is dat je met de kinderwagen naar de dichtsbijzijnde supermarkt loopt. En weer gaan lessen om je rijbewijs te halen? Ik weet niet of dat een optie is en waarom je toen vaak gezakt bent. Ik heb er zelf ook 3 keer over moeten doen en de eerste 2 keer was ik gezakt omdat ik ontzettend zenuwachtig was. De derde keer heb ik het over me heen laten komen en niemand verteld dat ik moest afrijden en toen ging het prima. Maar het moet natuurlijk ook kunnen!
Bestellen op albert.nl? of een andere bezorgsite. Dan heb je helemaal geen gedoe met volle tassen en maxicosi enzo
Heeft je man geen auto? Dan kun je boodschappen met hem doen wanneer hij thuis is.....? Met een kinderwagen moet je dus erg vaak lopen ben ik bang als je veel boodschappen nodig hebt.....
Ik heb wel een rijbewijs en ook een auto voor de deur, maar ik ga elke dag met de kinderwagen naar het winkelcentrum en dat is bijna 2 km verderop. Nouja, als het de hele dag loopt te gieten, dan niet, maar dat is nog maar 3 of 4 keer voorgekomen in zes maand tijds. Elke dag haal ik een paar boodschapjes die onderin het mandje passen, en alleen als we eens iets zwaars nodig hebben, zoals een krat bier of een zak aardappels, doet mijn man dat met de auto, maar dat is maar eens per 2 maand ofzo. Het is grappig, maar sinds Jesse is geboren gebruiken we veel minder benzine, hahaha! Wat ik altijd doe voor ik ga lopen: ik heb ongeveer een uur nodig (20 min. heen, 20 min. boodschappen en 20 min. weer terug) Ik check dan eerst altijd even www.buienradar.nl Daar kun je tot op de tien minuten nauwkeurig nagaan wanneer er een bui valt in jouw omgeving. Ideaal!
Wij hebben ook geen auto.. Elke zaterdag ga ik Samen met mijn ouders naar verschillende winkels, Lekker Opa met Sam in de weer en Oma en ik Kunnen lekker even snel de winkel door struinen! en Doordeweeks, Haalt mijn vriendje na zijn school kleine dingen.. Of ik natuurlijk moet maar netzozijn als het droog is
Ik ben bezig met mijn lessen, maar kan niet garanderen dat ik mijn rijbewijs (en een auto!) heb tegen de tijd dat ons kleintje er is. Ik zit er zelf over te denken om mijn kind in een draagdoek te doen en dan met een boodschappenkarretje (van de winkel) naar huis te lopen (met de boodschappen). Is dat handig? Dan kunnen wel gelijk alle weekboodschappen gehaald worden. Tis niet zo heel veel lopen, zo'n 10 minuten heen.
Ik ben ook de 5e keer geslaagd Heb je in Belgie ook een soort staatsexamen de 5e keer? Dat er wat meer tijd voor je word genomen?
Ik heb wel een rijbewijs, maar mijn man heeft ip door de weeks de auto mee. Ik ga dalijk gewoon lopend de boodschappen doen! Is nog gezond ook en kleintje zal het ook wel prima vinden! Idd even op buienradar checken of het gaat regenen. En gewoon zorgen dat je altijd eten in huis hebt voor als het niet gaat! En dan in het weekend of 's avonds met auto de grote boodschappen een keertje. Succes, Taliaa
Winkelcentrum is voor mij een minuutje lopen, dus ik kan gemakkelijk mijn kindje in een draagdoek doen en meenemen. Ik kan best wat zwaardere dingen en voor meer dagen halen. Ik heb zo'n oma-boodschappentrolly, ideaal ! Ik haal de koelprodukten eruit en de rest laat ik beneden in de berging staan. Laat ik mijn vriend mee naar boven nemen als ie van z'n werk komt. Wat wij ook gaan is als volgt: Hij komt langs een grote AH XL op de weg van werk naar huis en daar haalt hij zo nu en dan wat boodschappen uit z'n werk. Die hebben namelijk veel meer keuze. Hij haalt dan bijv. voor de hele week vleesvervangers omdat er hier weinig keuze in is. Eens per week de grote boodschappen doen is ook een optie, als je iemand met een auto kunt strikken. Bijv. met je ouders mee boodschappen doen of iets dergelijks. Bij AH.nl kun je bestellen maar ik weet dat er dan wel 6.95 tot 8.95 bezorgkosten bijkomen. De leverblokken zijn in 3 uur verdeeld. En je moet voor meer dan 60 euro per keer bestellen anders bezorgen ze dus niet. Acties gelden niet bij bezorgen, dan moet je weer speciaal naar de winkel. Het is ook aan te raden om je boodschappen goed te controleren als ze zijn aangekomen, want men vergeet nog weleens wat. (krijg je niet nageleverd, maar een verrekening bij je volgende bestelling). Kijk uit met versproducten, want ze pakken natuurlijk eerst de oudere spullen. Zijn over het algemeen niet lang houdbaar en een enkele keer ziet er al niet fris meer uit. Hoeft niet overal zo te zijn hoor, maar dit zijn mijn ervaringen met ah.nl via mijn werk.
ik heb een rijbewijs en een auto, maar rij hoogstens 2 x per jaar (Ik haat autorijden!) Ik heb een stevige kinderwagen waar een vouwkratje onder past en deed dus alles lopend. Als ik meer moest halen, nam ik m'n rugzak nog mee. En de grotere dingen deed ik gewoon op de fiets als pappa kon oppassen. Toen de kids nog klein waren lag de jongste in de wagen en de oudste stond erachter op een plankje. Gaat best hoor! Wij doen eigenlijk nooit boodschappen met de auto! Heb het wel eens gedaan toen ik m'n autootje net had, maar omdat íe zo klein was en er ook al 2 kids en een buggy in moesten, bleef er erg weinig plek over voor de boodschappen en kon ik dus net zo veel kwijt in m'n kratje + rugzak. Moet trouwens zeggen dat het het handigste is om gewoon boodschappen te doen in je eentje (als je kleine even oppas heeft) Ben je een stuk sneller klaar! Succes! Heb trouwens inmiddels een fietskar waar ook een hele hoop in kan
Hier ook geen rijbewijs... De supermarkt is hier 5 minuuten lopen, maar als ik iets anders moet hebben, loop ik naar het winkelcentrum met buggy.... (ongeveer 20-30 min)... Ver lopen is nu afgelopen (BI)... dus probeer ik het zo te plannen dat mijn vriend mee kan..... Ben trouwens benieuwd hoe het straks gaat met kinderwagen en mijn zoon op het kiddyboard..... Iemand zei hier boodschappen bestellen: maar is dat niet extra duur?
Je kunt ook zo'n fietskar halen. Daar kun je je beebje in leggen in de maxicosi (of een ander speciaal stoeltje) en die zet je dan over op het boodschappen karretje. En zo kan je toch een hoop spulletjes meenemen. Draagdoek is ook een goed idee! Je hebt ook zo'n maxicosi meeneemding voor op je fiets, maar dat is in combi met zware tassen niet zo handig denk ik. En 's avonds boodschappen doen, wanneer je partner thuis is? Dan kan hij even op de kleine letten (of zelf even boodschappen gaan doen).
Een bakfiets kopen en daarmee boodschappen gaan doen! Zo doet mijn zusje altijd de boodschappen met haar oppaskindjes. Zet ze die kinderen (eentje gewoon en een in de maxicosi) in die kar en alle boodschappen kunnen er ook nog bij.
Ook ik heb geen rijbewijs. Nu heb ik wel het voordeel dat we vlak achter het winkelcentrum wonen, dus ik kan het lopend af naar de winkel. Mijn man en ik zijn op zoek naar een bakfiets (we hebben allebei geen rijbewijs) omdat we in de toekomst vast nog wel vaker met een vervoersprobleem zullen zitten. In de bakfiets kun je eventueel een kind overdekt vervoeren, boodschappen in pakken enz.