Ik heb nu bekkenklachten tijdens de zwangerschap en overweeg om een sluitlaken aan te schaffen omdat dit schijnt te helpen bij het sneller herstellen na de bevalling. Ook schijnt het comfortabeler te zijn om na de bevalling steun te hebben van het sluitlaken op je buik. Graag hoor ik jullie ervaringen voordat ik een sluitlaken aanschaf.
Heb je een bekkenband? Dan kun je deze ook gebruiken ipv het laken, dat werd mij aangeraden door mijn fysiotherapeute. suc6!
alleen helpt een bekkenband je niet om je slappe buik (en geloof me: die héb je, na je bevalling....) bijeen te houden. ik heb een sluitlaken/sluitband gebruikt na mijn bevalling (keizersnede) en heb het als heel prettig ervaren. lang niet zoveel last van een buik die een eigen leven leek te leiden. heb 'm trouwens alleen overdag gedragen, 's nachts af.
ik heb nog geen ervaring maar heb wel een sluitlaken gekocht... het lijkt me zo zalig na de bevalling weer eens normaal in bed om te kunnen draaien
Ik volg een zwangerschapscursus bij de fysio en die raadt het volgende aan: Als je last hebt van BI tijdens zwangerschap kun je volgens haar heel goed een buikband van Anita gebruiken. Na je zwangerschap heb je idd een flubberbuik. Zij zei echter dat een sluitlaken enorm ouderwets is en dat je net zo goed (en kost ook veel minder) een onderbroeken uit de serie corrigerend ondergoed van de Hema kopen. Daarmee ben je voor minder dan een tientje klaar en houdt de flubbers ook voldoende bij elkaar. Greetz, MissSporty