Wanneer vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siren84, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik ben morgen 7wk maar ik heb nu al een rond bolletje. Mensen gaan het zien binnen kort afzienbare tijd. Mijn moeder en zus weten het. Schoonouders en schoonzus. Schoonmoeder heeft het ook al verteld tegen de halve fam. Beetje enthousiast. Jammer want wilde mijn fam en mans fam beetje tegelijkertijd vertellen. Verder een besloten groep op fb die het weten. Mijn fam weet verder niks, zo ook vrienden. Nu komt schoonfam toch niet met hun in contact dus dat komt wel goed. Met mijn fam en vrienden bedoel ik. Dus moeten het nog aan mijn verdere fam en vrienden vertellen en op mijn werk.

Zijn er hier bij die het al vroeg vertelde?

2. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Wij gaan het woensdag vertellen aan familie en schoonfamilie, ik ben dan 8+1 wkn. Bij mij zie je nog niets dus kan het voorlopig op het werk enzo nog wel geheim houden denk ik.

Wel jammer dat je schoonmoeder het al verder verteld heeft, snap dat je dat liever zelf wilde doen.

3. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Zeer naaste Fam. En beste vriendin hebben we het zodra we het wisten verteld. Morgen heb ik gesprek met mijn manager op het werk om te vertellen dat ik zwanger ben. Dan ben ik dus bijna 10 weken. Rest krijgt het met 12 weken te horen.

P.s. Uiteindelijk is het aan jou wanneer je het welke mensen wilt vertellen. ;)

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb het ook verteld met een week of 7 aan familie en naaste vrienden. op m'n werk met 8 weken vanwege misselijkheid en zh opname. En vanaf volgende week de rest.

5. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Ouders weten het alleen. Geen contact met schoonouders. Rond mijn verjaardag ben ik 11 weken. Als de VK alles goed vind vertel ik het dan ook aan de rest..

6. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ik heb het met 6 weken tegen iedereen verteld, dit omdat me baas het zsm moest weten ivm dat ik schilder ben en met verven werk waar oplosmiddelen in zitten en hier dus niet meer mee mocht werken,
    Ik heb het toen gelijk aan alle vrienden en fam verteld omdat ik niet vond kunnen dat me baas het eerder wist dan me vrienden en me fam

7. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Wij hebben het tussen de zes en zeven weken aan ouders en schoonouders verteld. Met vijf weken al aan mn baas verteld ivm enorme misselijkheid.
    Broers en zussen met een week of acht/negen, net als beste vrienden. De rest van de familie, vrienden en collega's pas met dertien weken:) Een beetje in etappes dus;)

Maar je moet gewoon doen wat goed voelt voor jou, er zijn toch niet echt meer regels voor..

8. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Wij wilden per se wachten tot na de 12 weken. Alleen de chef van Pappamuis weet het, zodat hij ook mee kon naar de echo's. (Hij heeft flexibele werktijden.) Dus komende zaterdag gaan wij het vertellen aan ouders, schoonouders en de rest.

9. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Mijn ouders heb ik 't al onmiddellijk verteld toen ik het wist en dat was nog een dag voor NOD. Ik zou het ook nooit anders doen omdat ik hen echt nodig zou hebben als het fout liep. Mijn broers en hun gezinnetjes heb ik het ook verteld in de week erop en de rest van de familie op nieuwjaar, bij 6 weken. Had het niet geweest dat het net nieuwjaar was en we toen net iedereen zagen, dan had ik denk ik gewacht tot na de eerste echo op 9w. Maar heb er geen spijt van hoor.

10. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Wij waren bezig met hormonen spuiten, de Fam wist op welke dag ik mocht testen dus die wisten het gelijk op de dag van de test. Werk ook gelijk met 4 wk verteld ivm met extreme misselijkheid.
    We hebben het na de eerste echo met 11 wk wereldkundig gemaakt aan de rest (vrienden enz)
    Ik vond dit wel fijn, mocht het misgegaan zijn dan had ik een supportgroup.

11. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Wij hebben het met 6/7 weken verteld. Toen hebben we de eerste echo gehad en was er een hartslag te zien! Dus verteld met de foto uiteraard. Pas toen de ouders en broers en zussen het wisten ook maar op facebook gezet! Was toch te spannend om voor ons zelf te houden en kon dat ook niet eigenlijk :p

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik zag mijn collega's kijken vandaag maar niemand zei iets... Hihi!

13. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik zit er toch over te twijfelen om het eerder op mijn werk te gaan vertellen dan de 12 weken... in ieder geval m'n leidinggevende... Ik ben momenteel zo misselijk dat ik vandaag eerder naar huis ben gegaan, en vorige week ben ik ook al niet wezen werken ivm de misselijkheid.... Wil daar toch wel graag een goede verklaring voor kunnen geven dus als het volgende week nog niet beter is (heb vandaag pillen gekregen van de huisarts dus even kijken of dat werkt) ga ik het toch wel vertellen denk ik.

Deel Deze Pagina