Harde buiken...wat moet ik doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dreamer78, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer78

Dreamer78 Lid

24 feb 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Beste verloskundigen,

Ik ben 25 weken (bijna 26 weken) zwanger en sinds een paar weken merk ik dat ik als reactie op mijn werk (kinderopvang, veel til- en bukwerk...) in de avond of de dag erna (als ik vrij ben) last krijg van harde buiken. Eerst was het nog wel te overzien (niet meer dan 2 per uur of zo, en soms ook een tijdje niks) maar afgelopen vrijdagavond, toen ik in bed ging liggen na 2 dagen gewerkt te hebben, kreeg ik ze plotseling om de 10 minuten...! Dat duurde zo'n 2 uur lang, ondanks een warm kersenpitkussen erop te leggen.:(
    Zaterdag, de dag erna, kwamen ze ook nog geregeld, maar naarmate de dag vorderde en ik me dus HEEL rustig hield, werd het langzaam wat minder.

Ik zie dit toch als een teken dat het fysiek wat zwaar wordt op het werk. Ookal wil ik nog zo hard vooruit, mijn lichaam kennelijk niet...
    Ik heb het wel vorige week al op mijn werk aangegeven dat het wat slechter leek te gaan, maar toen had ik dus die heftigheid van vrijdagavond nog niet meegemaakt.

Ik moet a.s. dinsdag weer werken en woensdag heb ik een afspraak bij de verloskundige staan. Dan wil ik haar natuurlijk sowieso om raad vragen mbt mijn werk, maar ik ben behoorlijk geschrokken van die harde buiken met zoveel regelmaat van vrijdagavond en ik vraag me af of het slim is om aanstaande dinsdag dan wel te gaan werken...?:( Wat denken jullie ervan?
    Het laatste wat ik wil is mijn kindje in gevaar brengen...

Groetjes,
    Dreamer78

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Dreamer78,

heel goed dat je de link legt met je werk en harde buiken. Ik denk dat het verstandig is even met je baas contact op te nemen morgen en dit te overleggen Misschien dat je dinsdag dan even een halve dag kunt komen of dat je je dinsdag inderdaad toch evne ziek meldt om echt even helemaal bij te komen. Als je het even goed aanpakt nu, kun je straks weer meer hebben. Wel kan het zijn dat je nu even echt een stapje terug moet doen met je werk en dan over een tijdje weer evalueert hoe het gaat. Als je het nu niet serieus neemt, kan het zijn dat je straks een groter probleem hebt. Dus overleg even wat mogelijk is en je werk komende dinsdag zou ik morgen even bespreken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina