Ik ben zwanger van mijn 4e kindje. Mijn oudste zoon van 12 jaar heeft nu vakantie en houdt zich nergens aan. En oooh mijn hormonen... Vanmorgen om 11 uur al drie keer gevraagd ga je je nu aankleden en ga een boterham eten? Dan was hij weer aan het computeren, dan weer dit en dan weer dat. Opeens kon ik me niet meer inhouden en heb nogal hard mijn stem verheft:x ik geloof dat de buren mee konden genieten.... Toen ging het opeens wel!!! En snel! Ik ben uitgerekend op het eind van de grote vakantie Ik zie mijn geest al kruipen, dit wordt nog leuk Nog meer mama's met een puber in huis?
Geen ervaring haha. Maar kan me voorstellen dat hormonen het soms overnemen hihi. Af en toe maar gewoon laten gaan denk. En pubers barsten ook van de hormonen ook niet altijd makkelijk hoor
Snap dat t vervelend is. Maar hij is 12, hij heeft vakantie.. Waarom moet hij zich dan perse aankleden? En als die niet wil eten, ook prima toch? Hij is oud genoeg lijkt me..
Ach hij moet gewoon een beetje meedoen met de rest. Anders zit hij tot vanmiddag 16.00 uur zonder eten en drinken op zijn computer in het donker. Er komt geen initiatief uitzichzelf. (hij is trouwens graatmager) En ik verwacht ook dat hij me af en toe een beetje helpt met kleine dingetjes zoals afwasmachine uitruimen. Daarna mag hij ook weer even tijd voor zichzelf. Als je een "groot" gezin hebt moet iedereen een beetje helpen en meedoen. Zelfs de kleine van vijf helpt al mee opruimen. Gek genoeg heb ik van de kleintjes nog het minste last.
Ik weet deels wat je meemaakt. Zwanger en sweekends een puber van 14 in huis... niet mijn zoon maar van mijn vriend. Maar pff de weekenden zijn hel... nu halve vakantie ook hier geweest en damn heb me moeten inhouden want zijn mijn kinderen niet natuurlijk. Ma geloof me ik weet wat je meemaakt....
Al zou je geen groot gezin hebben vind ik het nog best normaal dat ze helpen in huis hoor . Misschien kun je afspreken voor de volgende vakantie dat hij bijv om een bepaalde tijd even beneden komt om te ontbijten en een klusje te doen. Daarna kan hij dan doen wat hij wil pubers zijn natuurlijk graag op zichzelf hihi. Zou niet teveel verlangen dat hij net als de rest gezellig beneden komt spelen ofzo haha. Maar op zijn leeftijd kun je natuurlijk wel een gesprekje aangaan, dat je het leuk zou vinden als bijv. Succes, voorlopig zijn ze weer even naar school
Die afspraak stond er ook, maar helaas houd hij zich er niet aan, vandaar dat ik zo boos werd Maar het klopt, een beetje geven en nemen.... Joepie bijna maandag
Mijn nichtje van 14 heeft hier gedurende de krokusvak gelogeerd (ouders gingen weekje op honeymoon) en ik herken de ergenis wel! Het is een schat van een meid en logeert hier normaal heel vaal, maar dat hangen en niet doen en dat apathische dat sommige pubers hebben- dat kan ik nu dus ook niet verdragen (normaal niet zo'n last van..). Misschien ben ik te netjes en uptight, maarreh... eten en aankleden doe je toch gewoon altijd, net zoals douchen en tanden poetsen? Never nooit niet dat ik een puber zou toestaan om dit maar te laten, alleen "omdat het vakantie is". Ben je flink ziek oké, maar vakanie, NO way.
Hier ook een puber. En ja die ligt graag lang in bed 's ochtends als hij vakantie heeft. Vind ik niet erg. Maar als hij dan om 12.00 uur eens een keer zijn bed uit komt rollen is wel de afspraak dat hij wel even gaat douchen en aankleden voor hij beneden komt. Daarna is hij altijd heel gezellig aanwezig en helpt hij uit zichzelf wel een handje. Al gun ik hem in de vakantie ook wel dat hij wat kan aanrommelen. Normaal is hij altijd heel druk met school enz. Dus ach...in de vakantie mag het wat minder. En ja, soms een poos nutteloos op de bank hangen schijnen ze echt heel lekker te vinden...snap het ook niet maar hoort er toch wel echt bij...zolang het niet de spuigaten uitloopt. Je eigen kamer opruimen blijft overigens, vakantie of geen vakantie, altijd een discussiepunt hier die pubers hebben wel heel eigen ideeën over wat opgeruimd is hahahaha
Oh nee hoor, zo bedoel ik het niet. Maar ik snap niet waarom hij perse om 12.00 uur moet aankleden, lekker belangrijk als hij lekker een keer tot 15.00 in z'n pyjama blijft hupsen. En dat je wel je tanden poetst als je wakker wordt is logisch toch? En douchen als je je eenmaal aankleed lijkt me ook niet meer dan normaal? Maar waarom mag hij niet gewoon lekker een dagje in z'n pyjama hangen. Als hij dat nou fijn vind. Ik bedoel, hij is oud genoeg om zelf na te denken toch? En dat hij meehelpt in het huishouden snap ik. Misschien kwam t er wat botter uit dan ik bedoelde. Maar kan me de ruzies met m'n ouders hierom nog zo goed herinneren
Hier ook een pré puber van 10 met poep in z'n oren Betrap mezelf er af en toe ook op dat ik minder kan hebben en dan pittiger naar hem uitval dan ik voorheen zou doen. Daarentegen helpt hij mij wel heel lief. Moet wel alles vragen, maar hij doet het uiteindelijk wel. Als ik dit weekend niet beval, hebben wij voor zondag een lekker hang dagje in de planning
mijn oudste zoon is 15, die luiert ook graag de hele dag als het vakantie is, maar ik vind het niet erg. als ik hem vraag iets voor me te doen doet hij het wel meteen en helpt me zelfs veel in huis. Hij verschoont de kattenbak, gaat mee boodschappen doen om alles te tillen doet de vaatwasser, dus ik heb niks te klagen gelukkig. Ik moet het natuurlijk wel even vragen, maar dan doet hij het wel meteen. vandaar dat ik ook niet zo streng ben, dat is gelukkig niet nodig. als we dan geen planning hebben voor die dag mag hij van mij ook wel gewoon de hele dag in zijn pyama rondhangen.