Uit gegeten en nu bezorgd

Discussion in 'Gezondheid' started by Motherlove76, Sep 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

Nov 29, 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Gisteravond lekker gegeten, maar kort daarna had ik een heel opgeblazen gevoel en was ik misselijk (ben al een aantal dagen niet meer misselijk geweest). Nu ben ik bang dat ik misschien iets verkeerds heb gegeten wat de baby kan schaden. Dit was het menu:

Vooraf: brood met kruidenboter
    Voorgerecht: Toast met olijfolie en verse tomaten met rauwe uien
    Hoofdgerecht: Vis-spies met zalm en div. witte wis (geen idee hoe vers de vis was en ik neem aan goed doorbakken), half rauwe champignons (maar een klein stukje geproefd om te testen op gaarheid, omdat ik allergisch ben voor rauwe champignons. Dus laten staan, wel licht tintelen in de mond daarna), frietjes erbij en gewokte groente
    Nagerecht: Ijs van bastognekoeken met gepasteuriseerd ei (heb ik nagevraagd)

Nu maak ik mij zorgen dat er misschien iets in het eten zat wat verkeerd was gevallen of niet goed was. Ik maak mij zorgen over de kleine. Wat als er listeria in heeft gezeten of kwam het opgezette misselijke gevoel door het kleine stukje champignon? Ik ben nog de hele nacht misselijk geweest, maar noefde niet over te geven en diarree heb ik ook niet. Bah, bah, wat een gepieker.

Ik ben nu 12 weken en mijn vorige 2 zwangerschappen eindigden na 7 en 9 weken in een miskraam, ben dus snel bezorgd. Ondanks dat ik het al begon te los te laten en te genieten.

Kunnen jullie mij eventueel gerust stellen of tips geven hoe ik van deze bezorgdheid af kan komen? Misschien moet ik morgen de vk eens bellen.

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nah, je hebt in elk geval niet iets gegeten wat in het rijtje'' dat mag je niet'' valt en wat schadelijk zou kunnen zijn voor de baby. Je kan natuurlijk wel gewoon iets verkeerd hebben gegeten wat je maag niet zo leuk vindt maar dat maakt niet uit: voedselvergiftiging of buikgriep is naar voor jou en je moet veel blijven drinken maar het is niet schadelijk voor je baby.

Als je je er vervelend bij voelt kun je natuurlijk altijd je verloskundige bellen!

Sterkte!

3. hankele

hankele Actief lid

Dec 17, 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, lijkt mij ook dat je geen rare dingen hebt gegeten hoor, iig geen dingen die niet mogen. Bij mij begon het rond die termijn ook, dat ik snel een opgeblazen gevoel kreeg en misselijk was na het eten. Vooral als anders at dan normaal (meestal als je uit eten gaat...), dus meer dan normaal, vetter, andere kruiden etc. Het viel gewoon verkeerd dan.
    Ik zou me niet teveel zorgen maken! Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

4. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je je dan eerder zorgen maakt. Maar maak je geen zorgen, je hebt zo te zien niets gegeten wat kwaad kan voor de kleine.
    Sowieso is in Nederland de kans dat je een besmetting met listeria oploopt bijzonder klein, al helemaal als je geen risicoproducten gebruikt.
    En het is niet raar om je af en toe ineens zorgen te maken om dit soort dingen, hoort erbij :)

5. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

Sep 25, 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee, heb helaas ook 2 miskramen gehad en maak me ook continue zorgen....

Het lijkt erop alsof je veel hebt gegeten. Hierdoor voel je je nu niet zo lekker. Wat soort eten betreft zou ik me niet druk maken. Ziet er allemaal goed uit.

6. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

Nov 29, 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ik voel mij al een stuk beter en opgelucht. Bedankt voor jullie opbeurende en geruststellende berichten. Het zal wel goed zijn gegaan. Het is dat het zo kwetsbaar is en je moet zo uitkijken met van alles. Volgende keer kies ik iets waarvan ik zeker weet dat het heet genoeg was, iets uit de oven of zo en sowieso geen rauwkost. D

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Relax! Ik heb bij onze 2e met 30 weken zwangerschap afhaal chinees gegeten en heb een hele nacht en dag gespuugd, baby had gelukkig nergens last van! Probeer te ontspannen, je hebt niets fouts gegeten hoor!

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Als je iets verkeerds hebt gegeten, kan je niet zo snel al iets merken aan het kindje/de zwangerschap dus je maag was gewoon van streek.

Daarnast heb je niks verkeerds gegeten :)

Share This Page