Hypochonderishe vriend iemand ervaring?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nalia, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Hoi,

Mijn vriend is een ongeloofelijke hypochonder, onderhand bij elk pijntje gaat hij wel ergens dood aan.. Ben daar inmiddels aan gewend en we kunnen er achteraf vaak ook samen om lachen..
    Maar hij spiegelt dit ook op anderen, de ene keer juist teveel van "oohhh als je dit of dat maar niet hebt" de andere keer doet ie alsof je je aanstelt.
    Nu begint hij het ook naar de bevalling te spiegelen.. Wat Als...??
    Tuurlijk zijn er dingen die ik ook in mijn achterhoofd houdt.. Maar hij heeft er echt angst om, en probeer hem dan vaak met succes op korte termijn gerust te stellen..
    Maar ik ben nu aan de ene kant heel benieuwd hoe hij gaat reageren Tijdens de bevalling. Of hij in paniek zal raken kalm zal blijven of wat dan ook..
    Heeft iemand ervaring met hypochonders tijdens de bevalling?

Groetjes

2. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi!

Mijn man is ook zo (geen diagnose trouwens, maar mijn observatie)! Maar tijdens de bevalling was hij echt een held! Misschien dat het komt omdat bevallen nou eenmaal echt iets is voor vrouwen maar anders heeft hij ook alle kwalen die je maar kan bedenken!

Succes!

3. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Hij ziet alle rampscenario's qua de bevalling al voorbij komen.. Van alles kan mis zijn met de kleine en met mij.. Hij vraagt zich over zichzelf alleen af of hij bij bewustzijn is om de navelstreng door te knippen hahaha..

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Geen ervaringen mee (gelukkig), maar ik zou denk ik wel de VK/gyn inlichten hierover. Dan kunnen ze indien noodzakelijk hierop inspelen tijdens de bevalling.

5. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    Vaak is het bij dit soort angsten zo dat ze vooral van te voren optreden en dat op momenten zoals een bevalling geen tijd is om angstig te zijn.
    Maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo.
    Ik vind wat hopmarjanneke zegt wel een goede, even de vk/gyn inlichten hierover.
    En mocht jij je daarbij beter voelen kun je ook iemand vragen als achterwacht, mocht je niets aan je vriend hebben tijdens de bevalling dat er dan iemand anders is die je kan bijstaan.

6. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    De vk isser van op de hoogte. Hij heeft ook altijd tegen de bevalling opgezien.. Na vele valse alarmen en elke keer de reactie oh nee he. haha Wordt hij er nu toch wel wat geruster in.

Deel Deze Pagina